Netflix

14-01-2016 16:58 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb volgens mij onder een steen geleefd want ik geloof dat ik de enige ben die geen netflix heeft.

Ik zit te denken om dit te nemen, maar is het iets? Ik vind het altijd een beetje 'eng' zo iets. Ik ben alleen met de kids, dus ik heb geen geld over om het zo maar te zeggen. Is het makkelijk op te zeggen en kun je er leuke dingen op kijken?

Ik heb geen smart tv, maar wel zo'n chrome ding....of de laptop kan ik aansluiten op de tv.



Kortom.....is het iets of niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:absor schreef op 14 januari 2016 @ 19:19:

sterker nog...ik chat weleens met netflix om een verzoek in te dienen voor een bepaalde serie of film... ( wat echt lijkt te helpen, al een paar gouden ouwes werden er daarna opgezet )

als je na een bepaalde tijd chat krijg je een amerikaanse medewerker.



hij dient dat dan als verzoek in, maar gaf ook meteen als tip dat op de amerikaanse netflix het staat.

Ik vroeg; hoe kan ik dat bekijken?

Toen zei hij; proxy/vpn of zoiets...en verder mocht hij het niet zeggen want officieel mocht hij dat niet aanraden maar zei ; gewoon even googelen dan vind je het wel.Tuurlijk, het zal Netflix zelf 'n rotzorg zijn wie vanuit waar kijkt. Het zijn de filmstudio's die zeiken over hun rechten.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Als het aanbod je niet aanstaat, neem je het toch gewoon niet.



En waarom zou het een 'must' zijn als je kinderen hebt? Dochter zit het liefst uren achter een of ander scherm geplakt, dus waarom nog meer 'scherm vermaak' aanbieden?
quote:redbuIIetje schreef op 14 januari 2016 @ 19:28:

[...]



Voor de eerste paar maanden was 't NL aanbod best prima natuurlijk, maar daarna heb je de beste series wel gezien en komt er niet snel genoeg aanvulling. Overigens lees jij serieus voorwaarden door?Ik wel. Die van iTunes zijn leuk, je mag dat programma niet gebruiken om chemische of biologische wapens te maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoe toevallig, verschijnt een uur geleden in de krant hier:

Netflix maakt einde aan omzeilen regio-restricties
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 14 januari 2016 @ 17:06:

Wij hebben Netflix maar geen TV abonnement.



Ik vind Netflix ok, maar vind het heel jammer dat het aanbod in België zo beperkt is. Maar ik weet dat het aanbod in Nederland een stuk beter is.Kwestie van tijd. De bestaande omroepen hebben nu eenmaal langlopende contracten. Zodra die aflopen en Netflix is groot genoeg dan explodeert het aanbod denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 14 januari 2016 @ 20:11:

[...]





Kwestie van tijd. De bestaande omroepen hebben nu eenmaal langlopende contracten. Zodra die aflopen en Netflix is groot genoeg dan explodeert het aanbod denk ik.Ja, las paar dagen terug een artikel dat Netflix van plan is wereldwijd hetzelfde aanbod aan te bieden. Ik weet niet hoe dat legaal mogelijk gaat zijn, gegeven de verschillende wetten in de verschillende landen, maar fingers crossed!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 14 januari 2016 @ 19:29:

[...]



Tuurlijk, het zal Netflix zelf 'n rotzorg zijn wie vanuit waar kijkt. Het zijn de filmstudio's die zeiken over hun rechten.Niet de filmstudio's maar de omroepen die voor (heel) veel geld de rechten voor een bepaald land hebben gekocht. Je snapt wel dat de pleuris uitbreekt als RTL heel veel betaalt voor House en het is vervolgens heel makkelijk om het op een andere manier te kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 14 januari 2016 @ 20:14:

[...]





Niet de filmstudio's maar de omroepen die voor (heel) veel geld de rechten voor een bepaald land hebben gekocht. Je snapt wel dat de pleuris uitbreekt als RTL heel veel betaalt voor House en het is vervolgens heel makkelijk om het op een andere manier te kijken.Dan verdubbelen ze de prijs van netflix maar voor de liefhebbers van het USA aanbod om dat soort dingen af te kopen. Tis toch belachelijk dat je als staatsburger van de USA wél mag kijken maar als Nederlander niet, terwijl je gewoon voor dezelfde dienst betaalt? Ik vind het helemaal niet erg om meer te betalen, dat is 't voor mij waard, maar dat geneuzel met blokkeren enzo vind ik China-praktijken. Ik reken op de inventiviteit van degenen die hier weer 'n oplossing voor gaan vinden om dat soort lullige blokkades te omzeilen.
Shoot first, ask questions later!
China is nou net één van de weinige landen zonder Netflix.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvp schreef op 14 januari 2016 @ 20:36:

China is nou net één van de weinige landen zonder Netflix. Ja weet ik, die blokkeren alles wat westers is, vandaar mijn opmerking over China-praktijken
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Maar stel, ik ga later in Thailand wonen, dan wil ik wel gewoon via VPN naar de netflixen van Nederland en USA kunnen kijken en niet opgescheept zitten met Thaise ondertiteling.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 14 januari 2016 @ 20:43:

Maar stel, ik ga later in Thailand wonen, dan wil ik wel gewoon via VPN naar de netflixen van Nederland en USA kunnen kijken en niet opgescheept zitten met Thaise ondertiteling.Om het nog leuker te maken... Volgens mij wordt in Azië veel gedubt en niet zoveel ondertiteld.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvp schreef op 14 januari 2016 @ 20:49:

[...]





Om het nog leuker te maken... Volgens mij wordt in Azië veel gedubt en niet zoveel ondertiteld.Bij landen die aan nasynchronisatie doen kun je volgens mij kiezen uit de engelse en de gedubte versie. Althans, ik zat onlangs op 'n VPN van 'n bepaald land wat de spraak aanbood in engels en portugees maar enkel met spaanse en portugese subtitles.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 14 januari 2016 @ 19:28:

[...]



Voor de eerste paar maanden was 't NL aanbod best prima natuurlijk, maar daarna heb je de beste series wel gezien en komt er niet snel genoeg aanvulling. Overigens lees jij serieus voorwaarden door?Ik lees ze serieus door ja. Ik zet ergens mijn "handtekening" onder, dan wil ik wel weten waaronder. Maar goed, blijkbaar zijn er mensen met veel meer tijd (of een minder sociaal leven) dan ons, want wij hebben het nu een jaar of 2 en mijn lijst groeit alleen maar. Ik kom nooit door het Nederlandse aanbod denk ik.
In Spanje kreeg ik de nagesynchroniseerde versie van 'the bridge'.

Niks Engels met bijvoorbeeld Engelse ondertiteling.
Alle reacties Link kopieren
Ik had veel van de series die me aanspraken al op dvd gezien in de afgelopen pakweg 5 jaar en van de nieuwe ontdekkingen staat er simpelweg nog niet veel online. Soms 1, soms 2 seizoenen. Daar was ik vrij snel doorheen. En veel dingen heb ik uitgeprobeerd voor 1 of 2 afleveringen, maar die pakten mij gewoon niet zo. En toen was daar 2 weken geleden opeens de openbaring van netflix USA en ik heb daar al weer een aantal series van aangevinkt omdat ik ze wil kijken en ben er vanaf dat moment ook al in eentje van 6 seizoenen begonnen.
Shoot first, ask questions later!
Als Netflix wereldwijd hetzelfde aan gaat bieden dan zou ik het wel meteen nemen. Maar inderdaad hoe gaan ze dat doen met regio restricties wat ik zowiezo al onzin vind. De filmindustrie klaagt steen en been over het downloaden maar aan de andere kant blokkeren ze met die restricties wel hele groepen mensen die daardoor dus de keus hebben uit niet kijken of downloaden.



Ze moeten gewoon die hele regio restricties opheffen, is niet meer van deze tijd, dan wordt het downloaden ook vast minder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 14 januari 2016 @ 21:44:

In Spanje kreeg ik de nagesynchroniseerde versie van 'the bridge'.

Niks Engels met bijvoorbeeld Engelse ondertiteling.

Dat vind ik echt in gebreke blijven van de dienst. Vooral in Europa is het dan niet gebruiksvriendelijk als je alleen maar op de netflix kan van het land waar je verblijft aangezien het hier 'n rommeltje van allerlei talen is binnen 'n paar 100 km.



Ik zat pas even op de VPN van een of ander Caribisch eiland op aanraden van iemand die zei daar seizoen 5 van Downton te kunnen kijken. Dat was idd waar en zelfs in het Engels. De spraak was ook in Spaans/Portugees beschikbaar maar de ondertitels alleen in Portugees. Ik heb besloten te wachten tot ik het ergens met Engelse of NL ondertiteling kan kijken.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 14 januari 2016 @ 21:47:

Als Netflix wereldwijd hetzelfde aan gaat bieden dan zou ik het wel meteen nemen. Maar inderdaad hoe gaan ze dat doen met regio restricties wat ik zowiezo al onzin vind. De filmindustrie klaagt steen en been over het downloaden maar aan de andere kant blokkeren ze met die restricties wel hele groepen mensen die daardoor dus de keus hebben uit niet kijken of downloaden.



Ze moeten gewoon die hele regio restricties opheffen, is niet meer van deze tijd, dan wordt het downloaden ook vast minder.Dit ja!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 14 januari 2016 @ 21:47:



Ze moeten gewoon die hele regio restricties opheffen, is niet meer van deze tijd, dan wordt het downloaden ook vast minder.Zo makkelijk zal dat helaas niet zijn. Het is meestal gewoon een kwestie van geld. Channel YY in Amerika wil XXXX dollar betalen voor een serie van een bekende regisseur, maar dan wel op voorwaarde dat enkel zij het mogen uitzenden. Als die kanalen plots geen exclusieve rechten meer hebben, dan gaan ze er ook geen geld in steken, en is er misschien gewoon geen geld genoeg om een serie te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 14 januari 2016 @ 21:55:

[...]





Zo makkelijk zal dat helaas niet zijn. Het is meestal gewoon een kwestie van geld. Channel YY in Amerika wil XXXX dollar betalen voor een serie van een bekende regisseur, maar dan wel op voorwaarde dat enkel zij het mogen uitzenden. Als die kanalen plots geen exclusieve rechten meer hebben, dan gaan ze er ook geen geld in steken, en is er misschien gewoon geen geld genoeg om een serie te maken.

Zenders lekker opheffen en iedereen aan de reclamevrije netflix!

Vind het niet erg dat het duurder wordt op die manier, als ze je maar geen beperkingen opleggen of met reclames gaan lastig vallen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 14 januari 2016 @ 21:58:

[...]



Zenders lekker opheffen en iedereen aan de reclamevrije netflix!

Vind het niet erg dat het duurder wordt op die manier, als ze je maar geen beperkingen opleggen of met reclames gaan lastig vallen.Als iedereen gewoon zijn kabelabonnement opzegt, zal dat de realiteit worden. Als consument kiezen wij zelf voor wat we willen, maar het is nu eenmaal zo dat vele mensen gewoon nog kabel willen.
quote:redbuIIetje schreef op 14 januari 2016 @ 21:58:

[...]



Zenders lekker opheffen en iedereen aan de reclamevrije netflix!

Vind het niet erg dat het duurder wordt op die manier, als ze je maar geen beperkingen opleggen of met reclames gaan lastig vallen.Ik denk dat het voor de meerderheid wel uitmaakt als het duurder wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvp schreef op 14 januari 2016 @ 22:04:

[...]





Ik denk dat het voor de meerderheid wel uitmaakt als het duurder wordt.Gewoon 'n abonnementkeuze invoeren of je alleen het magere nationale aanbod wil kunnen ontvangen of bijbetalen voor USA en de rest van de wereld.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 14 januari 2016 @ 22:07:

[...]



Gewoon 'n abonnementkeuze invoeren of je alleen het magere nationale aanbod wil kunnen ontvangen of bijbetalen voor USA en de rest van de wereld.Ik denkt dat Netflix niets liever zou willen dan zoiets invoeren, maar Netflix zelf is net diegene die gebonden is aan de geo-restricties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven