naam webshop sieraden?

27-10-2014 20:20 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Een jaar of 2 geleden ben ik begonnen met het verkopen van sieraden en accessoires via social media. Omdat het nu zo goed loopt wil ik een webshop oprichten. Ik heb al die tijd al een naam + domein maar ben er (nu pas domdomdom) achtergekomen dat deze naam erg lijkt op een naam die al bij het KvK bekend is. Zij adviseren dus om echt een andere naam te zoeken. Mijn statement in sieraden is simple but classy, maar ben er niet helemaal over uit of dit wel een goede naam is, omdat dit niet echt op sieraden slaat.

Hebben jullie misschien wat inspiratie om me een beetje vooruit te helpen? Mijn naam is nu in het engels, vind dit persoonlijk mooier klinken dan nederlands, maar alle opties zijn mogelijk. verder heb ik niet zoveel met te veel gezochte namen of waar expres spelfouten in staan om het leuk te laten klinken.



Alvast bedankt voor jullie reacties
Heb je een top 3?
Eenvoudig klassiek/stijlvol

Stijlvolle/klassieke eenvoud
Je eigen sieraden simpel noemen komt niet positief over.

Je moet ze wel promoten. Ik denk dat je een ander woord voor simpel moet gebruiken. Bijvoorbeeld 'basic' klinkt al beter vind ik.
basic , simple, plain. Eenvoud siert.. Allemaal 1 pot nat en m.i. niet geschikt als naam
Alle reacties Link kopieren
simplyrich

gewoonmooi
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 27 oktober 2014 @ 20:28:

Je eigen sieraden simpel noemen komt niet positief over.

Je moet ze wel promoten. Ik denk dat je een ander woord voor simpel moet gebruiken. Bijvoorbeeld 'basic' klinkt al beter vind ik.Mee eens! ik doelde er ook meer op dat bijna al mijn sieraden simple but classy zijn, dus niet te veel tierelantijnen en bling etc. Hoe vinden jullie jewellery & basics klinken?
Alle reacties Link kopieren
quote:verhuisd schreef op 27 oktober 2014 @ 20:30:

basic , simple, plain. Eenvoud siert.. Allemaal 1 pot nat en m.i. niet geschikt als naamIk ben wel benieuwd naar jouw gedachten achter waarom zulke worden niet geschikt is als naam? Wellicht dat ik dan tot andere inzichten kan komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:verhuisd schreef op 27 oktober 2014 @ 20:26:

Heb je een top 3?



Ik heb nu de volgende bedacht:

- embraceyourjewellery

- lovemyjewellery

- jewels and beads
Alsjeblieft, doe het niet. Verzin iets origineels en onderscheidends. Gebruik je voor of achternaam in combinatie met sieraden of in het Engels of neem van mijn part de naam van je favoriete knuffel vroeger. Als het ooit een succes wordt, kun je niets met die namen als basic, jewellry of bling. Het valt niet merkenrechtelijk te registreren/beschermen of te handhaven bij inbreuk.
http://www.ilovemyjewelry.nl/ bestaat al, dus zou die niet kiezen.

Jewels and beads ook al.
Als je in het echt ook Eefje heet, kun je daar wat leuks mee doen (anders ook trouwens ). Leefjeuit of JewelleryforEVEr. Die richting.
sorry slecht voorbeeld
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heet in het echt eefje, maar ik vind de voorbeelden die jij noemt niet zo leuk, sorry

En vind sieradenbyeef of zoiets niet zo profesioneel overkomen.
Het is jouw winkel. Natuurlijk moet jij de naam leuk vinden. Ik vind het wel leuk mee te denken met zulke topics.



Sieradenvaneef is het dan eigenlijk. Twee talen door elkaar zou ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 27 oktober 2014 @ 20:38:

http://www.ilovemyjewelry.nl/ bestaat al, dus zou die niet kiezen.

Jewels and beads ook al.ja wat het nog moeilijker maakt is dat je het kan schrijven als jewellery of jewelry. Maar waarschijnlijk wordt het voor de klant dan lastiger te vinden en zal ook dit niet worden goedgekeurd bij de KvK
Alle reacties Link kopieren
quote:eefje88 schreef op 27 oktober 2014 @ 20:48:

Ja ik heet in het echt eefje, maar ik vind de voorbeelden die jij noemt niet zo leuk, sorry

En vind sieradenbyeef of zoiets niet zo profesioneel overkomen.Dat vind ik al beter klinken dan iets met jewellery .
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 27 oktober 2014 @ 20:49:

Het is jouw winkel. Natuurlijk moet jij de naam leuk vinden. Ik vind het wel leuk mee te denken met zulke topics.



Sieradenvaneef is het dan eigenlijk. Twee talen door elkaar zou ik niet doen.



Nou in ieder geval super tof dat je meedenkt! Hopelijk kan ik uiteindelijk een mooie naam of een combinatie uit dit topic halen.

En ben het inderdaad met je eens dat 2 talen door elkaar niet kan. Ik vind sieradenvaneef een beetje suffig klinken, niet echt origineel, terwijl ik me ook kan voorstellen dat mensen de voorbeelden die ik heb genoemd juist niet origineel vinden.
Alle reacties Link kopieren
En gewoon het woord "sieraden" in een andere taal?



Zweeds: Smycken

Noors of Deens: Smykker

Bosnisch: Nakit
www.eenvoudsiert.nl vind ik eigenlijk wel stoer.
Alle reacties Link kopieren
Wat misschien ook nog wel makkelijk is om erbij te vermelden is dat mijn doelgroep tussen 15-30 jaar is. De naam moet dus lekker pakkend zijn en niet te "oubollig" (zonder hierbij de genoemde voorbeelden te beledigen)
Die domeinnaam is al geregistreerd febag.



Ik zou kiezen voor een hippe naam, die toch tijdloos is. Maar weet even zo niet welke.
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 27 oktober 2014 @ 21:09:

Die domeinnaam is al geregistreerd febag.



Ik zou kiezen voor een hippe naam, die toch tijdloos is. Maar weet even zo niet welke. Haha best lastig he! Inderdaad tijdloos is belangrijk. Nu zijn "ibiza sieraden" helemaal in, maar om hier nou een naam in te kiezen lijkt me niet zo slim. Dan beperk je je ook weer teveel op een bepaald soort sieraden
quote:febag schreef op maandag 27 oktober 2014 21:04 <a href="http://www.eenvoudsiert.nl" class="link">www.eenvoudsiert.nl</a> vind ik eigenlijk wel stoer.Jammer dat deze al bestaat. Zoiets vind ik veel mooier dan Engelse namen. En iets met jewelry erin of zo zou ik helemaal niet doen. Lastig te schrijven, lastig uit te spreken. Moet je altijd spellen. Kort en simpel is het mooist (vind ik).
Ik zag dat hij al geregistreerd was maar nog niet in gebruik en dus misschien te koop. Een naam vinden die niet al gekaapt is door een domeinenboer wordt sowieso lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven