Nieuwe telefoon, maar kan geen netwerk vinden

28-06-2015 20:14 47 berichten
Hoi,



Zaterdagochtend heb ik een nieuwe telefoon gekocht en gelijk mijn abonnement bij Vodafone aangepast. Had een simonly abonnement en nu een Red abonnement.

Echter, mijn nieuwe telefoon kan nog steeds geen netwerk vinden en ik kan dus niet bellen of zonder wifi internetten. Als ik in Myvodafone kijk zie ik daar wel de gegevens van mijn nieuwe abonnement.

Bellen met mijn oude telefoon lukt wel.



Iemand een idee hoe dit komt? Ik weet niet wat ik nog moet doen om de verbinding tot stand te brengen. In de winkel zeiden ze dat ik mijn nieuwe telefoon gelijk kon gebruiken.
Even kijken of jouw APN instellingen bij verbindingen goed staan. De APN gegevens kan je op de vodafone website vinden. En staat jouw mobiele gegevens wel aan gevinkt?



Trouwens, heb je toch de Note 4 gekocht? Dan kijk ik even mee op mijn telefoon. Ik heb ook vodafone
Alle reacties Link kopieren
Wat voor telefoon heb je? Een android toestel? Iphone heb ik geen verstand van...



Als je naar instellingen gaat van je telefoon en van daaruit naar "draadloos en netwerk" (ik heb een Engels toestel, ik vertaal de woorden letterlijk), heb je dan 3G aan staan, net als de data en de data roaming? Misschien heb je daarmee al een gedeelte van de problemen opgelost.



In draadloos en netwerk heb je APN (denk ik) staan. Klik die aan, staat die op je profider? Zo nee, ik weet niet exact wat je daar moet invoeren als nieuwe APN.



Daarnaast heb je ook bij draadloos en netwerk staan (als het goed is): netwerkbeheer (of iets dergelijks). Staat die op Vodafone NL? Zo nee, laat hem daar naar zoeken (als het goed is automatisch.)
Om wat voor telefoon gaat het?

En misschien domme vraag: maar heb je je simkaart unlocked?



Ik heb laatst een nieuwe batterij in mijn iPhone laten zetten en toen kon ik ook geen netwerk krijgen (scheen 'normaal' te zijn). Na een bepaalde manier van handelen (aan/uit/vliegtuigstand etc) kon ik de simkaart unlocken en deed 'ie 'te weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je de sim uit je oude telefoon hebt overgezet in je nieuwe?

Welke telefoon had je en wat gebruik je nieuw?
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft: bellen met mijn oude telefoon lukt wel.

Gebruik je dan de oude simkaart in je oude en een nieuwe in je nieuwe toestel? Of heb je in beide telefoons dezelfde oude simkaart gebruikt?



Dit al gelezen/geprobeerd: https://www.vodafone.nl/s ... simkaart-activeren.shtml?
Alle reacties Link kopieren
Ohoh..



http://www.providercheck. ... n-simkaart-niet-activeren
Ik heb inderdaad de note 4. De man in de winkel heeft mijn nieuwe simkaart erin gedaan en aangeklikt dat ie het moet doen.



Ik zit nu bij instellingen bij "mobiele netwerken".

- mobiele gegevens staat aangevinkt

- roaming staat aangevinkt

- bij netwerkmodus staat 4G/3G/2G (automatisch verbinden)

- Bij "namen toegangspunten" staat maar een optie en die is aangevinkt live.vodafone.com (vodafone internet)



Als ik op netwerk operators klik zoek hij naar beschikbare netwerken, dit duurt lang. Ik kan daarna vodafone selecteren of automatisch selecteren, maar krijg telkens het bericht dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Als je oude telefoon nog netwerk vindt is de simkaart niet juist omgezet.
Ik zie net dat als ik op toegangspunt klikt op het + tekentje, er staat dat er geen naam is ingesteld, geen APN etc. Er is niets ingesteld. Bedoelde je dat Caaf?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt maar 1 werkende simkaart hebben tegelijkertijd.



Heb je je oude toestel wel uitgezet overigens? Het kan zijn dat de nieuw simkaart pas dan volledig geactiveerd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Doet je nieuwe SIM het wel in je oude telefoon, of ook niet?

Dan weet je of het aan de SIM of aan de telefoon ligt...
Bij mij wou het helpen om de voor ingestelde APN te verwijderen en zelf opnieuw invoeren.

Het zoeken naar netwerk operators duurt inderdaad lang. Maar die moet op 'automatisch' staan.



Als je telefoon voor de eerste keer aan staat met de nieuwe sinkaart krijg je smsberichten die je moet installeren. Heb je dat ook gedaan?



Even de telefoon opnieuw starten als je alles hebt gedaan. Dan moet er als het goed is verbinding kunnen worden gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zarah schreef op 28 juni 2015 @ 20:36:

Doet je nieuwe SIM het wel in je oude telefoon, of ook niet?

Dan weet je of het aan de SIM of aan de telefoon ligt...Het ligt per definitie niet aan het toestel als to met haar oude toestel en sim nog netwerk heeft met hetzelfde nummer.
quote:Dierenrijk schreef op 28 juni 2015 @ 20:33:

Ik zie net dat als ik op toegangspunt klikt op het + tekentje, er staat dat er geen naam is ingesteld, geen APN etc. Er is niets ingesteld. Bedoelde je dat Caaf?



Wat staat er bij jou als je dit doet?



Meer netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten?
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals: er kan maar 1 sim actief zijn per nummer. Dus of de man van de telefoonwinkel heeft de nieuwe sim niet goed geactiveerd, of het komt door een storing tijdens het activeren, of to moet eerst het oude toestel uitzetten voordat de nieuwe kaart in de nieuwe telefoon geactiveerd wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:CaafDracula schreef op 28 juni 2015 @ 20:39:

[...]





Wat staat er bij jou als je dit doet?



Meer netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten?Dit is mobiel internet. Heeft niets met bellen en sms'en te maken.
Ik heb mijn oude telefoon uitgezet.

Bij de namen van toegangspunten heb ik een nieuwe aangemaakt vodafone.live.com ofzo. Daar moest ik inderdaad ANP etc. invoeren. Ben nu aan het kijken of hij automatische verbinding (registratie) nu wel pakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dierenrijk schreef op 28 juni 2015 @ 20:41:

Ik heb mijn oude telefoon uitgezet.

Bij de namen van toegangspunten heb ik een nieuwe aangemaakt vodafone.live.com ofzo. Daar moest ik inderdaad ANP etc. invoeren. Ben nu aan het kijken of hij automatische verbinding (registratie) nu wel pakt.



APN en dergelijke is mobiel internet. Dat staat bijna altijd automatisch ingesteld als je een telefoon aanschaft bij je eigen provider.



Het is puur je simkaart waar het nu misloopt.



Als je oude toestel uit staat, en je je nieuwe daarna uit en weer aan hebt gezet, en hij werkt nog steeds niet, is er wat misgegaan met het omzetten van de simkaarten.
Heb je de proxy smsjes wel geïnstalleerd?

Dat zijn sms berichten die binnenkomen bij de eerste keer als je de telefoon gebruikt met de nieuwe simkaart.

Daarmee wordt je ook aangemeld op het netwerk.
Hij pakte hem weer niet, heb de Note nog maar een keer opnieuw opgestart.
quote:CaafDracula schreef op 28 juni 2015 @ 20:46:

Heb je de proxy smsjes wel geïnstalleerd?

Dat zijn sms berichten die binnenkomen bij de eerste keer als je de telefoon gebruikt met de nieuwe simkaart.

Daarmee wordt je ook aangemeld op het netwerk.DAt heb ik niet bewust gedaan. Waar kan ik dat alsnog doen?
Anders ga ik morgen even naar de vodafone winkel.
Als het goed is staan die berichten nog wel in de berichtenbox. Tenzij jij ze verwijderd hebt. Die kan je gewoon aanklikken en installeren.
Ik ga zo even kijken of ze er zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven