Nieuw emailadres

29-04-2017 21:24 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien in de andijvie-categorie maar ik kom er niet uit.



Zit al jaren bij een andere provider, en besloot eens een gmail-account aan te maken. Nu wil ik wel een professionele, dus voornaamachternaam@gmail.com of voornaam.achternaam@gmail.com of voorletter.achternaam@gmail.com. Helaas alle drie niet beschikbaar. Welke opties zijn er nog die nog wel professioneel ogen, zonder cijfers en gekke tekens?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb achternaam.voorletter@gmail.com
Alle reacties Link kopieren
Je intialen met achternaam? eventueel met ergens een punt ertussen. Of achternaam.voornaam@gmail.com
Alle reacties Link kopieren
voorletters gebruiken ipv voornaam
Ik heb voorletterachternaam@outlook.com



Edit: ik heb alleen mijn voorletter, omdat ik mijn roepnaam en officiële voornaam door elkaar gebruik. Beide hebben dezelfde voorletter, maar voor internationale contacten gebruik ik mijn officiële voornaam en voor nationale contacten gebruik ik mijn roepnaam.
Alle reacties Link kopieren
En gmail.nl? Ook bezet?
Alle reacties Link kopieren
Een gmail-account oogt nooit professioneel (als in: alsof het heel zakelijk is). Het enige dat zakelijk oogt is een email-adres met een extensie van je eigen bedrijfsnaam. Of het nou hotmail, yahoo, gmail, of wat dan ook is, zakelijk gezien maakt dat altijd de indruk van een gratis email-adres waar geen serieus bedrijf achter kan zitten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
volgens mij maken punten niet uit bij gmail.



Ik heb gelukkig al gmail vanaf het allereerste begin. Heb ook gelijk mailadressen voor de kinderen aangemaakt en mijn ouders. wij hadden nog keus ondanks ontzettend veel voorkomende achternaam. (top 5).

We hebben dus allemaal voornaamachternaam en initialenachternaam. Ik heb daarnaast nog 2 varianten.



We krijgen allemaal weleens mail die voor anderen is bestemd. Dan kom je erachter dat iemand uit nood van het tussenvoegsel "van" "vn" of zo heeft gemaakt. Dat wordt vaak niet gezien door degene die een mail stuurt waardoor die bij ons komt. We krijgen allemaal meerdere keren per jaar verkeerde mail om vermoedelijk deze reden.



Dus ga geen tussenvoegsels verbasteren want dan krijg je mogelijk niet alle mails.
Achternaamvoornaam
quote:pejeka schreef op 29 april 2017 @ 21:33:

Een gmail-account oogt nooit professioneel (als in: alsof het heel zakelijk is). Het enige dat zakelijk oogt is een email-adres met een extensie van je eigen bedrijfsnaam. Of het nou hotmail, yahoo, gmail, of wat dan ook is, zakelijk gezien maakt dat altijd de indruk van een gratis email-adres waar geen serieus bedrijf achter kan zitten.

Professioneel heb ik inderdaad een emailadres met @afkortingbedrijfnaam.se

Daarmee verstuur ik alle officiële werkgerelateerde emails.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voorletter.achternaamgeboortejaar. Meestal niet bezet denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Helaas kan ik mijn voorletters niet erin verwerken, want voornamen en achternaam beginnen allemaal met zelfde letter. Moet eens vragen aan mijn ouders of ze dat grappig vinden



@pejeka, professioneel bedoel ik in de zin van zakelijk, maar meer als "volwassen".



Ik ga eens de optie achternaamvoornaam overwegen. Bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
quote:Wipse schreef op 29 april 2017 @ 21:39:

Helaas kan ik mijn voorletters niet erin verwerken, want voornamen en achternaam beginnen allemaal met zelfde letter. Moet eens vragen aan mijn ouders of ze dat grappig vinden



@pejeka, professioneel bedoel ik in de zin van zakelijk, maar meer als "volwassen".



Ik ga eens de optie achternaamvoornaam overwegen. Bedankt voor de reacties!



Dit snap ik niet. Als je Klaas Knot heet kun je tocht kknot@whatever nemen? En wat iemand ook al zei: bij gmail doen punten er niet toe, dus als je kknot hebt, heb je ook k.knot@. En kkn.ot@.



Ik vind May.Ka1976 (als je je geboortejaar niet geheim wil houden) ook nooit zo gek, of May.Ka.Rotterdam (mits je al een tijdlang in dezelfde plaats woont en daar ook wil nog even blijft.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 april 2017 @ 21:33:

Een gmail-account oogt nooit professioneel (als in: alsof het heel zakelijk is). Het enige dat zakelijk oogt is een email-adres met een extensie van je eigen bedrijfsnaam. Of het nou hotmail, yahoo, gmail, of wat dan ook is, zakelijk gezien maakt dat altijd de indruk van een gratis email-adres waar geen serieus bedrijf achter kan zitten.



Eens, gmail oogt niet professioneel.



Evt kun je wel xs4all nemen, betaal je wel wat voor maar dan heb je ook wat. Of koop je eigen achternaam als domeinnaam
Je bent zelf een theepot
quote:may_ka schreef op 29 april 2017 @ 21:45:

[...]





Dit snap ik niet. Als je Klaas Knot heet kun je tocht kknot@whatever nemen? En wat iemand ook al zei: bij gmail doen punten er niet toe, dus als je kknot hebt, heb je ook k.knot@. En kkn.ot@.



Ik vind May.Ka1976 (als je je geboortejaar niet geheim wil houden) ook nooit zo gek, of May.Ka.Rotterdam (mits je al een tijdlang in dezelfde plaats woont en daar ook wil nog even blijft.Dat Rotterdam vind ik niet professioneel staan.
Alle reacties Link kopieren
Een eigen domeinnaam registreren en een mailpakket nemen.

Nooit meer gezeur met veranderde adressen en je kunt in het vervolg putten uit vele, vele, mailadressen wanneer je een nieuw of tijdelijk adres nodig hebt..
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
voornaam.lettertweedevoornaam.achternaam@gmail.com
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb _ er tussen in plaats van punten. Dus voornaam_tussenvoegsel_achternaam@hotmail.com in mijn geval dan. Vind ik ook professioneel genoeg ogen. Professioneler dan geboortejaar of plaats in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Gmail (=spymail) vind ik niet professioneel. Neem beter een eigen domein.



voornaam@achternaam.nl



of



voornaam@achternaam.org
Power to the people
Alle reacties Link kopieren
quote:jopee schreef op 29 april 2017 @ 21:33:

volgens mij maken punten niet uit bij gmail.



Ik heb gelukkig al gmail vanaf het allereerste begin. Heb ook gelijk mailadressen voor de kinderen aangemaakt en mijn ouders. wij hadden nog keus ondanks ontzettend veel voorkomende achternaam. (top 5).

We hebben dus allemaal voornaamachternaam en initialenachternaam. Ik heb daarnaast nog 2 varianten.



We krijgen allemaal weleens mail die voor anderen is bestemd. Dan kom je erachter dat iemand uit nood van het tussenvoegsel "van" "vn" of zo heeft gemaakt. Dat wordt vaak niet gezien door degene die een mail stuurt waardoor die bij ons komt. We krijgen allemaal meerdere keren per jaar verkeerde mail om vermoedelijk deze reden.



Dus ga geen tussenvoegsels verbasteren want dan krijg je mogelijk niet alle mails.Je moet er maar zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee_ schreef op 29 april 2017 @ 22:42:

[...]



Dat Rotterdam vind ik niet professioneel staan.Dat ligt eraan wat je met professioneel bedoelt. Als je een bedrijf vertegenwoordigt ben ik het met je eens (dan kan eigenlijk alleen may@maystoko) maar als je een alternatief zoekt voor hairy-mary@hotmail om vanaf te solliciteren en andere volwassen dingen te doen, dan lijkt het me prima.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens voornaamachternaam@outlook.com of voornaam.achternaam@outlook.com of voorletter.achternaam@outlook.com.



Allemaal van Microsoft en net zo goed in online services als van Google. Werkt ook in Gmail etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:aquariusje7700 schreef op 30 april 2017 @ 10:23:

Probeer eens voornaamachternaam@outlook.com of voornaam.achternaam@outlook.com of voorletter.achternaam@outlook.com.



Allemaal van Microsoft en net zo goed in online services als van Google. Werkt ook in Gmail etc.Dat wist ik niet! Ga ik gelijk doen
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 30 april 2017 @ 03:54:

[...]





Je moet er maar zin in hebben.





waar zin in hebben? Mailadressen voor mijn familieleden aanmaken of meerdere mailadressen hebben?

Nou ja, in beide gevallen had ik er zin in en ben er blij mee. Als ik had gewacht hadden we ons ook in allerlei bochten moeten wringen voor een normaal uitziend mailadres. In die tijd mocht je overal maar 1GB opslaan, gmail was de enige met een steeds groter wordende opslag. (ik spreek over 2004).

Toen had je ook nog niet zoveel keuze, iedereen zat bij hotmail wat nogal vaak gehackt werd.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 29 april 2017 @ 21:32:

En gmail.nl? Ook bezet?



Mijn zusje had hotmail.nl, en heeft dat heel snel verandert.

Ze kreeg steeds telefoontjes dat mensen hun mailtjes terugkregen.

Mensen probeerden het allemaal naar hotmail.com te sturen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven