Na plaatsing router ontbreken de netwerkprotocollen

19-01-2016 17:37 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tot gisteren had ik een redelijk werkend netwerk, ubee evm3200 modem en een Linksys WRT54g router ertussen. Ik weet het een oudje, maar hij deed het nog goed.



Nu wilde gisteren mijn mobiel niet aanloggen op het wifi-netwerk dus een paar keer mijn mobiel gereset, wifi aan/uit, vliegtuigmodus aan/uit. Mobiel opnieuw opgestart, maar niets. Ik had wel internet maar was niet verbonden. Het vreemde was dat de telefoon en laptop van mijn dochter en onze tablets wel allemaal wifi-verbinding hadden.



Toen heb ik, met mijn stomme kop , de router gereset in de hoop dat het weer zou werken, maar nu doet de wifi het helemaal niet meer. Zodra ik de router ertussen zet, krijg ik het uitroeptekentje en zegt hij dat er netwerkprotocollen ontbreken.



Ik heb dus nu de router er tussenuit gehaald en de pc op het modem aangesloten. Nu hebben we alleen geen wifi-netwerk meer.



Ik ben op zoek geweest op het internet maar kan niet echt iets vinden wat mij verder helpt.



Heeft iemand een idee wat ik moet doen? Moet ik iets in de instellingen van mijn netwerkkaart wijzigen? Dit is trouwens een Realtek PCLe FE Family-controller.



Mijn netwerk wordt trouwens nog wel steeds gezien door mijn mobiel en de andere apparaten.



Alvast bedankt voor de hulp.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
Kun je wel op de router aanloggen als je bijv je laptop met een utp kabeltje verbindt? Zo te horen is de configuratie van je router naar zijn grootje. Apart trouwens dat je modem niet ook router is en een eigen wifi netwerk heeft. Wie is je provider?
Iemand erbij halen die verstand heeft van routers.
Alle reacties Link kopieren
Staat achter op je modem niet de Wifi naam en code?misschien is er ooit n andere naam en wachtwoord in t modem gezet en door de resset is de oude weer terug gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Router opnieuw instellen.



Je router, is dat de ubee evm3200 of de ubee evm3200 wifi ?
Niet geschoten is altijd mis
pc-instellingen en dan netwerk? Heb je daar al gekeken?

Daar kan je ook de instellingen voor apparaten kiezen.



(Daar zit meer achter dan je denkt.) Net mijn cursor ander uiterlijk gegeven. :-)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Sorry voor mijn late reactie. Het was me gisteravond gelukt om weer een verbinding tot stand te brengen. Ik heb alles losgekoppeld en 1 voor 1 weer aangesloten, dat hielp niet. De router (linksys) gereset met het knopje, dat hielop ook niet. Uiteindelijk heb ik het modem (evm3200) gereset met het knopje et voilà er was weer draadloos internet. So far, so good.



Helaas heeft mijn man de pc uitgezet en toen ik hem vanmorgen weer aanzette, je raadt het al: geen internet.



@ Rastan: dit heb ik geprobeerd, maar ook mijn laptop ziet de router niet. Ik heb al sinds jaar en dag een modem en een router, tip van de helpdesk. Ik zit trouwens bij Ziggo.



@ Amand: dat is een idee, maar ik wil het eerst zelf proberen op te lossen. Doe hier in huis al jaren alles rondom de 'ict'



@ iets anders: nee, geen naam en code



@ Bitje: de computer ziet de hele router niet, ik kom zelfs niet op de inlogpagina.

De router is een linksys WRT54g, het modem is een ubee evm3200.



@ Pumps_italiaans: daar heb ik al gekeken, maar zoals ik al zei: de router wordt helemaal niet meer gezien door de pc.



Ik denk dat het gewoon tijd is voor een nieuwe router, deze is denk ik al een jaartje of 10 oud en voldoet waarschijnlijk ook niet meer aan de internetsnelheid.



Bedankt voor alle tips. Jullie horen nog van me of het met een andere router wel gelukt is.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven