Nieuwe laptop kopen - 2GB genoeg?

18-10-2016 10:47 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou onze huidige laptop is nu officieel overleden, zat er al een poosje aan te komen.



Heb nu een nieuwe laptop op het oog, een Dell Inspiron 11 300. Volgens de reviews een van de betere budget-laptops.

Je kunt ze met 2 of met 4GB kopen (€189 or €219). De laptop is puur voor thuisgebruik, voornamelijk browsen, email en youtube kijken (kinderen).



Kan ik het dan met 2GB af?
Alle reacties Link kopieren
Lees mee. Dochter moet ook 1.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Voor Youtube is 2GB wellicht wat weinig. Het gaat dan om het (al dan niet) snel opstarten en sites laden, etc. 4GB is dan 'beter'. Is ook afhankelijk van het budget natuurlijk :-)
Alle reacties Link kopieren
Mmm ja dat is inderdaad wat ik ook dacht, dat het voor youtube misschien niet genoeg zou zijn. Denk dat ik dan toch maar die extra paar tientjes betaal.



Deze zat ik naar te kijken Nouschi.
Alle reacties Link kopieren
quote:ainne schreef op 18 oktober 2016 @ 11:02:

Mmm ja dat is inderdaad wat ik ook dacht, dat het voor youtube misschien niet genoeg zou zijn. Denk dat ik dan toch maar die extra paar tientjes betaal.



Deze zat ik naar te kijken Nouschi.Die had ik ook bekeken. Hè balen, ik heb ook alleen maar naar 2 GB gekeken want dacht dat dat wel genoeg was.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ja jammer hè, €189 was net zo'n leuk prijsje...!

Net even aan een IT-meneer hier gevraagd en hij zegt ook 4GB. Meh.
Alle reacties Link kopieren
quote:ainne schreef op 18 oktober 2016 @ 11:23:

Ja jammer hè, €189 was net zo'n leuk prijsje...!

Net even aan een IT-meneer hier gevraagd en hij zegt ook 4GB. Meh.Snap dat een paar tientjes net even te veel kan zijn, maar weegt dat op tegen de frustratie dat je met 2 GB straks niet voldoende uit de voeten kunt
Alle reacties Link kopieren
Nee tuurlijk, je hebt gelijk.

Ik ga hem bestellen. Op de credit card
Alle reacties Link kopieren
quote:ainne schreef op 18 oktober 2016 @ 11:23:

Ja jammer hè, €189 was net zo'n leuk prijsje...!

Net even aan een IT-meneer hier gevraagd en hij zegt ook 4GB. Meh.Waar zie jij dan voor 219,- met 4 GB?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:ainne schreef op 18 oktober 2016 @ 11:39:

Nee tuurlijk, je hebt gelijk.

Ik ga hem bestellen. Op de credit card
zou zeker niet voor lager dan 4 gb gaan, dan kan je er bijna niks mee
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 18 oktober 2016 @ 11:39:

[...]





Waar zie jij dan voor 219,- met 4 GB?



Die helemaal rechts op het linkje dat ik hierboven plaatste. Gratis verzending.

Nou zit ik via de Ierse pagina te kijken, maar heb even op de NLse gekeken en dezelfde prijzen! klik
Alle reacties Link kopieren
Nou als het goed is heb ik hem binnen 5 dagen al, jeuj!

Eh niet dus, estimated delivery 3 November. Nou ja.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja ik zie het. Wat doe jij er allemaal bij?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Niets. Je krijgt een jaar gratis support en ik gebruik altijd Avast anti-virus (gratis). En muizen en dat soort dingen hebben we wel.

Office kan ik via mijn werk voor een tientje krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ainne schreef op 18 oktober 2016 @ 12:13:

Niets. Je krijgt een jaar gratis support en ik gebruik altijd Avast anti-virus (gratis). En muizen en dat soort dingen hebben we wel.

Office kan ik via mijn werk voor een tientje krijgen.Dacht ik ook al.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Dat ze 2GB nog verkopen zeg. 4GB RAM is tegenwoordig al een lachertje.
Alle reacties Link kopieren
quote:sonnine schreef op 18 oktober 2016 @ 10:55:

Voor Youtube is 2GB wellicht wat weinig. Het gaat dan om het (al dan niet) snel opstarten en sites laden, etc. 4GB is dan 'beter'. Is ook afhankelijk van het budget natuurlijk :-)Lijkt mij erg sterk, het is een website.... W10 draait nauwelijks met 2GB, dus bespaar je de ellende.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
Wat praten jullie hier allemaal raar.



Browsen, e-mail en youtube bekijken kan prima met 2gb. Als je dat extra tientje niet kwijt kan (daarnaast zitten de kinderen er aan) zou ik voor de 2gb gaan.



Een jaar lang gratis support is nergens voor nodig.

Een muis en toetsenbord hebben heeft nergens mee te maken.

Avast anti virus is een van de slechte programma's aller tijden.

Office bestaan legale gratis versies van zoals; apache openoffice bijvoorbeeld.



Waar je rekening mee moet houden bij 2gb, dat je niet per ongeluk je hele laptop vol met rotzooi gooit. Dus bij alles wat je download goed de regels lezen, niet alles geloven. Niet op allerhande obscure zooi klikken (en dit gaat ver, op dingen klikken op facebook telt ook al). En met regelmaat je apparaat op ongewenste bestanden controleren, ook handmatig! (dit valt makkelijk te leren). Bij windows 10 ook alle apps die automatisch geïnstalleerd zijn en je nooit gebruikt er per direct afmieteren. Leer je kinderen dit ook, of laat het ze door iemand leren wat je nu wel of niet moet doen. Neem sowieso een kennis die hier verstand van heeft, computerwinkelmeneer wil uiteraard, terecht, ook gewoon meer geld verdienen.



Als je enkel wilt browsen, mailen of youtube filmpjes wilt kijken is de goedkoopste prima. Je moet zorgen dat je geen 1000 programma's aan het draaien bent.

Ben je een serieuze gamer ( dus niet candy crush o.i.d. of andere app-spelletjes), gebruik je programma's om muziek mee te maken, grafisch mee te ontwerpen, e.d. is dit niks. Maar dat zou je al weten als je dat deed.
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik het te weinig vinden, maar het ligt er maar net aan wat voor gebruiker je bent.

Voor wat internetten, een beetje muziek luisteren of een you tube filmpje kijken kom je wel rond met 2gb.

Als je wat documenten maakt, vaak meerdere programma's open hebt staan, ga dan toch voor minimaal 4gb.

Zijn er spelletjes die je speelt, doe je aan foto-/ videobewerking, ga dan voor minimaal 8gb.



Ik vind 2gb echt te weinig, maar aan de andere kant, jij bent waarschijnlijk met je huidige laptop minder gewend. Je geeft aan dat je echt een basic gebruiker bent. Je weet zelf het beste of dat inderdaad zo is. Als het puur gaat om een mailtje sturen, wat forummen, etc., is 2gb op zich voldoende.



Je kunt ook even navragen of het eventueel uitbreidbaar is. Dan kies je nu budgettechnisch voor 2gb, maar heb je in ieder geval de optie het nog uit te breiden.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Nee, 2 GB is niet voldoende.



Moderne, 64-bits, besturingssystemen (o.a. Windows) werken niet eens met 2 GB, die hebben minimaal 4 GB nodig. Er zijn ook steeds meer programma's die alleen onder een 64-bit besturingssysteem werken.



Ik zeg: minstens 6 GB maar nog liever 8 GB.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Dat is niet waar. Microsoft zelf geeft aan tenminste 2gb te nodig hebben voor 64-bits. (Voor 32 volgens mij 1gb.)

Ik zou het zelf echt niet voldoende vinden, maar voor een echte basic gebruiker kan het gewoonweg wel.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
quote:Gamayun schreef op 19 oktober 2016 @ 23:59:

Dat is niet waar. Microsoft zelf geeft aan tenminste 2gb te nodig hebben voor 64-bits. (Voor 32 volgens mij 1gb.)

Ik zou het zelf echt niet voldoende vinden, maar voor een echte basic gebruiker kan het gewoonweg wel.

Microsoft zegt wel vaker wat. Ja, je kan Win10 draaien met 2GB. Maar zodra je er ook wat mee wil gaan doen, zoals programma's op draaien, dan is het al snel frustratie.

En laat webbrowsers nu juist een applicatie zijn die heel veel geheugen nodig heeft.

En denk ook aan de toekomst, applicaties vragen alleen maar meer.



En voor €10 verschil hoef je natuurlijk niet na te denken: neem die van 4GB.
Life is fun. Live it.
DELL zuigt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem al gekocht
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven