nieuw glas en signaal tv

16-11-2015 18:14 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen ook nog even bellen met de aanbieder, maar vraag me af of meerdere mensen dit probleem kennen. We hebben nieuw dubbel glas. Heel fijn, betere isolatie enz. Nu doet de tv het bijna niet meer. We hebben digitale tv en het signaal is ineens een stuk minder en voor sommige zenders helemaal weg. Zal dit komen door de nieuwe beglazing? Enig idee wat een oplossing zou kunnen zijn (interactieve tv?). Ben benieuwd naar jullie ervaringen van interactieve tv.
Alle reacties Link kopieren
Is dat zo'n digitenne geval?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Televisie komt tegenwoordig via de internetkabel of de tvkabel binnen. Heeft je glas niks mee te maken
Alle reacties Link kopieren
Misschien is de kabel beschadigd bij het plaatsen van de ramen? Of heeft iemand per ongeluk ergens tegenaan geschopt waardoor de stekker er niet meer goed in zit?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Laatst gooide ik in een hotel per ongeluk zo'n digitenne onding van de vensterbank, toen deed de TV ook raar tot het kastje weer op dezelfde plek stond.
verba volant, scripta manent.
Ja lastig hoor nu moet je een betere antenne!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Er zijn nog plaatsen in Nederland zonder kabel.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 16 november 2015 @ 18:55:

Er zijn nog plaatsen in Nederland zonder kabel.Of mensen die een kabel abonnement te duur vinden.
quote:MarianneDavids schreef op 16 november 2015 @ 18:55:

Er zijn nog plaatsen in Nederland zonder kabel.Yep, maar ze zegt toch dat ze digitale tv heeft.........dusse
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al tig jaar UPC, nu Ziggo en dat gaat gewoon via de kabel, ik heb geen idee hoe het met andere aanbieders zit maar in vakanties heb ik wel ervaringen met digitenne, waardeloos.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nicotientje schreef op 16 november 2015 @ 19:09:

[...]



Yep, maar ze zegt toch dat ze digitale tv heeft.........dusseWas laatst nog een item in een actualiteitenprogramma, boeren die nog via een telefoonverbinding inloggen, het schijnt een vermogen te kosten om in sommige gebieden een kabel aan te leggen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Het is volgens mij soort van digitenne van Online (de digitale tv). Niet veel bijzonders, gewoon de basis der basis. Het is echt slechter pas sinds het plaatsen van de nieuwe ruiten. Antenne is niet gevallen (had nog een nieuwe liggen en daarmee exact hetzelfde probleem). De enige ruit die ze niet vervangen hebben, heb ik 95% signaal. De rest van de ruiten 0-30%. Zou ik (kostenloos) kunnen overstappen naar een ander soort abbo? De interactieve tv?
Hier doet de wifi het veel minder goed sinds het dak is geïsoleerd. Had de dakdekker al voor gewaarschuwd, maar ja, we wilden toch echt graag het dak geïsoleerd hebben. Nu met een signaalversterker gaat het beter, is te doen zo, mar niet zo goed als het was.



Bij digitenne mischien net zoiets, met extra isolerende ramen zit er een spiegelend folie tussen (onzichtbaar) die wellicht ook je signaal terugkaatst?



Of eens even goed kijken of kastje en stekkertjes nog goed zitten, met alle werkzaamheden is er misschien ergens iets losgetrokken met het verplaatsen van een kastje ofzo...
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 16 november 2015 @ 19:19:

[...]





Was laatst nog een item in een actualiteitenprogramma, boeren die nog via een telefoonverbinding inloggen, het schijnt een vermogen te kosten om in sommige gebieden een kabel aan te leggen.Hahaha, nee gelukkig hier niet meer. De laatste keer inbellen kan ik me niet meer herinneren..
Kun je niet de centrale ontvanger bij dat 95%-raam zetten en het signaal op een andere manier binnenshuis doorgeven (wifi ofzo)? Heb geen verstand van digitenne verder hoor, t is maar een idee.



Overstappen naar gewone digitale TV werkt alleen als er wel kabel ligt in je straat.



Of een systeem met een schotel aan de gevel?
Alle reacties Link kopieren
quote:appeltjesgroen schreef op 16 november 2015 @ 19:36:

Hier doet de wifi het veel minder goed sinds het dak is geïsoleerd. Had de dakdekker al voor gewaarschuwd, maar ja, we wilden toch echt graag het dak geïsoleerd hebben. Nu met een signaalversterker gaat het beterk is te doen zo, maarniet zo goed als het was.



Bij digtenne mischien net zoiets, met extra isolerende ramen zit er een spiegelend folie tussen (onzichtbaar) die wellicht ook je signaal terugkaatst?



Of eens even goed kijken of kastje en stekkertjes nog goed zitten, met alle werkzaamheden is er misschien ergens iets losgetrokken met het verplaatsen van een kastje ofzo...Zou best kunnen wat je zegt. Ik heb een overhang op de 1e verdieping en die hebben ze ook geïsoleerd..
Heb je goed internet, en is daar iets aan veranderd sinds de ramen vervangen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Nou dat ene raam is mijn achterdeur... tikkeltje lastig om hem daar aan te bevestigen
Alle reacties Link kopieren
Internet gaat wel via een kabeltje, daar geen verandering in.
Alle reacties Link kopieren
Als je Digitenne hebt en het nieuwe glas storing geeft zit daar waarschijnlijk iets van metaal in voor isolatie.

Mocht de antenne nu voor het raam staan dan KAN het helpen 'm juist naast het raam te plaatsen.

En anders een goede buiten-antenne (laten) plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nicotientje schreef op 16 november 2015 @ 18:22:

Ja lastig hoor nu moet je een betere antenne!

Waarom de facepalm?

Er zijn inderdaad digitale televisiediensten die nog werken een kastje (of kaart) en een losse antenne. Zoals Digitenne van KPN.

De isolering en het nieuwe glas zouden dus prima voor storing gezorgd kunnen hebben.

Ik had hier ook een tijdje Digitenne, en moest echt wel opletten waar ik de antenne neerzette. En als er een brommer of vrachtauto langsreed had ik blokjesbeeld.



TO, ik zou even bellen met je aanbieder en vragen naar mogelijke oplossingen. Van Digitenne weet ik dat er buitenantennes voor bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Ok super, dan ga ik dat even navragen. Dank Zarah!



Naast het raam gaat haast niet, mijn gehele achterkant zijn 2 enorme ramen... en 1 deur. Heb gisteren staan proberen. Buiten 98%, voor het raam van de deur (oud glas) 95% en voor het nieuwe raam 0-30%. Hij staat nu op de deurklink



Ik doe niet zoveel met tv, nieuws en heel af en toe in de avond als er iets opkomt. Vandaar dat ik gewoon een basis heb. En nee, het is geen gigantische witte schotel
Alle reacties Link kopieren
Als je nauwelijks tv kijkt, waarom kijk je dat wat je wilt kijken dan niet online?

NPO 1/2/3 zijn sowieso te zien, en anders is er uitzending gemist enzo?
Excuus als ik ernaast zat!

Dacht ze uitgestorven waren , de antennes....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven