Modem op slaapkamer

20-07-2015 18:33 44 berichten
Hoi Viva's,



In september ga ik studeren en ga ik ook op kamers. Na lang zoeken (en veel ongezellige en vieze kamers gezien te hebben) heb ik eindelijk een leuke studio gevonden die ik met één iemand zal delen. Binnenkort ga ik tekenen maar er is iets waar ik me druk om maak: de modem (volgens mij heet zoiets modem, het is in ieder geval volgens mij de bron voor het draadloos internet) voor het internet van heel het gebouw staat in een kastje in mijn slaapkamer. Ik vind dit eigenlijk erg vervelend, want ik zal er elke nacht zo'n 8 uur naast liggen en ik lees op internet dat zo'n modem echt niet goed voor je is.



Ik weet dat de meningen verdeeld zijn: sommigen vinden het onzin om over zoiets druk te maken, anderen weigeren bijna om überhaupt internet in huis te hebben. Mij baart het toch wel zorgen. Ik zal minstens voor één jaar in die studio wonen, misschien zelfs 2,3 of 4 jaar en ik wil er geen spijt van hebben als ik er woon (of later misschien nog als ik ziek ofzo word).



De modem ergens anders zetten lijkt me moeilijk: het is vaak één bepaalde aansluiting en ik weet niet of het dan mogelijk is om hem zomaar ergens anders neer te zetten. Hem 's nachts uitzetten wordt ben ik bang ook moeilijk: het is voor heel het gebouw.



Wat denken jullie, eerlijk? Het liefst wil ik gewoon deze studio, aan de andere kant wil ik mijn gezondheid echt niet voor zoiets op het spel zetten. Is er een oplossing?
Alle reacties Link kopieren
In mijn kamer staat ook een modem. Nog geen last van gehad.
Alu hoedje op als je gaat slapen
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je dat je ervan kunt krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs, alleen broodje aap verhalen van zogenaamde wetenschappers. Zelf heb ik ook al 8 jaar mijn modem aan het voeteinde van mijn bed trouwens.



Gewoon niet druk om maken en niet zoeken naar die onzin op internet. Je kunt werkelijk alles vinden wat je zou willen vinden. Er is ook bewijs op het internet dat Obama een buitenaards wezen is.
quote:lionlily schreef op 20 juli 2015 @ 18:39:

Wat denk je dat je ervan kunt krijgen?



Het minst erge zou hoofdpijn, buikpijn of slechte nachten. Erger zou natuurlijk bijvoorbeeld kanker of tumors zijn.



http://www.wijwordenwakke ... ?m=M5&s=M31&ss=P2150&l=NL



En als ik dan zoiets lees, aaaah
Alle reacties Link kopieren
En dan verplaats je het modem, en blijkt er geen koolmonoxidemelder te hangen..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Waar ben je bang voor dan?



Als het om de straling gaat zou je ook je laptop en telefoon weg moeten doen.



Ik zie het probleem niet. Of dat ding zou herrie moeten maken maar dat doen ze niet volgens mij.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:thewaiter schreef op 20 juli 2015 @ 18:41:

Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs, alleen broodje aap verhalen van zogenaamde wetenschappers. Zelf heb ik ook al 8 jaar mijn modem aan het voeteinde van mijn bed trouwens.



Gewoon niet druk om maken en niet zoeken naar die onzin op internet. Je kunt werkelijk alles vinden wat je zou willen vinden. Er is ook bewijs op het internet dat Obama een buitenaards wezen is.http://www.wijwordenwakke ... ?m=M5&s=M31&ss=P2150&l=NL



Ik weet niet, ik wil ook niet mijn kop in het zand steken.
Alle reacties Link kopieren
Gooi je je telefoon dan ook even weg? Je kan ook onder een aluminium deken gaan zitten, ala Better Call Saul.
Alle reacties Link kopieren
quote:foreverfriends29 schreef op 20 juli 2015 @ 18:43:

[...]





http://www.wijwordenwakke ... ?m=M5&s=M31&ss=P2150&l=NL



Ik weet niet, ik wil ook niet mijn kop in het zand steken.



Je hebt dus ook geen mobiel en laptop meer dan neem ik aan.



Ik vind het wat overdreven maar kun je anders niet kijken of die modem verplaatst kan worden als je er zo mee zit?

Of toch maar een andere kamer.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:foreverfriends29 schreef op 20 juli 2015 @ 18:42:

[...]





Het minst erge zou hoofdpijn, buikpijn of slechte nachten. Erger zou natuurlijk bijvoorbeeld kanker of tumors zijn.



http://www.wijwordenwakke ... ?m=M5&s=M31&ss=P2150&l=NL



En als ik dan zoiets lees, aaaah Ik klik je link niet eens aan, ik weet wel ongeveer wat er staat. Het beste kun je jezelf hier niet zo angstig over maken. Buikpijn, hoofdpijn en slechte nachten kunnen daar namelijk het gevolg van zijn... Eet je vlees? Drink je alcohol? Rook je af en toe een sigaretje of eet je chocolade? Broccoli? Draag je plastic in je kleding of schoenen? Er is vast bij alles iets te vinden waarom het slecht voor je zou zijn. En er is gewoonweg geen bewijs dus je kunt als je dat niets uitmaakt overal wel bang voor worden. Maar dan heb je óók geen leven meer. Gewoon je bed er niet tegenaan zetten en lekker slapen in je fijne nieuwe huisje, zou ik zeggen.
quote:MadameQetesh schreef op 20 juli 2015 @ 18:42:

Waar ben je bang voor dan?



Als het om de straling gaat zou je ook je laptop en telefoon weg moeten doen.



Ik zie het probleem niet. Of dat ding zou herrie moeten maken maar dat doen ze niet volgens mij.Om ziek te worden! Ik weet dat mobiele telefoons en laptops straling geven, maar het lijkt mij minder dan zo'n modem en ik kan het nog minimaliseren. Daarbij zit ik niet 8 uur per dag achter mijn laptop en/of telefoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:foreverfriends29 schreef op 20 juli 2015 @ 18:46:

[...]





Om ziek te worden! Ik weet dat mobiele telefoons en laptops straling geven, maar het lijkt mij minder dan zo'n modem en ik kan het nog minimaliseren. Daarbij zit ik niet 8 uur per dag achter mijn laptop en/of telefoon.Toen ik studeerde zat ik absoluut soms wel meer dan 8 uur per dag achter mijn computer, soms weken achtereen, zoals tijdens papers of mijn scriptie en mijn eindejaarsprojecten.
Alle reacties Link kopieren
Lastiger is als dat ding het niet doet en je medebewoners op jouw kamer moeten zijn om dat ding te resetten
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Zoek eens verder naar dat waterkers experimentje. Dat onderzoekje is door kinderen uitgevoerd en zit zo vol met fouten dat je er geen enkele conclusie uit kunt trekken. Dat is geen wetenschap. Daarnaast ben jij niet van waterkers gemaakt! Waterkers wordt groter en gezonder van kunstmest. Wij mensen bijvoorbeeld niet.
quote:lionlily schreef op 20 juli 2015 @ 18:47:

[...]





Toen ik studeerde zat ik absoluut soms wel meer dan 8 uur per dag achter mijn computer, soms weken achtereen, zoals tijdens papers of mijn scriptie en mijn eindejaarsprojecten.



Dat is ook niet goed, maar dat deed je denk ik toch niet dagelijks, echt elke dag van het jaar?



Daarbij denk ik dat zo'n modem toch meer straling geeft, die moet internet voor een heel gebouw geven. Dat ding is er voor bedoeld om straling te geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:foreverfriends29 schreef op 20 juli 2015 @ 18:46:

[...]





Om ziek te worden! Ik weet dat mobiele telefoons en laptops straling geven, maar het lijkt mij minder dan zo'n modem en ik kan het nog minimaliseren. Daarbij zit ik niet 8 uur per dag achter mijn laptop en/of telefoon.



Nou ik wel. Zeker toen ik studeerde.

Ik slaap met mn mobiel naast mijn hoofd. Dat is mijn wekker. Ben heel gezond.



Tja als jij denkt ziek te worden van de modem ( ik geloof er niet in vind het erg alu hoedjes met geitenwollensokken gedachten) moet je dus op zoek naar wat anders.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:foreverfriends29 schreef op 20 juli 2015 @ 18:49:

[...]





Dat is ook niet goed, maar dat deed je denk ik toch niet dagelijks, echt elke dag van het jaar?



Daarbij denk ik dat zo'n modem toch meer straling geeft, die moet internet voor een heel gebouw geven. Dat ding is er voor bedoeld om straling te geven.



Nee niet elle dag van het jaar maar wel heel veel dagen. Sommige dagen wat minder andere wat meer.

Voor je studie kom je daar nu eenmaal niet onder uit.



En jij denkt dat hij meer straling geeft.

Heb je daar uberhaupt naar gezocht of dat wel zo is? Of ga je af of dat ene onderzoek?
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:foreverfriends29 schreef op 20 juli 2015 @ 18:46:

[...]





Om ziek te worden! Ik weet dat mobiele telefoons en laptops straling geven, maar het lijkt mij minder dan zo'n modem en ik kan het nog minimaliseren. Daarbij zit ik niet 8 uur per dag achter mijn laptop en/of telefoon.Nou, dan toch maar een andere kamer, zonder modem, zoeken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:foreverfriends29 schreef op 20 juli 2015 @ 18:49:

[...]





Dat is ook niet goed, maar dat deed je denk ik toch niet dagelijks, echt elke dag van het jaar?



Daarbij denk ik dat zo'n modem toch meer straling geeft, die moet internet voor een heel gebouw geven. Dat ding is er voor bedoeld om straling te geven.



Ik schrijf ook 'soms', maar nog steeds heel erg veel. Ik deed een digitaal georienteerde studie, dan had je niet veel keuze. En dit was meer dan 15 jaar geleden, tegenwoordig wordt er voor alles gebruik gemaakt van digitale media, dus je kunt het niet zo omzeilen, lijkt me.



Maar wat ik ook al schreef: van stress om dit soort dingen kun je ook hoofdpijn, buikpijn en slechte nachten krijgen. Dus ik zou proberen hieromtrent een beetje realistischer te gaan kijken, want in de huidige maatschappij is WiFi ook aan de andere kant van de muur, of het nu in jouw kamer is of niet. De buren hebben geen boodschap aan jouw angst voor straling.
Alle reacties Link kopieren
Hier echt niet druk over maken.....



Het eten van een banaan geeft bijvoorbeeld al radioactive straling.

En als je in het vliegtuig naar de VS vliegt heb je al meer radioactieve straling ontvangen dan een thorax foto.



Zo'n modem ga je echt niet dood van.



Daarbij zeg je dat je niet je telefoon acht uur per dag gebruikt. Maar die heb je waarschijnlijk wel 24 uur per dag aan staan, in de zelfde ruimte waarin in jezelf ook zit.



Ik zou het eerder irritant vinden dat het modem bij mij in de kamer zit, omdat wanneer er problemen zijn je dan de "klos" bent.
quote:MadameQetesh schreef op 20 juli 2015 @ 18:50:

[...]





Nou ik wel. Zeker toen ik studeerde.

Ik slaap met mn mobiel naast mijn hoofd. Dat is mijn wekker. Ben heel gezond.



Tja als jij denkt ziek te worden van de modem ( ik geloof er niet in vind het erg alu hoedjes met geitenwollensokken gedachten) moet je dus op zoek naar wat anders.Als je denkt dat je er ziek van wordt dan wordt je dat ook. Net alsof je alle bijwerkingen van een medicatie gaat lezen dan heb je ze ook spontaan. Zit vaak gewoon in het hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Je leest ook op internet dat water 2x koken kanker veroorzaakt. Je leest ook dat in het centrum van de aarde wezens wonen. Je leest ook op internet dat ...
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
Waar lees jij op internet dat het niet goed voor je is en wat kan je oplopen dan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven