Netflix op tv kijken hoe?

24-11-2014 20:33 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net ook topic gemaakt maar kan die niet terug vinden, excusses als deze post dubbel is.



Ik zal graag netflix via mijn tv willen kijen. Nu kijk ik op de laptopen soms ipad maar tv lijkt mij een stuk fijner



Weet dat ik een smart tv kan kopen maar volgens mij zijn er ook andere manieren.



Wie o wie kan mij helpen?



Dank
Ik gebruik een hdmi- kabel om het beeld van mijn laptop op de tv te krijgen. Kost een euro of 7 geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Apple Tv... Zit Netflix app in.

Daarnaast zou je met een kabeltje de laptop op tv kunnen aansluiten (hangt van laptop af welk kabeltje dat zou moeten zijn, tegenwoordig zit daar een HDMI poort op)



Zelf gebruik ik Apple tv hiervoor, maar er zijn ook alternatieve mediaspelers. En dat werkt probleemloos.
In for the cause....
Alle reacties Link kopieren
Koop een Chromecast voor 35 euro en je kunt draadloos Netflix kijken op je tv. Heb je wel een hdmi uitgang bij je tv voor nodig. Chromecast kun je bijvoorbeeld bij Bol.com kopen. Ergens anders zag ik het ook een keer voor 30 euro.
Alle reacties Link kopieren
Het is iig stukken makkelijker in gebruik via een mediaspeler dan via de laptop.
In for the cause....
Alle reacties Link kopieren
Laptop met kabel heb ik maar geluid komt dan via laptop.



Een domme vraag nog maar hoe weet ik of ik een hdmi uitgang heb?



Bedankt allemaal!
Die kabel heb je in twee varianten, dus ook één waarbij geluid ook via televisie komt. En je hebt dus een hdmi uitgang want die kabel die je nu al hebt gaat daarin denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Raspberry Pi.



Mij te ingewikkeld om uit te zoeken, maar schijnt toch simpel te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een laptop van bijna 3 jaar oud waar een hdmi uitgang op zit. Deze verbind ik ook met de tv.

Een oudere laptop gebruik ik zo een monitorkabel voor. Dan moet je ook nog zo een audiokabel hebben voor het geluid.

Tis echt heel simpel.

Met mijn draadloze muis zap ik dan!
Alle reacties Link kopieren
Chrome cast kopen dus



Maar werkt dit dan via de laptop? Draadlos laptop gegevens op de tv overbrengen?

Arggg ben echt zo a-tecnisch :(
Alle reacties Link kopieren
Dan maar een nieuwe tv:)

Een smarttv, dat is geen kunstje.
Alle reacties Link kopieren
Chromecast werkt met je laptop, pc, Ipad/ tablet, smartphone... Naast de hdmi uitgang op je tv, heb je wel draadloos Internet nodig. Het is even oefenen met dat ding, maar heb er onwijs plezier van. Het ziet er uit als een USB stick.
Alle reacties Link kopieren
Welk type tv heb je?



Apple tv bijvoorbeeld werkt zonder laptop. Het is een mediaspeler voor je tv, daarnaast kan je je iPad iPhones en je laptop (als je iTunes hebt) er draadloos aan koppelen.



In Apple tv heb je een YouTube, Netflix app en andere Apps.

Je foto's kan je er op laten streamen (je ziet ze dan op je tv)



Je jan de Apple tv bedienen met je iPhone of iPad als je de meegeleverde remote niet zo handig vindt.



Apple tv kost wel ¤99,- maar is goedkoper dan een nieuwe tv



Meer info:

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/apple-tv- ... ik-er-mee/



En



http://www.iculture.nl/gi ... -apple-tv-gekocht-wat-nu/



Ik ben er erg enthousiast er over.



Het werkt out of the box... Alleen HDMI kabel (bij action voor 7¤ volgens mij) erbij halen, aansluiten, aanzetten, Netflix opstarten, inloggen...



Klaar...
In for the cause....
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk via mijn Wii. Daar kan je ook Netflix op zetten.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Heb je een playstation? Ik kijk netflix via de playstation van vriend.
Ik gebruik een Chromecast. Simpel en doeltreffend.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, via chromecast.. Super makkelijk en goed te bedienen..

Kan je niet alleen netflix maar ook bijv youtube of de foto's van je computer op de TV tonen



Een review van de consumentenbond laat goed zien wat je er mee kan en stukjes uitleg :)https://www.youtube.com/watch?v=akpGRf4T86o
Ik kijk het via de PlayStation.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suhke schreef op 24 november 2014 @ 20:51:

Ik heb een laptop van bijna 3 jaar oud waar een hdmi uitgang op zit. Deze verbind ik ook met de tv.

Een oudere laptop gebruik ik zo een monitorkabel voor. Dan moet je ook nog zo een audiokabel hebben voor het geluid.

Tis echt heel simpel.

Met mijn draadloze muis zap ik dan!Hahahaha wat prehistorisch
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden eerst een chromecast en nu een smart tv dat werkt toch fijner.
Alle reacties Link kopieren
Wij kijken via het wd kastje, media speler. Kun je ook je harde schijf op aansluiten en zo gedownloade films kijken.
Ik zeg ook Chromecast.

En hoe je checkt of je tv een hdmi aansluiting heeft?

Ik zou zeggen, google even op hdmi aansluiting zodat je weet hoe het er uit ziet en kijk vervolgens achter op je tv.

Of zoek het exacte typenummer van je tv op (staat ook wel ergens achter op je tv) en google of die (een) hdmi aansluiting(en) heeft.

Nadeel daarvan is dat je niet weet of er nog één vrij is. Set-topbox, mediaspeler, dvd/blue-rayspeler, het kan tegenwoordig allemaal via hdmi aangesloten. Onze tv heeft drie hdmi aansluitingen en dat is er eigenlijk één te weinig.
Ik heb ook een Chromecast, ben er helemaal blij mee.

Het duurde langer om mijn wifi wachtwoord te achterhalen dan om dat ding aan te sluiten
Alle reacties Link kopieren
Chromecast.
Alle reacties Link kopieren
Ga zo chromecast bestellen dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven