Muziek digitaliseren

22-04-2016 15:59 11 berichten
Ik zit er al een tijd aan te denken mijn CD's te digitaliseren. De bijna 300 stuks staan nu gewoon in de weg en luister ze niet meer vaak vanwege mijn verzameling elpees.



Kunnen jullie mij helpen, wat moet ik nou precies kopen en doen? Het ideale zou zijn dat ik de muziek ergens standaard heb staan (cloud, harde schijf en zo ja, hoeveel GB) en dat ik ze op iTunes kan zetten en afhalen. Ik was dan van plan mijn stereo te vervangen door een dock van goede kwaliteit.



Maar goed, ik ben hier niet zo in thuis. Dus is mijn plan realistisch, gemakkelijk en handig of hebben jullie betere adviezen? Het moet financieel wel binnen de perken blijven.
Alle reacties Link kopieren
Als je al iTunes gebruikt is het heel makkelijk. Instellen in iTunes in wat voor formaat je het wilt rippen (mp3, aac, alac) en dan CD voor CD rippen. iTunes zoekt netjes alle CD gegevens erbij.
Alle reacties Link kopieren
Informatie op een CD is toch al gedigitaliseerd ?



Of heb jij hele bijzondere CD's, analoge CD's of zo ?
Niet geschoten is altijd mis
Daar ben ik inderdaad al bekend mee Viva. Heb alleen in het verleden gehad dat de computer dan eens kapot ging en dat ik dan alle CD's weer kon rippen. Best een werkje met dat aantal. Daarom dat ik ze elders veiliger wil opslaan, vandaar de vraag harde schijf/cloud.



Bitje, boodschap lijkt me duidelijk toch?
Alle reacties Link kopieren
Als je cd in je pc stopt kun je bij bij een player 'rippen' kiezen. Deze bestanden kun je dan opslaan.

Open je ze met iTunes dan kun je nog de hoesplaatjes erbij laten zoeken. Of je met iTunes ook kunt rippen weet ik niet, met Wmp wel.



Hoe je ze wilt opslaan hangt van eigen keuze af.

Je kunt een gewone externe HD kopen, 500 GB is genoeg voor 300 cd's

Je kunt ook een cloud harde schijf kopen.
Je bent zelf een theepot
Ik importeer mijn cds gewoon in Itunes en die slaat ze bij mij als mp3 bestanden op op mijn pc op de D-schijf. Dat kan je instellen in Itunes.



Als backup heb ik na de import van alle cds deze vanuit mijn D-schijf gekopieerd naar een externe harde schijf.
Alle reacties Link kopieren
quote:hamaika schreef op 22 april 2016 @ 17:51:

Ik importeer mijn cds gewoon in Itunes en die slaat ze bij mij als mp3 bestanden op op mijn pc op de D-schijf. Dat kan je instellen in Itunes.



Als backup heb ik na de import van alle cds deze vanuit mijn D-schijf gekopieerd naar een externe harde schijf.



Dit klinkt wel als handigste manier.

Dan wel de brstanden naar een externe HD idd.



Zelf heb ik heeeeel veel muziek ( ff gekeken; 710 GB), alles extern.
Je bent zelf een theepot
Zo herkenbaar Suzanne, en haha ik dacht dat ik veel had met mijn 37,2 GB maar dat valt dan nog reuze mee als ik jou zo lees!
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 22 april 2016 @ 18:02:

[...]





Dit klinkt wel als handigste manier.

Dan wel de brstanden naar een externe HD idd.



Zelf heb ik heeeeel veel muziek ( ff gekeken; 710 GB), alles extern.

Niet altijd handig als je nog zo ouderwets bent als ik. Ik gebruik nog steeds een Ipod n dan is het handiger om dat lokaal op je computer te hebben staan ivm synchroniseren van dat ding. Zal voor de Iphone ook wel gelden maar die heb ik niet en wil ik ook niet.



Maar alsnog heb ik alles ook extern want ben alles wel al eens kwijtgeraakt en heb 125 GB aan muziek en dat past niet op mijn Ipod, die is maar 80Gig. Trouwens had er meer kunnen hebben maar I-tunes is wel heel handig in aangeven wat je luistert en wat niet. ZO dus ook alweer heel veel verwijderd. Voor mijn smaak is het toch vaak zo dat een "Best Of" CD van elke artiest prima is.



Voor TO i-tunes en rippen maar.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Rippen met Audiograbber, maakt ook contact met de Freedb-database zodat je niet alle titels zelf hoeft in te voeren. Werkt snel en goed.



http://www.audiograbber.org
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik altijd doe als ik muziek van cd naar pc wil hebben, is cd's rippen met musicmatch jukebox )gratis programma, werkt heel makkelijk). Daar kan je van de liedjes mp3's maken (of .wav bestanden, maar die zijn veel groter). En ik bewaar de mp3's op mijn harde schijf.



Zo'n zeikerd als ik ben, knip ik de stiltes aan het begin en eind van een liedje eraf (is aan het eind vaak toch 3 of 4 seconden), en pas ik de id3-tag aan. Dat is wel zo overzichtelijk in een afspeelprogramma. Alle software die ik gebruik, is gratis van het net af te halen, en nog legaal ook. En zoveel heb ik niet, iets van 75 Gb. Het programma om te knippen is wavepad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven