nieuwe telefoon gedurende abo

17-08-2007 14:12 14 berichten
Ongeveer 3 jaar geleden heb ik een telefoon bij een abonnement gekregen. De provider ging failliet, en mijn abo is overgenomen door Telfort. Hier zit ik nog een jaar aan vast.

Nu vind ik mijn toestel toch wel heel erg verouderd *nokia 1100 geloof ik* Alleen bellen en smsen is mogelijk, het werkt perfect, maar ja, een hip toestel is eigenlijk ook wel leuk 8:-)8



Hoe kan ik dit het beste aanpakken? De website van Telfort is niet zo overzichtelijk, en er zitten hier geen Telfort winkels in de buurt om het te vragen.



Een prepaid toestel, of simlock vrij toestel is meestal vrij duur, en ik ben maar een arme student.



Wat is het slimste om te doen?
Beste Luck,



Een telfortwinkel bellen om wat info in te winnen wat de mogelijkheden zijn?



Volgens mij kan je bij je volgende contractperiode weer een "gratis" toestel krijgen...meestal 3 maanden van tevoren al voordat je huidige contract afloopt.



Succes ermee. Groetjes, Xan
Xan, dank je voor je tips,

ik ben al even op zoek geweest, maar van de dichtsbijzijnde vestiging (Alkmaar) staat geen nummer op de site van Telfort..



*grom*



Dus ik dacht ik stuur even een mailtje naar de klantenservice.. nou forget it.. kan het email adres nergens vinden.. :mad:



Telfort \\:-)//



dus ik ga eens kijken of ik de klantenservice kan bereiken per telefoon *(hopelijk is dat niet a tig eurocent per minuut..)



ok het is dus 20 cent per minuut.. maar oh thank gawd.. het gaat pas in als je daadwerkelijk iemand aan de lijn hebt.. hoe sympatiek van ze.
Bezoekadressen

Voor vragen kunt u altijd een van de Winkels van Telfort bezoeken. De Winkels van Telfort zijn niet telefonisch bereikbaar. Voor eventuele vragen en/of opmerkingen kunt u ook contact opnemen met de klantenservice van Telfort op nummer 06-2600 1200.




ik weet nou niet of ik erom moet lachen of huilen.. een telecomwinkel die niet telefonisch bereikbaar is :rofl:



zal blij zijn als ik van telfort af ben
Alle reacties Link kopieren
oei telfort! nou dan kun je het beter opzeggen en ergens anders een abonnement nemen (plus gratis telefoon). Telfort heeft bij mij nog wel eens zomaar geld van mijn rekening geschreven terwijl ik geen abonnement bij ze had of zo en met ze communiceren is inderdaad niet al te makkelijk. Een excuus heb ik ook nooit gekregen, al was mij een officiele brief met uitleg van de fout beloofd. Heb toen ook op meerdere forums gelezen dat ik niet bepaald de enige was waar ze grove fouten bij maakten.
PFF..



Net even mij pa langs de winkel gestuurd *hij werkt in een winkel vlak naast een Telfort winkel*

Normaal krijgt hij alles voor elkaar, is ook niet op zijn mondje gevallen, maar met telfort kon zelfs hij niets aan.

Ze waren absoluut niet behulpzaam, en mijn vader vond het overkomen alsof ze het liefste een nieuw abo + telefoon verkopen ipv service verlenen. ik moest maar "op de website kijken"



nou daar is dus niets te vinden..



Het is dat ik een geweldig nummer heb (zo makkelijk dat zelfs ik het kan onthouden |-) ) dat ik het liefst mijn nummer behoud.

bovendien zitten we nog even vast aan het abonnement.



Zal gelijk eens kijken hoe ik het abo het beste kan opzeggen.



Want het begon er al mee dat ik ruim een half jaar!! op mijn eerste rekening moest wachten, omdat mijn vorige provider failliet was gegaan koste het schijnbaar nogal veel tijd voordat ze alle informatie hadden, en bovendien stond ik ingeschreven als zakelijke beller terwijl ik dat niet ben.

Daarna staan er nu nog af en toe ineens bv extra smsjes op de rekening die ik ergens vorige jaar zou hebben verzonden.

Navraag leerde me dat mijn eerste rekening niet compleet was, omdat de kosten anders zo hoog zouden zijn brengen ze belminuten en smsjes van het eerste half jaar gespreid door het jaar in rekening.

Ik zou echt niet meer weten hoeveel en wie ik heb gesmst en gebeld vorig jaar, en volgens mij kloppen sommige bedragen echt niet, maar probeer dat maar eens te bewijzen.. :mad:



Maar goed, is het uberhaupt wel mogelijk om een nieuw toestel *met korting oid* te kopen bij het bedrijf waar je abo loopt?

Of moet je het gewoon doen met de telefoon die je erbij hebt gekregen, en als je een nieuw toestel wilt moet je een simlockvrij toestel kopen?
Maar goed, is het uberhaupt wel mogelijk om een nieuw toestel *met korting oid* te kopen bij het bedrijf waar je abo loopt?



Nee, lijkt me niet mogelijk...Telfort is toch al niet "je van het"....dus.....



Mijn advies is gewoon uit te zingen bij Telfort (helaas!!!), het abonnement niet meer verlengen en dan gewoon naar een andere aanbieder te gaan. Ik heb Vodafone, en heb werkelijk nog NOOIT problemen gehad daar...zit daar al járen! :) en is goed betaalbaar voor jou als "arme student" :-| ;-]



Luck, telefoonnummer kan je gewoon meenemen hoor naar je nieuwe provider straks, da's geen probleem.



Hou me even op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn over de zoektocht naar een nieuwe telefoon..



Groetjes! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
lucky_birdie schreef op 17 augustus 2007 @ 16:24:

Maar goed, is het uberhaupt wel mogelijk om een nieuw toestel *met korting oid* te kopen bij het bedrijf waar je abo loopt?




Als je je abonnement verlengt, kun je vaak wel een toestel kopen met korting of een gratis toestel erbij krijgen.

Het loont de moeite om op sites te kijken als gsmweb.nl, studentmobiel.nl enz., die hebben vaak betere aanbiedingen dan de providers zelf.

Je abonnementskosten zijn dan uiteraard wel hoger dan bij een simonly-abo.
Just hand over the chocolate and nobody will get hurt.
Ik ga van de week maar eens langs bij een telfort winkel met mijn mobieltje.



Misschien snappen ze het wel als ze mijn Nokia 1100 zien |-)

(hoorde trouwens laatst van iemand dat ze schijnbaar een bepaald model Nokia uit de handel hebben genomen omdat ie niet stuk te krijgen was X-D, weet niet of dat waar is though, maar het klinkt logisch, als ik naar mijn nokia kijk |-) )



Ik kreeg een aanbieding van KPN en een aanbieding van telfort. Bij telfort kon je onderling gratis smsen, (collega's en mensen die via mij zo'n mobielte hebben gekocht) en aangezien dat wel makkelijk is hebben we daarvoor gekozen.



Mijn mobieltje deed het toen nog goed, en de toestellen die je tegen meerbetaling kon kiezen waren ook niet super, dus toen heb ik mijn eigen mobieltje maar gehouden, maar nu merk ik toch wel dat bv foto's met je mobiel kunnen maken toch af en toe wel makkelijk is..



Nu heb ik trouwens wel last van :-@ had ik nou maar gelijk voor KPN gekozen, maar ja..

Dat ze het netwerk van KPN gebruiken (sinds kort.. daarvoor had ik zelfs geen bereik in mijn school >-D ) wil niet zeggen dat ze dezelfde service hebben..



Ik hou jullie op de hoogte..
Barbalala schreef op 17 augustus 2007 @ 17:40:

[...]





Als je je abonnement verlengt, kun je vaak wel een toestel kopen met korting of een gratis toestel erbij krijgen.

Het loont de moeite om op sites te kijken als gsmweb.nl, studentmobiel.nl enz., die hebben vaak betere aanbiedingen dan de providers zelf.

Je abonnementskosten zijn dan uiteraard wel hoger dan bij een simonly-abo.




Thanks voor de tips :-]



Helaas zit ik nog iets van een jaar vast aan Telfort, maar ik zal alvast kijken of er wat tussen zit :)
Alle reacties Link kopieren
Het maakt ze niks uit wat voor mobieltje je hebt. Je kunt alleen verlengen als je 3 maanden voor het verlopen van je contract zit. Al heb je helemaal geen mobiel meer.



Ik zou zeker even zien te achterhalen wanneer je contract afloopt, pas dan kun je verder wat doen. Ook zou ik even in de gaten houden of er een telfoonshop is die sim-lock vrije telefoons in de aanbieding heeft. Dan kun je dat toestel gebruiken tot je contract afloopt, als het toestel dan nog goed is kun je kiezen voor een sim-only abo. Die zijn vaak via internet aan te schaffen en dan echt goedkoop.(nummer kun je gewoon meenemen) Na afloop van dat jaar kun je dan weer verder kijken naar een andere mobiel met contract.



Succes met je oude mobiel :)
Alle reacties Link kopieren
Bel eens naar telford?
Alle reacties Link kopieren
Even een tip. Ga naar de site van Telfort. Bovenin staat Mijn Telfort. Maak je inlognaam etc aan (wijst zich vanzelf) Als je dat gedaan hebt en je bent klant bij Telfort dan heb je je eigen site. Daar kan je je abonnement verlengen etc maar......... je kunt ook kijken of je recht hebt op een ander toestel. En als je al 3 jaar bij Telfort zit kan je volgens mij daar een en ander uitzoeken en wordt per post verzonden. Succes!






Bellen kost 20 cent per minuut, en over het algemeen zijn de mensen van de klantenservice niet zo kundig *heb ik gemerkt toen ik tig keer belde omdat mijn rekening niet klopte*

dus ik wilde het eerst zo proberen.



mooiezaterdag, thanks, zal eens kijken of ik nu wel in kan loggen, ik kreeg iedere keer de melding dat het beveiligings certificaat van de site was verlopen.



edit;

Ik kan weer inloggen bij Mijn Telfort :blob



alleen.. net het gedeelte van de site wat ik nodig heb "abbo verlengen" heeft deze melding;

Er is een technische fout opgetreden. Neem contact op met de klantenservice van Telfort: via uw mobiele telefoon 1200 vanaf elke andere telefoon 06-26001200.



:swear:





Ik probeer het straks nog wel eens..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven