Nieuwe smartphone kiezen, help, tips?

30-06-2016 11:24 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen



Omdat ik mijn telefoon weer mag verlengen zit ik echt met een dilemma: welke telefoon?!



1 ding is duidelijk, ik moet hem sowieso vervangen, want mijn huidige (Sony XPeria Z2) was laatst gevallen en blokkeert regelmatig. Nu wil ik het liefst niet meer als 40 euro uitgeven per maand.. Iemand tips?



Wat ik minimaal zoek in een telefoon is dat de camera perfect is en er genoeg foto's/apps op kunnen zonder vast te lopen.

Muziek is van minder belang, dat luister ik niet via mijn telefoon.



Ondertussen zit ik ook in de Samsung/Apple dilemma, ik kijk er nuchter naar, maar toch kom ik er niet uit haha. Iemand goede tips?



Edit: Mijn provider is T-Mobile
say what?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nu wil ik het liefst niet meer als 40 euro uitgeven per maand.. Iemand tips?Mijn tip: koop gewoon zelf een telefoon en sluit een sim-only-abonnement af.
Alle reacties Link kopieren
HTC Desire 820/830. Relatief goedkoop, en werkt heel fijn (is mijn ervaring)
Ik ben niet stuntelig, hooguit beetje onhandig.
quote:prik schreef op 30 juni 2016 @ 11:29:

[...]



Mijn tip: koop gewoon zelf een telefoon en sluit een sim-only-abonnement af.



Dit. Ben je meestal goedkoper uit.



Zoek uit hoeveel je belt/smst per maand en hoeveel internet je verbruikt en zoek daar een passende simonly bij uit.
Alle reacties Link kopieren
Heb recent een samsurg a5 2015 voor mn beide kinderen gekocht/ abb voor afgesloten.



Super ding. Mooi scherm..mooie foto's....goede battery.

En niet te dure abb. kosten

Mn man denkt er nu ook over om die te nemen als hij over 2 mnd kan verlengen.
Alle reacties Link kopieren
Motorola of OnePlus + mobilevikings !
Apple iPhone 6 of 6SE en neem idd een sim only! Ik heb nu een iPhone 6 met 300 belminuten, 2 GB + 3GB van Vodafone thuis en onbeperkt sms'en! Ik betaal €42,- per maand.

Oh, mijn telefoon loopt nooit vast, is snel en de batterij gaat lang (1,5 dag) mee! Ik heb 'm nu een jaar en moet er nog een jaar mee.
quote:frisiandutchie schreef op 30 juni 2016 @ 12:11:

Apple iPhone 6SEDie bestaat niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:frisiandutchie schreef op 30 juni 2016 @ 12:11:

Apple iPhone 6 of 6SE en neem idd een sim only! Ik heb nu een iPhone 6 met 300 belminuten, 2 GB + 3GB van Vodafone thuis en onbeperkt sms'en! Ik betaal €42,- per maand.

Oh, mijn telefoon loopt nooit vast, is snel en de batterij gaat lang (1,5 dag) mee! Ik heb 'm nu een jaar en moet er nog een jaar mee.

Huh? Je had toch een sim only abonnement? Hoezo heb je dan een vaste periode waarin je je telefoon 'moet' houden?





TO, ik heb een T-mobile sim only. Wel wat minder uitgebreid dan het abonnement van frisiandutchie (1GB, 150min) maar het is ook veel goedkoper: iets van 15 euro per maand.

Mijn losse iPhone 6 kostte toen ik hem kocht ruim 800 euro. Als ik daar drie jaar mee doe dan kost het toestel me omgerekend iets meer dan 20 euro per maand.

Bij elkaar blijft dat dus onder de 40 euro.

Gaat je telefoon korter mee dan ben je duurder uit, leeft hij langer dan wordt het goedkoper.



Je kunt overwegen een iPhone aan te schaffen met niet zo vreselijk veel geheugen, met een iCloud abonnement van een euro per maand waarbij je je foto's automatisch in de cloud zet. Dat is goedkoper dan een toestel met meer geheugen.
Alle reacties Link kopieren
Als voorbeeld de prijzen van mobile vikings. Bovendien mag je dagelijks ook nog gratis naar andere mobile vikings klanten 1u bellen en 300 SMS'en sturen geloof ik. In mijn omgeving heeft ongeveer iedereen dit, super handig en goedkoop!

Bovendien blijft je geld staan na een maand, enkel je bundel is dan weg! Je kan dit geld dus nog gebruiken om te sms'en, surfen, bellen, ...



Focus Data-bundels

€ 10 --> € 0,4 / min + 500 SMS + 1000 MB

€ 15 --> € 0,3 / min + 2000 SMS + 4 GB

€ 25 --> € 0,25 / min + 3000 SMS + 6 GB

€ 50 --> € 0,1 / min + 5000 SMS + 10 GB



Focus Voice-bundels

€ 10 --> € 0,2 / min + 500 SMS + 500 MB

€ 15 --> € 0,15 / min + 2000 SMS + 2 GB

€ 25 --> € 0,125 / min + 3000 SMS + 3 GB

€ 50 --> € 0,05 / min + 5000 SMS + 5 GB



Nee, ik heb geen aandelen, haha.
quote:chentolove schreef op 30 juni 2016 @ 12:38:

Focus Data-bundels

€ 10 --> € 0,4 / min + 500 SMS + 1000 MB

€ 15 --> € 0,3 / min + 2000 SMS + 4 GB

€ 25 --> € 0,25 / min + 3000 SMS + 6 GB

€ 50 --> € 0,1 / min + 5000 SMS + 10 GB



Focus Voice-bundels

€ 10 --> € 0,2 / min + 500 SMS + 500 MB

€ 15 --> € 0,15 / min + 2000 SMS + 2 GB

€ 25 --> € 0,125 / min + 3000 SMS + 3 GB

€ 50 --> € 0,05 / min + 5000 SMS + 5 GB





Ik heb onbeperkt bellen & smsen, 10GB én gratis Spotify Premium voor 37,50 per maand...



(Simonly KPN)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onbeperkt bellen en sms'en en 1Gb voor een tientje per maand. Zo goedkoop vind ik het dus ook niet.
Een Moto Of One plus inderdaad. Wij hebben een Ben abbo erbij.
Alle reacties Link kopieren
Hier helemaal lyrisch over mijn Samsung 7 edge , wat een fijn toestel.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik denk als je Android gewend bent, daar dan ook beter bij kan blijven dus geen Apple.

Ikzelf heb de Samsung s7 en ben daar erg tevreden over. De camera is oik echt heel goed.

Mocht je een goedkopere versie willen, zou je eens kunnen kijken naar de Samsung Galaxy J3. Maar jk ben zelf erg samsung minded
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Nee nee ik heb geen sim only, zou het je alleen aanbevelen!

En de iPhone SE bestaat wel degelijk. Google it.
Alle reacties Link kopieren
Moto + sim only, heb zelf Hollandse Nieuwe, maar er zijn ook anderen. Het toestel kost rond de 200 EURO.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:frisiandutchie schreef op 30 juni 2016 @ 15:42:

En de iPhone SE bestaat wel degelijk. Google it.Juist. De iPhone SE bestaat inderdaad. De 6SE (wat jij dus had getypt, zie quote in m'n post) niet.
Alle reacties Link kopieren
Je telefoon verlengen?



Ik heb nu een Z3 Compact en wás helemaal weg van Sony. Was ja. Ik kan mijn abo in september verlengen en heb al besloten dat het geen Z5 gaat worden. M'n Z3 begint kuren te vertonen. Display komt op een hoekje een beetje los, als ik m'n hoofdtelefoon inplug, schakelt 'ie niet meer automatisch over en hij krijgt steeds meer moeite met multitasken.



Ik ben zelf geen fan van de iPhone. Heb een 5S van m'n werk en Android bevalt mij veel beter. Alleen vind ik Samsung dan weer niet geweldig. Veel te veel onnodige zooi. Heb je al eens naar de Nexus 6P gekeken?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
,
anoniem_294011 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 19:59
99.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf nu de Samsung s7 edge.

Zoo fijn en blij mee!
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 30 juni 2016 @ 13:38:

Ik heb onbeperkt bellen en sms'en en 1Gb voor een tientje per maand. Zo goedkoop vind ik het dus ook niet.Simpel
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op 01 juli 2016 @ 04:24:

Simpel

Precies.

Ik heb trouwens, na een Samsung en een Wolfgang (van de Aldi) nu een Sony Experia Z3 Compact en ben daar érg tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
Als je een beetje geld hebt: lekker zelf een telefoon kopen. Je betaald minimaal 130% van je telefoon bij een abonnement. Dat geld heb je er met een sim only zo uit.



Als ik mag aanraden: goede camera: iPhone 6S. Echt! (koop geen Samsung alsjeblieft)
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op Tweakers. Daar vind je veel reviews en zo nu en dan een leuke test.

Bv. van smartphonecamera's:

https://tweakers.net/revi ... dge-wint-de-winnaars.html
óu sont les neiges d'antan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven