Nieuwe laptop gekocht....

21-06-2015 20:53 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
En ik heb er niks dan ellende mee.

Ik heb afgelopen maandag mijn nieuwe laptop binnen gekregen.

Al vanaf het begin blijft de touchpad regelmatig hangen. Dusdanig dat ik een minuut niks kan doen met mijn muis. Soms een paar seconden, soms een volle minuut of langer.

Zaterdag terug gegaan naar de Mediamarkt. Die dachten dat het aan de drivers lag. Plausibel, dus jongen van de serviceafdeling installeert de goeie drivers en zegt dat ik het zo nog maar eens moet proberen.

Als het niet opgelost was en het zou wel aan mijn hardware liggen zou ik een nieuwe krijgen.



Thuisgekomen laptop aangezet en binnen het kwartier weer hetzelfde probleem.

Terug naar de Mediamarkt, daar kwamen ze met de mededeling dat ze "uit coulance" wel mijn laptop zouden herinstalleren. Gratis. Alsof ze me daarmee de grootste dienst ter wereld bewezen. Alsof het normaal is dat een laptop van vijf dagen oud kuren vertoond.

Nou ja, beleid is beleid dus ik heb de laptop achter gelaten. Vandaag kon ik hem ophalen met de mededeling dat ze hem geherinstalleerd hebben, en dat de laptop "naar behoren werkt".

Vol goede moed laptop weer mee naar huis, en je voelt de bui al hangen.... probleem is nog niet weg.

De cursor loopt nog steeds regelmatig vast en het duurt net zo lang als voor de herinstallatie. En nu heb ik zo langzamerhand toch wel de stoom uit mijn oren.



Niet dat ik iets wil met dit topic hoor, gewoon even klagen.

Morgen ga ik maar wéér terug en dan mogen ze het toch echt definitief oplossen.

Dan rijd ik voor de vierde (!!!) keer in twee dagen 30 km heen en 30 terug omdat het ding NOG niet functioneert.....

Ik hoop eigenlijk dat ik gewoon mijn geld terug krijg maar ik ben bang dat zij straks beweren dat zij het bekeken hebben en dat er niks mis mee is dus dat ik naar mijn garantie kan fluiten.....

Het is in elk geval aardig frustrerend aan het worden.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Al overwogen om een compleet nieuwe laptop te krijgen en deze in te leveren? Als de laptop volgens hun naar behoren werkt, dan zullen ze er ook geen problemen mee hebben dat ding weer terug te nemen.
Dat is de reden waarom ik nooit iets bij de mediamarkt zal kopen, je hebt garantie tot aan de deur.
Vriend vraagt of het de muis of de mousepath is..?



Bij de muis, dan even andere muis eraan hangen om te kijken of dat iets oplost. Dan ligt het aan de muis. Is het de mousepath, dan is het hardware
anoniem_6523240b244e0 wijzigde dit bericht op 21-06-2015 21:03
Reden: typfout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik gisteren al gezegd toen ik er voor de tweede keer was...

Dat ik er weinig vertrouwen in heb dat het met een herinstallatie wel goed komt, dat ik behoorlijk wat kosten maak om elke keer op en neer te rijden en dat ik toch echt liever een nieuwe zou hebben of gewoon mijn geld terug.

Tis elke keer 60 km rijden en een dure parkeergarage waar je niet omheen kunt.... Ik ben het aardig beu en wil idd gewoon een nieuwe of mijn geld terug.



Werkt niet. Dat was blijkbaar heel raar dat ik dat voorstelde, want ze moeten eerst repareren.

En dat zou ik snappen he, van een laptop van een paar maanden oud, maar niet bij eentje van 5(!!) dagen uit. Iets dat nieuw uit de doos komt moet gewoon naar behoren werken, punt.

Maar ja, wat doe je er aan? Ik kan het ook niet afdwingen, helaas :(
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Fruity-Pebbles schreef op 21 juni 2015 @ 21:02:

Vriend vraagt of het de muis of de mousepath is..?



Bij de muis, dan even andere muis eraan hangen om te kijken of dat iets oplost. Dan ligt het aan de muis. Is het de mousepath, dan is het hardware



Tis de touchpad, ik werk nooit met een externe muis.

Dus ook als een externe muis het oplost, ligt het nog aan de touchpad.
668, the neighbour of the Beast
Vriend vraagt of je het probleem hebt als je er een muis aan hangt.

Schijnt nogal belangrijk te zijn geloof ik...
Hoor nu dat hij dan dingen kan uitsluiten ofzo
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met MediaMarkt helaas, maar ik zou het er niet bij laten zitten. Desnoods een manager er bij roepen en een nieuwe laptop eisen. Ik denk dat je te makkelijk bent, waardoor ze je keer op keer onzin verkopen. Ze maken van hun probleem de jouwe. Ik zou het omdraaien en het probleem daar laten liggen. Niet weggaan tot jij met een nieuwe laptop buiten staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier geen externe muis om het te testen helaas.



Maar boeit me ook niet, dat hadden ze dan zelf maar moeten testen.

Morgen ga ik idd terug en dan duw ik ze dat ding door hun strot. Te lief ben ik niet geweest denk ik, heb gisteren ook al stampij staan schoppen maar ik vond die herinstallatie nog wel plausibel klinken. Nu ben ik het ECHT beu dus morgen ga ik nog eens terug en dan wil ik echt wel dat er een oplossing komt...



Volgens mij als er een complete herinstallatie gebeurd is en het is nog niet over, is het blijkbaar geen softwareprobleem. Dan was het opgelost geweest. Dus hardware en dus moeten ze gewoon omruilen.
668, the neighbour of the Beast
Als mediamarkt morgen niet meewerkt en het probleem goed oplost zou ik gewoon bij de fabrikant aankloppen.
Jammer dat je geen externe muis hebt. Dan had je inderdaad kunnen uitsluiten of het hardware of software matig is geweest. Had je ze morgen mee om de oren kunnen slaan

Succes morgen
Je kan het wel afdwingen want je hebt wettelijk recht op twee jaar garantie en het feit dat zij hem moeten repareren binnen een paar dagen betekent dat hij niet meer nieuw is en dat mag niet.



Je hebt het recht om op je strepen te gaan staan en je geld terug te eisen .
- waarom test je niet ter plekke pv eerst naar huis rijden?

- bij de fabrikant aankloppen is onzin. De winkel verkoopt je iets, dat moet voldoen aan de verwachtingen. De fabrikant is NIET de partij met wie je een koopovereenkomst hebt.

- bel je rechtbijstand. Je hebt recht op een werkend apparaat. Al vanaf het "zal wel aan de drivers liggen" zit het fout. Ze moeten je iets verkopen dat werkt. Echt, rechtsbijstand er bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 21 juni 2015 @ 21:12:

Als mediamarkt morgen niet meewerkt en het probleem goed oplost zou ik gewoon bij de fabrikant aankloppen.Nee, de MM hoort het probleem op te lossen. Dat ding is daar gekocht en niet direct bij de fabrikant. MM heeft de plicht dit op te lossen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ohja, en dan krijg je de opmerking dat je vast iets geinstalleerd hebt wat dit veroorzaakt

Ik heb ook zooooooveel programma's geinstalleerd ja, windows live mail en google chrome :P
668, the neighbour of the Beast
quote:Fruity-Pebbles schreef op 21 juni 2015 @ 21:13:

Jammer dat je geen externe muis hebt. Dan had je inderdaad kunnen uitsluiten of het hardware of software matig is geweest. Had je ze morgen mee om de oren kunnen slaan

Succes morgen

Pure nonsens. Je hoeft niets uit te sluiten, dat ding moet gewoon werken. Waar komt het idee vandaan dat een pc wel rotzooi mag zijn, waarbij jij als klant moet gaan zoeken naar wat het probleem is?



Zou je dat bij een nieuwe auto, tv of frietpan ook doen? Je hebt troep gekregen en je hebt betaald voor een goed, werkend product. Dan moet de winkel je probleem gewoon oplossen, zonder gezeur, zonder dat je moet mee helpen hun probleem uit te vogelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 21 juni 2015 @ 21:27:

- waarom test je niet ter plekke pv eerst naar huis rijden?

- bij de fabrikant aankloppen is onzin. De winkel verkoopt je iets, dat moet voldoen aan de verwachtingen. De fabrikant is NIET de partij met wie je een koopovereenkomst hebt.

- bel je rechtbijstand. Je hebt recht op een werkend apparaat. Al vanaf het "zal wel aan de drivers liggen" zit het fout. Ze moeten je iets verkopen dat werkt. Echt, rechtsbijstand er bij.



Ik heb het beide keren eerst getest voor ik naar huis reed.

Maar helaas, het is niet een probleem dat zich persé elke minuut voor doet, het begint vaak pas als de laptop wat langer aan staat. Dus even snel in de winkel testen is niet zo simpel omdat het af en toe tot regelmatig is, en ik dus niet kan zeggen "als ik dat doe dan loopt het vast".
668, the neighbour of the Beast
Bij de fabrikant aankloppen is echt geen onzin hoor, snap niet dat je dat zo stellig zegt JollyJ. Ik heb met mijn e-reader via de fabrikant een nieuwe gehad omdat die gewoon twee jaar garantie geven.
Alle reacties Link kopieren
Het kan dus zomaar dat het allemaal perfect werkt als ik mijn laptop aan zet. En dat doet het dus ook.

Tot je een tijdje intensief internet ofzo en dan begint ie vast te lopen....



Dus ja, in de winkel zien ze er zo snel niks aan en dus beslissen ze dat het werkt. En wordt je weer weg gestuurd.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:JoniJoni schreef op 21 juni 2015 @ 21:31:

Bij de fabrikant aankloppen is echt geen onzin hoor, snap niet dat je dat zo stellig zegt JollyJ. Ik heb met mijn e-reader via de fabrikant een nieuwe gehad omdat die gewoon twee jaar garantie geven.



Maar MediaMarkt moet het gewoon oplossen. Punt.

Zij verkopen dit merk dus moeten zij het ook fatsoenlijk oplossen als het niet werkt.



He, ik ben al blij dat het niet aan mij ligt, dat jullie toch ook vinden dat ze gewoon een nieuwe moeten leveren...
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:JoniJoni schreef op 21 juni 2015 @ 21:31:

Bij de fabrikant aankloppen is echt geen onzin hoor, snap niet dat je dat zo stellig zegt JollyJ. Ik heb met mijn e-reader via de fabrikant een nieuwe gehad omdat die gewoon twee jaar garantie geven.Dan maak je gebruik van de fabriekgarantie. De winkel hoort ook garantie te geven. Neem aan dat je niet na 5 dagen gebruik naar de fabrikant bent gegaan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 21 juni 2015 @ 21:33:

[...]





Maar MediaMarkt moet het gewoon oplossen. Punt.

Zij verkopen dit merk dus moeten zij het ook fatsoenlijk oplossen als het niet werkt.



He, ik ben al blij dat het niet aan mij ligt, dat jullie toch ook vinden dat ze gewoon een nieuwe moeten leveren...Wat staat er in de garantievoorwaarden van jouw laptop?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:JoniJoni schreef op 21 juni 2015 @ 21:31:

Bij de fabrikant aankloppen is echt geen onzin hoor, snap niet dat je dat zo stellig zegt JollyJ. Ik heb met mijn e-reader via de fabrikant een nieuwe gehad omdat die gewoon twee jaar garantie geven.

Een laptop van enkele dagen (!!) oud, gekocht van de MM, niet van de fabrikant. Dat is niet eens een garantiekwestie, dat is gewoon niet nakomen van de koopovereenkomst. En die is met de MM, niet met de fabrikant.



Leuk als de fabrikant helpt, maar dat is gewoon niet de partij die dit moet oplossen.
quote:Marels schreef op 21 juni 2015 @ 21:32:

Het kan dus zomaar dat het allemaal perfect werkt als ik mijn laptop aan zet. En dat doet het dus ook.

Tot je een tijdje intensief internet ofzo en dan begint ie vast te lopen....



Dus ja, in de winkel zien ze er zo snel niks aan en dus beslissen ze dat het werkt. En wordt je weer weg gestuurd.Echt, niet om vervelend te doen ofzo, maar hier is maar een woord van belang: rechtsbijstand

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven