nieuw fototoestel kopen

03-08-2015 13:09 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt wil ik een nieuw fototoestel kopen.

Ik had een Samsung Galaxy Camera 1 en was daar erg tevreden over, maar deze heb ik helaas in het water laten vallen en nu doet ie helemaal niks meer



Ik wilde nu de Galaxy Camera 2 aanschaffen, maar deze is bijna nergens meer verkrijgbaar. Ik heb nog wel wat winkels gevonden hoor, maar omdat hij zo moeilijk verkrijgbaar is ben ik gaan zoeken naar alternatieven....Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.



Wat ik belangrijk vind is dat de camera uiteraard goede foto's maakt en veel zoom heeft. Ik vond het heel handig bij de galaxy dat er zo'n groot scherm op zat en je daar allerlei verschillende instellingen kon kiezen (sportfoto's, waterval, macro enz) Het enige nadeel was dat de camera niet echt goede foto's maakt bij weinig licht.



Welke camera hebben jullie en waarom vinden jullie het wel/geen goed camera?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dat soort compacttoestelletjes tegenwoordig ook in waterdichte versie.

Zelf heb ik 'n dslr, maar dat zoek je waarschijnlijk niet.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Das toch achterhaald. je hebt toch ook geen aparte rekenmachine meer.

Koop gewoon een S5 of S6 of een Iphone, dan heb je net zo'n camera.
Alle reacties Link kopieren
Nikon instapmodel spiegelreflex camera (gekocht in 2008) voor consumenten.

Deze is niet te zwaar, heeft veel mogelijkheden (die jij ook noemt) en je kan er evt. later nog andere objectieven bij kopen en als het moet alles zelf instellen. 's Avonds fotograferen blijft lastig voor consumenten camera's.

Ik mis heel soms de groothoeklens en de mogelijkheid om d.m.v. een filter micro te kunnen fotograferen, die ik op mijn analoge camera had. Wellicht is dit wel verbeterd met de nieuwe modellen.

Zoek alles rustig uit, lees/vraag tips op fora en maak dan je keus.

En verzekering inschakelen, wellicht krijg je nog iets voor je oude camera?
Alle reacties Link kopieren
^Eens. Ik maak met mijn Samsung Galaxy S5 betere foto's dan met mijn Sony cyber-shot.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 03 augustus 2015 @ 13:22:

Das toch achterhaald. je hebt toch ook geen aparte rekenmachine meer.

Koop gewoon een S5 of S6 of een Iphone, dan heb je net zo'n camera.Dank voor je reactie. Ik heb een S5, maar daar kun je niet echt lekker mee inzoomen....
Alle reacties Link kopieren
quote:Strawberrie schreef op 03 augustus 2015 @ 13:23:

Nikon instapmodel spiegelreflex camera (gekocht in 2008) voor consumenten.

Deze is niet te zwaar, heeft veel mogelijkheden (die jij ook noemt) en je kan er evt. later nog andere objectieven bij kopen en als het moet alles zelf instellen. 's Avonds fotograferen blijft lastig voor consumenten camera's.

Ik mis heel soms de groothoeklens en de mogelijkheid om d.m.v. een filter micro te kunnen fotograferen, die ik op mijn analoge camera had. Wellicht is dit wel verbeterd met de nieuwe modellen.

Zoek alles rustig uit, lees/vraag tips op fora en maak dan je keus.

En verzekering inschakelen, wellicht krijg je nog iets voor je oude camera?



Ik heb een spiegelreflex, maar dat gesjouw met objectieven staat me tegen. Heb er echt al jaren niks meer mee gedaan. Een compactcamera vind ik toch een stuk handiger....;-)



We hebben het geld al terug gekregen van de verzekering



Dank je wel voor het meedenken
Alle reacties Link kopieren
Voor onze reis naar Zuid-Afrika wilde mijn man een nieuwe camera kopen.Na zoeken op internet gevonden : Nikon coolpixP610.

Wat waren we er blij mee.Terwijl sommige reisgenoten scheldden op hun camera ( Ik krijg de dieren niet op mijn scherm, te ver weg) konden wij tot 60x inzoemen.We zijn heel blij met het toestel en de foto's.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 03 augustus 2015 @ 13:22:

Das toch achterhaald. je hebt toch ook geen aparte rekenmachine meer.

Koop gewoon een S5 of S6 of een Iphone, dan heb je net zo'n camera.jawel hoor, gebruik nog steeds hetzelfde exemplaar vanaf de middelbare school.
Alle reacties Link kopieren
Nikon Coolpix 9900.

30x zoom en kantelbaar scherm.

Mooie foto's en makkelijk te bedienen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf fan van de Panasonic Lumix tz-55. Ik weet niet in welke prijsklasse je wilt zitten, de sz-55 is een iets uitgeklede versie ervan (oa geen HD-filmen).

Ik heb een voorgaande editie ervan en mijn vriend de iets goedkopere versie. Ze bevallen allebei prima. Je kunt er prima mee inzoomen. Daarnaast ook genoeg mogelijkheden als sportstand, avond ed. Wat ik ook fijn vind is dat je makkelijk kunt aanpassen met hoeveel megapixel je de boel vastlegd. Foto's waarvan ik toch al weet dat ik ze niet enorm ga uitvergroten, maak ik met een kleiner formaat.

En hij past gewoon in mijn broekzak.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:janneke44 schreef op 03 augustus 2015 @ 16:01:

Nikon Coolpix 9900.

30x zoom en kantelbaar scherm.

Mooie foto's en makkelijk te bedienen.Deze klinkt aantrekkelijk. Zit er ook een sportstand, macro, waterval, panorama functie enz op?
Alle reacties Link kopieren
ik heb de nikon j1 als extra camera (verder een dsr).. ook fijn
Alle reacties Link kopieren
quote:judiths77 schreef op 03 augustus 2015 @ 16:57:

[...]





Deze klinkt aantrekkelijk. Zit er ook een sportstand, macro, waterval, panorama functie enz op?http://downloadcenter.nik ... ts/203/COOLPIX_S9900.html



Via Amazon.de is de prijs 266.00 euro
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wat je bedoelt judiths77, daarom heb ik naar een handzaam formaat gezocht.

Nikon 1 vind ik trouwens ook een goede tip.

Voor standaard foto's voldoet de Samsung Galaxy S5 inderdaad, maar ik zie wel degelijk verschil tussen mijn vakantiefoto's en die van mijn man met de Samsung Galaxy S5
Alle reacties Link kopieren
quote:Fairytales schreef op 03 augustus 2015 @ 13:25:

^Eens. Ik maak met mijn Samsung Galaxy S5 betere foto's dan met mijn Sony cyber-shot.Dan heb je vast een oude of slechte Cybershot, want mijn S5 haalt het toch echt niet bij mijn Cybershot (laat staan mijn bridge of spiegelreflex).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties.



We denken nu aan een SONY CYBERSHOT DSC-HX90

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven