Nieuwe IPhone is wc laten vallen....

15-08-2016 08:36 91 berichten
Dochter lief heeft, zo slim, haar nieuwe IPhone in de pot laten pleuren. Witheet ben ik.

Waarom dat rot ding ook altijd in je kontzak? Je kon erop wachten.

Irritante is dat wij dat kreng hebben betaald en haar abbo betalen.



Wat heeft zij gedaan? Telefoon ging onderwater uit. Ze viste hem uit de pot en probeerde hem aan te doen, vervolgens op te laden. Telefoon werd knijterheet.

Toen gaan googelen en hem in de rijst gelegd. Geprobeerd aan te doen. Deed niks.



Nu lees ik overal dat dit kortsluiting was en dat ze de telefoon juist NIET aan had moeten zetten en al helemaal niet opladen.

Haar Iphone ligt nu in een bak rijst. Maar ik vrees het ergste. Verzekering is geen optie die bel ik niet eens.



Ik lees op internet over een goedje genaamd: reviveAphone. Dat giet je over je verzopen Iphone en 9 vd 10 doen het daarna weer.

Kost 30€

Iemand hier ervaring mee?



Het gebeurde toen ik niet thuis was. Zij durfde het niet te vertellen en is zelf van alles gaan proberen.

Ik ben onwijs pissig. Maar wil nu kijken wat de opties zijn.



Foon is misschien 3 maanden oud.
Alle reacties Link kopieren
De toiletpot is m.i. precies de juiste plaats voor zo'n overgewaardeerde en overprijste iPhone (sarcasme uit). Ik zweer bij goedkope toestellen (< € 200,-), die vind ik goed genoeg.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
quote:elfjetwaalfje schreef op 15 augustus 2016 @ 10:12:

De toiletpot is m.i. precies de juiste plaats voor zo'n overgewaardeerde en overprijste iPhone (sarcasme uit). Ik zweer bij goedkope toestellen (< € 200,-), die vind ik goed genoeg.Ik niet, maar daar gaat dit topic niet over
Alle reacties Link kopieren
quote:B2L schreef op 15 augustus 2016 @ 09:24:

[...]





Dáár ken ik het van! Er ging bij mij ook al een belletje rinkelen. TO dat is wel echt de moeite waard om te proberen hoor! Dat zakje doet hetzelfde als reparateurs zouden doen.

Zelfs mijn man zag het wel zitten (en das nogal een kritische techneut;)).Maar dat werkt alleen als er niks doorgebrand is en dat lijkt bij TO's dochter wel het geval. Dan vind ik 30 euro wel veel geld, als de kans in dot geval zo klein is dat het werkt.
quote:iss schreef op 15 augustus 2016 @ 08:46:

Rustig aan, ongelukjes gebeuren. Je dochter doet het ook niet expres. Mijn iPhone heeft laatst 5 minuten in de vijver gelegen (eruit vissen lukte niet in 1 keer...) 24 uur in rijst gelegd en hij doet het weer prima. Haar poging om voor aan/uitzetten maakt niet zoveel uit, telefoon heeft al kortsluiting gemaakt toen hij in de wc viel.Ja leg de mobiel in rijst, zuigt namelijk al het vocht weg, goed diep erin, komt goed!
quote:dnk schreef op 15 augustus 2016 @ 08:40:

Nog nooit van gehoord! Weet dat iPhones over het algemeen niet zo veel kunnen hebben.

Een bak rijst zou kunnen helpen, mocht dit niet zo zijn, dan vrees ik het ergste voor de telefoon.



Succes!Ik heb alleen maar iphones gehad niets mee gebeurt hoor.
Misschien tijd voor een gezinslesje "wat is electriciteit en hoe dom kan je er mee omgaan"?
quote:Bugs_Bunny schreef op 15 augustus 2016 @ 10:27:

Misschien tijd voor een gezinslesje "wat is electriciteit en hoe dom kan je er mee omgaan"?Hoe dom? Aparte insteek. Maar de les wordt nu geleerd, wat te doen dan, en het overkomt zoveel mensen dat phone in toilet valt, dochter is. 1 van de velen, gewoon pech. En dat ze zelf het probeert op te lossen, die zelfstandigheid is toe te juichen, ze doet haar best het op te lossen. Ze zal nu vast heel verdrietig zijn, verlies phone zo nieuw, geen contact vrienden whatsapp, etc...
quote:swifty schreef op 15 augustus 2016 @ 10:32:

[...]





Hoe dom? Aparte insteek. Maar de les wordt nu geleerd, wat te doen dan, en het overkomt zoveel mensen dat phone in toilet valt, dochter is. 1 van de velen, gewoon pech. En dat ze zelf het probeert op te lossen, die zelfstandigheid is toe te juichen, ze doet haar best het op te lossen. Ze zal nu vast heel verdrietig zijn, verlies phone zo nieuw, geen contact vrienden whatsapp, etc...Een nat elektrisch apparaat aansluiten op het stopcontact? Het zal zonder twijfel aan mij liggen, maar mijn kinderen weten al sinds hun 5de dat stroom+water problemen geeft
quote:Bugs_Bunny schreef op 15 augustus 2016 @ 10:27:

Misschien tijd voor een gezinslesje "wat is electriciteit en hoe dom kan je er mee omgaan"?

Ze had een 9 op eindexamen natuurkunde vwo :-/

Zegt dus niks :-)
Ik vond haar actie ook oprecht dom hoor!
quote:Yggdrasil- schreef op 15 augustus 2016 @ 10:35:

[...]



Ze had een 9 op eindexamen natuurkunde vwo :-/

Zegt dus niks :-)[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-08-2016 11:19
Reden: op de man
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
die is kapot.. heb precies hetzelfde gehad
Ongelukken met mobiel zijn schijnbaar dom vaak, tis echt gewoon pech hebben vaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 15 augustus 2016 @ 10:55:

Ongelukken met mobiel zijn schijnbaar dom vaak, tis echt gewoon pech hebben vaak.Je kunt pech vaak voor een flink deel uitsluiten door van tevoren goed na te denken........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Ze was wellicht in paniek en zal niet gedacht hebben dat er nog water in de iPhone zat nadat deze was afgeveegd.

Stom, maar kan gebeuren. Dit overkomt haar geen 2de maal en het kan nog goed komen.
Alle reacties Link kopieren
rijst werkt alleen als er vocht in zit maar niet doorgebrand. als hij al kortsluiting heeft gemaakt zal hij niets meer doen.



de verzekering zal niets doen. In een iPhone zit een waterverklikker, er is altijd direct te zien dat er waterschade is geweest en dan valt het niet onder de verzekering.



Als ze voor een nieuwe (goedkopere) wil gaan kan ze met haar iPhone naar een iCentre voor een refurbished toestel. Ze kijken of je toestel nog te maken is, zo niet dan kan je een refubished model kopen. Is in ieder geval goedkoper dan een nieuwe. Ze doen dit alleen als je de oude dus inlevert. iCentres werken met afspraken, je kan er niet zo heen. Het kan zijn dat je je toestel meer dan een week kwijt bent. Je sim dus even in een oude telefoon steken voor die tijd (wij hebben voor het geval van een kapotte telefoon nog altijd een oude iPhone 4 liggen als reserve)



https://www.iphoned.nl/nieuws/tips-refurbished-iphones/
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 15 augustus 2016 @ 10:35:

[...]



Ze had een 9 op eindexamen natuurkunde vwo :-/

Zegt dus niks :-)



Het is klote van die iPhone, want dit komt niet meer goed vrees ik.



Maar met een slimme meid die een negen voor natuurkunde haalt, daar komt het uiteindelijk allemaal wel goed mee
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Precies dezelfde situatie en bij ons dekte de inboedelverzekering het wel. Misschien toch de verzekeraar proberen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je 'm al weer proberen aan te zetten ondertussen?

Hou ons op de hoogte he
Gedaan.

Alleen als je all risk verzekerd bent.



Ik zit bij Univé. Vanmiddag nog gebeld.
Ligt nog in de rijst.

We wachten nog twee dagen.



Wat is refurbished?
Ah link bekeken. Thnx
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 15 augustus 2016 @ 18:05:

Ligt nog in de rijst.

We wachten nog twee dagen.



Wat is refurbished?



Knap!

Ik keek stiekem al na een paar uren toen

Weet dat het slecht is, maar wou weten waar ik aan toe was.

Elke paar uur zag het er iets beter uit trouwens haha. Iets met weinig geduld
Alle reacties Link kopieren
Heel vervelend maar een goede les voor haar lijkt me. Is verder niet jouw probleem toch, laat haar zelf maar een nieuwe telefoon kopen of deze laten maken. Al vrees ik ook dat ie dood is.
quote:Hayek schreef op 15 augustus 2016 @ 12:26:

[...]



Je kunt pech vaak voor een flink deel uitsluiten door van tevoren goed na te denken........Ssssst mag je hier niet zeggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven