Nieuwe IPhone is wc laten vallen....

15-08-2016 08:36 91 berichten
Dochter lief heeft, zo slim, haar nieuwe IPhone in de pot laten pleuren. Witheet ben ik.

Waarom dat rot ding ook altijd in je kontzak? Je kon erop wachten.

Irritante is dat wij dat kreng hebben betaald en haar abbo betalen.



Wat heeft zij gedaan? Telefoon ging onderwater uit. Ze viste hem uit de pot en probeerde hem aan te doen, vervolgens op te laden. Telefoon werd knijterheet.

Toen gaan googelen en hem in de rijst gelegd. Geprobeerd aan te doen. Deed niks.



Nu lees ik overal dat dit kortsluiting was en dat ze de telefoon juist NIET aan had moeten zetten en al helemaal niet opladen.

Haar Iphone ligt nu in een bak rijst. Maar ik vrees het ergste. Verzekering is geen optie die bel ik niet eens.



Ik lees op internet over een goedje genaamd: reviveAphone. Dat giet je over je verzopen Iphone en 9 vd 10 doen het daarna weer.

Kost 30€

Iemand hier ervaring mee?



Het gebeurde toen ik niet thuis was. Zij durfde het niet te vertellen en is zelf van alles gaan proberen.

Ik ben onwijs pissig. Maar wil nu kijken wat de opties zijn.



Foon is misschien 3 maanden oud.
Die is dood !



Opgeven verzekering
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit van gehoord! Weet dat iPhones over het algemeen niet zo veel kunnen hebben.

Een bak rijst zou kunnen helpen, mocht dit niet zo zijn, dan vrees ik het ergste voor de telefoon.



Succes!
Waarom geen verzekering inschakelen? Toen mijn telefoon stuk was doordat het van de trap afgevallen was, kreeg ik dat gewoon vergoed.



Ik zou sowieso eerst naar een goede telefoonwinkel gaan en je daar laten adviseren ipv zelf te gaan klooien.
Op een gegeven moment heeft iemand ook gewoon pech gehad
Iedereen weet toch dat electra en water niet samen gaan ?



Dom van je dochter om m in de oplader te stoppen ???!!!



Die kreeg van mij een oude Nokia 3310 ipv een iPhone.
Alle reacties Link kopieren
Rustig aan, ongelukjes gebeuren. Je dochter doet het ook niet expres. Mijn iPhone heeft laatst 5 minuten in de vijver gelegen (eruit vissen lukte niet in 1 keer...) 24 uur in rijst gelegd en hij doet het weer prima. Haar poging om voor aan/uitzetten maakt niet zoveel uit, telefoon heeft al kortsluiting gemaakt toen hij in de wc viel.
Zeker dom van haar. Breek me de bek niet open.



Waterschade wordt niet vergoed.
quote:SuperWijf schreef op 15 augustus 2016 @ 08:39:

Die is dood !



Opgeven verzekeringVerzekering is geen optie zegt To en dat snap ik.
To dat spul waar jij het over hebt was pas bij de Engelse Dragons den , het scheen wel te werken. Misschien even goed googlen ?
Alle reacties Link kopieren
Als er kortsluiting is geweest, kun je met dat ding doen wat je wilt, maar hij gaat niet meer werken. Bespaar jezelf die drie tientjes........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Heb het zelf ook 2x aan de hand gehad met huidige GSM

Geen iphone, dus batterij ging er wel uit.

Werkt nog prima. Stond aan terwijl hij erin viel en deed toen raar.

Na in rijst te laten liggen ging alles weer helemaal prima.
quote:Hayek schreef op 15 augustus 2016 @ 08:49:

Als er kortsluiting is geweest, kun je met dat ding doen wat je wilt, maar hij gaat niet meer werken. Bespaar jezelf die drie tientjes........





Daar was ik ook al bang voor.



Je hoort en leest alleen verschillende verhalen daarover.



Mijn gevoel zegt dat de batterij leegliep bij aanraking water.

Maar dat ie zo knetterheet werd is natuurlijk kortsluiting.



Wat kost in het ergste geval dit laten fixen?

Opgeven is nog even geen optie zeg maar :-/
Alle reacties Link kopieren
Ik had het laatst. Gloednieuwe iPhone. Wist ook niet dat ik hem uit moest laten en daarom is het moederbord doorgebrand. Reviveaphone heb ik ook geprobeerd, maar in dit geval werkte het niet, omdat ik hem dus niet had uitgezet. De reparateur heeft hem total loss verklaard voor de verzekering, maar die dekte het niet. Ik ben er goed ziek van geweest.



De kans is groot dat die van je dochter ook kapot is, omdat ze hem aan heeft gezet. Je kunt nu 2 dingen doen: hem minstens 3 dagen in de rijst laten liggen of meteen naar een winkel gaan waar ze hem kunnen nakijken. Reviveaphone zou ik niet doen in dit geval, het schoonmaken (wat dat spul dus doet), kunnen ze bij zo'n bedrijfje ook.



Balen zeg, succes!
Alle reacties Link kopieren
Hier een tablet gehad ook nat laten drogen aantal dagen toen deed ie het opladen... Toen bleek ie dus niet droog ook warm en kaduuk.... En dat is dus niet te repareren. Dus ik denk dat het kansloos is...
.........
anoniem_63cbb41e3675a wijzigde dit bericht op 06-03-2018 12:56
Reden: ...........
96.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 15 augustus 2016 @ 08:52:

[...]





Daar was ik ook al bang voor.



Je hoort en leest alleen verschillende verhalen daarover.



Mijn gevoel zegt dat de batterij leegliep bij aanraking water.

Maar dat ie zo knetterheet werd is natuurlijk kortsluiting.



Wat kost in het ergste geval dit laten fixen?

Opgeven is nog even geen optie zeg maar :-/Bij mijn iPhone 6s zou dit rond de 500 euro gaan kosten, maar ze wisten niet óf hij nog gemaakt kon worden. In dat geval zou ik niet hoeven te betalen. Ik heb het niet laten doen, heb nu een oude iPhone van iemand overgenomen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werd ie trouwens ook heel warm voor hij doodging...
Alle reacties Link kopieren
Tel is dood en er is niks meer aan te doen...

Hopelijk heeft je dochter een beetje spaargeld achter de hand. Ik zou haar dan naar de Apple Store sturen, met haar dode foon. Hier krijgt ze dan nog max €200 voor (afhankelijk van het type).

Onder geen beding een nieuwe voor haar kopen. Heeft ze het geld niet, moet ze maar even doorsparen.

Erg zuur, maar dit zal haar geen tweede keer gebeuren...
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 15 augustus 2016 @ 08:52:

[...]





Daar was ik ook al bang voor.



Je hoort en leest alleen verschillende verhalen daarover.



Mijn gevoel zegt dat de batterij leegliep bij aanraking water.

Maar dat ie zo knetterheet werd is natuurlijk kortsluiting.



Wat kost in het ergste geval dit laten fixen?

Opgeven is nog even geen optie zeg maar :-/Ligt er denk ik aan waar de kortsluiting heeft gezeten/wat er kapot is. Ik acht de kans groot dat 'ie niet te redden is, of alleen voor een bedrag waar je ook een nieuwe voor koopt.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Had ik ook eens voor. iPhone in wc laten vallen, hem er meteen uitgevist. Toen een paar minuten op de verwarming gelegd en hij werkte nog (ook voor ik het op de verwarming legde).



Denk dat ze de hare niet had moeten opladen, maar snap wel dat je in paniek Google afstruint en er vele zogezegd goede manieren zijn om je iPhone weer tot leven te brengen. Niets meer dan pech. Maar wel kut.
Veritas vos liberabit
quote:Pretzel66 schreef op 15 augustus 2016 @ 08:49:

To dat spul waar jij het over hebt was pas bij de Engelse Dragons den , het scheen wel te werken. Misschien even goed googlen ?



Dáár ken ik het van! Er ging bij mij ook al een belletje rinkelen. TO dat is wel echt de moeite waard om te proberen hoor! Dat zakje doet hetzelfde als reparateurs zouden doen.

Zelfs mijn man zag het wel zitten (en das nogal een kritische techneut;)).
Alle reacties Link kopieren
iPhone's oxideren mega snel na waterschade.



Het aan en weer uitzetten helpt niet mee maar zoals hier al eerder is gezegd is de kortsluiting er toch al geweest door het water.



Gewoon met de telefoon naar een goede reparatieshop gaan, daar kunnen ze hem over het algemeen nog wel aan de praat krijgen hoor. Hij doet het vaal vooral niet meer omdat de contactpuntjes slecht contact maken.

En zou het moederbordje zijn doorgebrand (wat niet heel vaak gebeurt) dan is dat nog altijd eenn stuk goedkoper dan een nieuwe.
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
Alle reacties Link kopieren
Tip!!! Meldt bij verzerking onder waterschade deze dekken E altijd!!
Alle reacties Link kopieren
quote:DansendeSalsadip66 schreef op 15 augustus 2016 @ 09:41:

Tip!!! Meldt bij verzerking onder waterschade deze dekken E altijd!!Zit op telefoons en tablets behoorlijk eigen risico... Misschien dat ze ze al helemaal uitsluiten maar dat weet ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven