Nieuwe smartphone, iemand tips?

02-03-2017 13:15 14 berichten
Hoi allemaal,



Mijn allereerste smartphone begint een beetje aan het eind van zijn latijn te raken. Hij is nu drie jaar en twee maanden oud, en dat is in smartphonejaren best wel bejaard. Nu zoek ik dus tips voor een nieuwe. Dit is ongetwijfeld niet het meest originele topic, maar de nieuwe modellen volgen elkaar in rap tempo op en ieder heeft natuurlijk z'n eigen wensen.



Ik heb nu een Motorola Moto G en ben daar altijd supertevreden mee geweest. Echt top. Wat ik bij een nieuw toestel zou willen: betere (front)camera, en voor de rest gewoon dezelfde functionaliteit die ik al had met de Moto G. Die heeft geen krasje, barstje of deukje, werkte prima, geen grootse problemen, nooit gekkigheid mee gehad dat-ie crashte of zo en vrij intensief gebruikt. Ik gebruik niet veel apps, maar de apps die ik gebruik, gebruik ik erg intensief. Hoor van vrienden dikwijls rampscenario's met hun telefoon waar ik nooit last van heb gehad, en ook de interface bevalt. Mijn batterij gaat nog langer mee dan die van een vriendin van me die net een nieuwe iPhone heeft. Hij begint alleen de laatste tijd kuren te krijgen (loopt vast, scherm ineens tien minuten op zwart, steeds vaker meldingen dat apps gestopt zijn met werken, schakelt zichzelf ineens uit) dus begin toch maar te oriënteren op een nieuwe.



Ik wil er rond de 200 euro aan uitgeven. Niet het goedkoopste van het goedkoopste, maar zeker niet in de prijsklasse waar iPhones e.d. in zitten. Ik weet dat er nog steeds Motorola smartphones worden uitgebracht, maar weet niet of die ook zo goed en zo fijn zijn, aangezien het toen nog van Google was en nu is overgenomen door Lenovo. Geen idee wat het effect daarvan is geweest. En wie weet zijn er andere fijne modellen en merken waar ik het bestaan nog niet vanaf weet!



Dus vooral belangrijk:

- Lang meegaan zonder gezeik en gezeur

- Lange accuduur

- Camera niet al te belabberd

- Niet al te duur



Ik heb dus ook helemaal geen ervaring met het switchen van telefoon. Waar moet ik precies op letten? Wil wel m'n contacten en provider en zo behouden. Ben echt een digibeet.
Alle reacties Link kopieren
Wileyfox 2 plus kost 219 euro. Het is (dacht ik) chinees. In ieder geval heb je heel veel telefoon voor weinig geld. Alleen de accu is helaas niet super, maar ik denk dat het bij heel veel telefoons hard gaat. Mijn HTC kon in het eerste jaar makkelijk 18-20 uur mee zonder op te laden, na een jaar krap een dag van 8- 17 u en nu moet die, na 3 jaar, zeker tussentijds opgeladen worden anders haalt ie het niet. Of ik moet hem helemaal niet gebruiken..



Anders gewoon nokia 3310, 1 maand accuduur en nek schokbeton, onbreekbaar



EDIT: ik zie dat hij goedkoper is geworden: 207 euro

https://www.kieskeurig.nl ... yfox-swift-2-plus/prijzen
Bdankt voor de tip @RP7, nooit eerder van dat merk gehoord, maar klinkt goed! M'n oudje hoefde ik zelfs na twee jaar nog maar eens in de twee dagen op te laden... (behalve als ik er de hele dag aan vastgekleefd had gezeten )



Heeft die 3310 dan wel snake? Want dan ga ik ervoor :P
Alle reacties Link kopieren
quote:TJB schreef op 02 maart 2017 @ 13:26:

Bdankt voor de tip @RP7, nooit eerder van dat merk gehoord, maar klinkt goed! M'n oudje hoefde ik zelfs na twee jaar nog maar eens in de twee dagen op te laden... (behalve als ik er de hele dag aan vastgekleefd had gezeten )



Heeft die 3310 dan wel snake? Want dan ga ik ervoor :P





uiteraard heeft die snake



die wileyfox heeft verder gewoon goede specificaties hoor. gewoon een zelfde merk processor als alle toptoestellen, alleen iets langzamer. Wel octacore dus dat is een voordeel en veel werkgeheugen (3 GB). Alleen die batterij, tjsa.. Als je geen zware spellen speelt en hem alleen hebt om te appen/bellen zou ik er niet te zwaar over vallen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:TJB schreef op 02 maart 2017 @ 13:26:

Bdankt voor de tip @RP7, nooit eerder van dat merk gehoord, maar klinkt goed! M'n oudje hoefde ik zelfs na twee jaar nog maar eens in de twee dagen op te laden... (behalve als ik er de hele dag aan vastgekleefd had gezeten )



Heeft die 3310 dan wel snake? Want dan ga ik ervoor :P





uiteraard heeft die snake



die wileyfox heeft verder gewoon goede specificaties hoor. gewoon een zelfde merk processor als alle toptoestellen, alleen iets langzamer. Wel octacore dus dat is een voordeel en veel werkgeheugen (3 GB). Alleen die batterij, tjsa.. Als je geen zware spellen speelt en hem alleen hebt om te appen/bellen zou ik er niet te zwaar over vallen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Nokia Lumia 930 en ben er erg tevreden over! Is de eerste telefoon die 2 jaar werkt (ik heb geen geluk met smartphones), amper problemen (sporadische browser crash) en erg gebruiks vriendelijk. Het enige punt zou zijn welke apps je gebruikt? Omdat ze niet samenwerken met Google zijn er veel apps niet beschikbaar, of moet je een andere versie ervan pakken.
Alle reacties Link kopieren
De P9 lite van Huawei is een heel erg goed toestel!

Nu de P10 uitkomt (over 3 weken) zal die nog wel iets in prijs zakken denk ik. Hij is nu rond de 260 euro.



Mijn vader (77) heeft hem ook en als die er al mee om kan gaan kan jij dat (als digibeet) zeker
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Misschien de Samsung galaxy J6 of J7? Is de budgetserie van samsung, maar goede telefoons voor rond de 200 euro.
Alle reacties Link kopieren
De Xiami Redmi, ook een chinees merk. Mijn collega's van de IT afdeling hebben er allemaal 1 en dat zijn behoorlijke nerd die toch echt wel een goed toestel willen hebben. Prijs varieert van 150 tot 300 per type. Let er even op dat hij wordt verzonden vanaf een europees warehouse, dan scheelt het je weer invoerkosten.
Alle reacties Link kopieren
Lenovo P2 iets boven je budget (250 euro) maar accu is top (5100 mah) heb al diverse malen ruim 5 dagen gehaald met een lading.



Camera is aardig niet super, ik ben zeer tevreden met toestel en ben er er op vooruit gegaan vorig toestel was ook de Motorola Moto G.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier de moto G3 (privé) en de moto G4 (werk). Beide bevallen prima! Maar ik vind de G4 met een 5,5 inch scherm wel aan de grote kant.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor een refurbished iPhone dan, de 5s is een prima toestel.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Van de Motorola is ook de Moto G5 net uit.

Dat is een goede telefoon.



Via google gaan al je contacten enzo automatisch mee.

Ook kun je je apps makkelijk opnieuw installeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:KitKeller schreef op 02 maart 2017 @ 15:09:

De P9 lite van Huawei is een heel erg goed toestel!

Nu de P10 uitkomt (over 3 weken) zal die nog wel iets in prijs zakken denk ik. Hij is nu rond de 260 euro.



Mijn vader (77) heeft hem ook en als die er al mee om kan gaan kan jij dat (als digibeet) zeker Ja, die heb ik ook! En ik ben er heel blij mee!
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven