NL Alert, telefoon loopt vast.

02-06-2014 12:26 32 berichten
WTF. Ik krijg een NL Alert en mijn telefoon loopt vast, ik kan niets meer bedienen. Al een reset gegeven (geen fabrieks) en op het moment dat dat bericht weer binnen komt, loopt mijn telefoon weer vast.



Hoe los ik dit op?
Alle reacties Link kopieren
Welke telefoon heb je?
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem helemaal niet ontvangen..
Sony Xperia compact.

Na de 5de keer resetten kreeg ik ineens een annuleer knopje. Die melding is weg en ik kan mijn telefoon weer gebruiken.



Toch hopen dat ik bij een serieuze melding wel gewoon mijn telefoon kan blijven gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Ah gelukkig, opgelost Misschien had dat berichtje net een virus bij zich...
.
Hier kwam er zo'n vage toon uit mijn mobiel (soort alarm, maar erg vals en hard) dat ik 2 katten in help wat gebeurt hier, dus wegwezen stand had en een krijsend kind, leuk zo'n NL alert.
Alle reacties Link kopieren
quote:zonnigschildpadje schreef op 02 juni 2014 @ 12:28:

Ik heb hem helemaal niet ontvangen..



Ik kreeg hem zonder een piepje, zag dat ik hem had ontvangen doordat ik dit topic zag.

(moet wel zeggen, ik heb de meest eenvoudige mobiel die je kan bedenken)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem niet ontvangen
Alle reacties Link kopieren
Heb het meteen even geprobeerd, die van mij doet het nog goed. Ik schrok me wel wezenloos van het geloei toen dat bericht binnenkwam.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Heb je trouwens het tweede bericht waarin staat dat je verder niets hoeft te doen afgesloten?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig stond die van mij op stil....maar wel ontvangen dus!
Het was inderdaad een hele vreemde, luide toon. Ik schrok er van. Maar goed, dat is natuurlijk ook de bedoeling als er echt iets aan de knikker is. Heb trouwens gewoon 1 bericht ontvangen.
Bij mij deed hij ook al vreemd. Kreeg wel een stuk of 8 van die controleberichtjes achter elkaar, allemaal met een heel schel gepiep. Dit is ook de eerste keer dat ik zoiets krijg want heb mij nooit ergens voor aangemeld. Vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon 1 bericht, met mijn normale sms toontje.

Geen gekke dingen hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Galadriel schreef op 02 juni 2014 @ 13:41:

Gewoon 1 bericht, met mijn normale sms toontje.

Geen gekke dingen hier.Bij mij hetzelfde verhaal! Ik was me er overigens niet van bewust dat ik me ervoor aangemeld had, of hoeft dat tegenwoordig niet meer?
Ik heb mij er helemaal niet voor aangemeld, maar ik had ook 'n sms gekregen. Niet gehoord of er een ander geluid dan dat van gewone sms bij zat, want telefoon lag elders dan waar ik me bevond.
Vorig jaar hebben ze 2x zo'n proef gedaan. Toen kreeg ik geen bericht. Nu wel. Is dus blijven hangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 02 juni 2014 @ 13:59:

Ik heb mij er helemaal niet voor aangemeld, maar ik had ook 'n sms gekregen. Niet gehoord of er een ander geluid dan dat van gewone sms bij zat, want telefoon lag elders dan waar ik me bevond.





Veel nieuwe telefoons zijn al standaard ingesteld zodat ze NL alert kunnen ontvangen..



Mijn mobiel valt niet in te stellen
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Op mijn (werk-) HTC heb ik een sms'je gekregen. Op mijn iPhone helemaal niets.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op maandag 02 juni 2014 14:38 Op mijn (werk-) HTC heb ik een sms'je gekregen. Op mijn iPhone helemaal niets.



Ik heb inderdaad ook een iphone.

Vreemd, de instellingen staan wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Heb even wat opgezocht mbt Iphone



De iPhone 4 kan geen NL-Alert ontvangen.

Apple ondersteunt NL-Alert alleen op de iPhone 4S en nieuwer.



Bron: NL Alert



Mijne dus helaas ook niet.
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Ik ontving hem gelukkig in mijn pauze.

Mijn geluid stond uit en schrok me een hoedje toen dat ding ineens een heel vreemd geluid maakte en bovendien als een gek ging trillen.

Raar want heb trilfunctie nooit aan staan vind dat zo onzinnig dat trillen is haast nog harder als een gewone beltoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nagekeken en bij de iphone 4 - die ik heb - is het niet mogelijk om het in te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Ah mosterd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Manji schreef op maandag 02 juni 2014 14:45 Ik heb het nagekeken en bij de iphone 4 - die ik heb - is het niet mogelijk om het in te stellen.Ik heb een iphone5, maar helaas hier toch geen bericht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven