Nieuwe IPhone is wc laten vallen....

15-08-2016 08:36 91 berichten
Dochter lief heeft, zo slim, haar nieuwe IPhone in de pot laten pleuren. Witheet ben ik.

Waarom dat rot ding ook altijd in je kontzak? Je kon erop wachten.

Irritante is dat wij dat kreng hebben betaald en haar abbo betalen.



Wat heeft zij gedaan? Telefoon ging onderwater uit. Ze viste hem uit de pot en probeerde hem aan te doen, vervolgens op te laden. Telefoon werd knijterheet.

Toen gaan googelen en hem in de rijst gelegd. Geprobeerd aan te doen. Deed niks.



Nu lees ik overal dat dit kortsluiting was en dat ze de telefoon juist NIET aan had moeten zetten en al helemaal niet opladen.

Haar Iphone ligt nu in een bak rijst. Maar ik vrees het ergste. Verzekering is geen optie die bel ik niet eens.



Ik lees op internet over een goedje genaamd: reviveAphone. Dat giet je over je verzopen Iphone en 9 vd 10 doen het daarna weer.

Kost 30€

Iemand hier ervaring mee?



Het gebeurde toen ik niet thuis was. Zij durfde het niet te vertellen en is zelf van alles gaan proberen.

Ik ben onwijs pissig. Maar wil nu kijken wat de opties zijn.



Foon is misschien 3 maanden oud.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 15 augustus 2016 @ 12:26:

[...]



Je kunt pech vaak voor een flink deel uitsluiten door van tevoren goed na te denken........

Ik heb nooit mijn mobiel mee naar de w.c., tenzij in openbare gelegenheden in een ritsvakje van tas.

Kans dat mijn mobiel daar uit valt en dan nog in de pot ook, schat ik op 0,000000000000000000000000000000000000000000000001
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Doordat ze de telefoon nat aan de lader heeft gehangen zal die telefoon niet meer aangaan. Volgens mij gaat rijst het truukje echt niet meer doen, de boel is allang door gebrandt.
Mijn mobiel zit ook in mijn kontzak, maar ik heb een etui gemaakt met een mobielkoord aan mijn broek vast zit, ik haal de lus door de riemlussen van mijn broek door. Mijn mobiel valt ook wel eens uit mijn zak als ik naar de wc ga, maar het water haalt-ie dan niet.

Eigenlijk vind ik dat de kledingindustrie hier een steek laat vallen: onwerp kleding, riemen, hoesjes, etuitjes waarbij je je mobiel aan je kleding kan bevestigen en toch handig kan pakken als je 'm nodig hebt.

Moet je alleen zelf niet in het water vallen.
Apple heeft een hele coulante omruilregeling in dit soort gevallen. Let wel op! Je mag hem niet zelf open hebben gemaakt of naar een derde partij zijn geweest die niet is aangesloten bij apple.



Een jaar geleden zag mijn chihuahua pup kroos in de vijver aan voor gras en sprong hij er zo in. Hij zwom in blinde paniek de verkeerde kant op richting het riet. Ik sprong in nog grotere paniek achter hem aan, met mijn iPhone 5 nog in mijn zak. (Ik was zelfs niet helder genoeg om mijn schoenen uit te doen)



Ook ik probeerde de telefoon daarna natuurlijk meteen weer aan te zetten, echt slim was dat niet. Na een lange zoektocht online kwam ik ergens de tip tegen dat Apple een speciale omruilregeling heeft bij schade buiten garantie. Je moet dan een afspraak maken bij de apple store, de situatie uitleggen, ze zullen dan constateren dat hij echt niet meer te repareren valt en bieden je dan tegen betaling een gelijkwaardige iPhone aan. Mijn nieuw iPhone 5 kosten toen 250 euro, dat was een heel stuk goedkoper dan de nieuwprijs van 600/700 euro.
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 15 augustus 2016 @ 10:55:

Ongelukken met mobiel zijn schijnbaar dom vaak, tis echt gewoon pech hebben vaak.pech????? in je kontzak steken of ze moet geen reet hebben maar anders beweeg je en de telefoon ook mee en schuift hij altijd naar boven en als je dan verwacht als je je broek naar beneden doet op de wc dat ie blijft zitten...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de iPhone niet meer te redden is. Waarschijnlijk is er al kortsluiting ontstaan doordat ze de telefoon aan de oplader heeft gedaan.
Thnx voor alle tips trouwens !!
Onze inboedelverzekering vergoedt ook val- en stootschade. Het lijkt me dat dit dan onder valschade zou kunnen vallen.
Alle reacties Link kopieren
juist wel in rijst leggen vannacht, dat trekt Aziaten aan en die kunnen dan de Iphone maken!
l'état c'est moi
Dit is water schade
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:40
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn iphone kan ook alles hebben, eergisteren nog knalhard op de grond laten vallen en er is niets aan. Ik heb een heel gewoon hoesje. Mijne heeft ook al eens gezwommen in het toilet, ik heb 'm toen 5 dagen in een bak rijst laten liggen en hij doet 't weer. Heb de binnenkant laten nakijken (kostte me 30 euro) en nu is-ie zo goed als nieuw.



Niet te streng zijn voor je dochter, kan iedereen gebeuren. Het is echt lomp, ja, maar dat doe je echt niet expres. Op zo'n telefoon staat je hele leven, alle foto's en berichtjes,... die gooi je niet zomaar in het toilet hoor
Alle reacties Link kopieren
Hoe is je dochter er nu onder? En jij?
Alle reacties Link kopieren
goedkoopste remedie, tweedehands of goedkope nieuwe android smartphone opduikelen voor weinig, en sim card uit de apple daarin, mag dochter vervolgens zelf abbo betalen
Alle reacties Link kopieren
Die discussie IPhone vs Android, tja, gewoon een kwestie van geluk hebben!

Nadeel van iPhone is alleen dat je de batterij niet uit kan halen. (kan je toch weer minder water wegpoetsen).

Die 2x dat mijne in het water viel was ik alleen wel blij dat hij goedkoper was dan een iPhone
Alle reacties Link kopieren
quote:Caledoniaxx schreef op 16 augustus 2016 @ 20:18:

[...]



Dit is echt zo'n onzin. Met mijn iphone heb ik meer geluk dan de 4 samsungs die ik heb gehad.

Ja, telefoons van tegenwoordig zijn geen Nokia 3310 waar je met een vrachtwagen overheen kan rijden en het dan nog doet.



TO, ben bang dat de iphone van je dochter niet meer te redden valt. Hoop voor je dat de verzekering of iets het dekt.

En anders zou ik haar de kosten van de telefoon + abonnement zelf laten betalen, als ik jou was.Maar als ik me niet vergis, zijn de Samsungs van tegenwoordig waterdicht........
Oh dear, how sad, never mind.
Neem een Samsung Galaxy, die kunnen tegen water! ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Miertjuh schreef op 17 augustus 2016 @ 11:20:

Neem een Samsung Galaxy, die kunnen tegen water! ;)Een paar van Sony Xperia ook
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:40
0.00% gewijzigd
quote:chentolove schreef op 16 augustus 2016 @ 23:36:

Die discussie IPhone vs Android, tja, gewoon een kwestie van geluk hebben!

Nadeel van iPhone is alleen dat je de batterij niet uit kan halen. (kan je toch weer minder water wegpoetsen).

Die 2x dat mijne in het water viel was ik alleen wel blij dat hij goedkoper was dan een iPhone Kun je bij Samsung tegenwoordig ook niet meer. Vanaf de galaxy s6
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook bang dat ie definitief overleden is. Als ze hem niet had aangezet... maar dat is achteraf, daar schiet je niks meer mee op. Met pissig worden trouwens ook niet. Toch de verzekering bellen dus, want als je ze niet belt krijg je sowieso niets vergoedt.



En als ze niets vergoeden, jammer dan. Dan heeft ze dus geen telefoon meer. Ik zou in dat geval nog eentje van 2 tientjes kopen, of een achtstehandse, zodat het abonnement niet naar de vaantjes is en voor een nieuwe telefoon mag ze zelf sparen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Hij doet t niet meer
He balen voor je dochter, jammer!
Ben ik de enige die niet eens meer wil bellen met een telefoontje poepwater?



TO, if you can't afford to break it, don't buy it.

Ga met je dochter naar de mediamarkt en koop een nieuwe iPhone.

Als het verder een slimme meid is dan heeft ze haar lesje wel geleerd.
Lief van je x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven