Onderkin weg fotoshoppen?

23-04-2016 19:20 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst een fotoshoot gehad van mijn baby belly. Nu al een aantal foto's ontvangen, alleen heb ik op bijna alle foto's een enorme onderkin!! echt niet mooi. Ik ben totaal niet dik of stevig, maar nu ik zwanger ben lijkt al het vocht bij mij gezicht te gaan zitten.



Ik vraag mij af hoe ik dit subtiel en zelf makkelijk weg kan werken met een app of fotoshop?



De onderkin hoeft niet helemaal weg, maar mag wel wat minder haha!



Wie kan mij helpen?
Uiteindelijk poetsen we allemaal weleens een vlekje of een puistje weg als zij onzeker is over de kin moet ze het lekker photoshoppen. Voor facebook zou ik het niet doen maar als ze de foto bv wilt uitvergroten of in een fotoboek plakken snap ik het wel want daar moet je vaker tegenaan kijken
Alle reacties Link kopieren
Juist als je de foto gaat uitvergroten moet dat fotoshoppen echt wel heel professioneel gebeuren, anders ziet het er niet uit.
Alle reacties Link kopieren
www.befunky.com foto uploaden vanaf je computer... dan bij touch up reshape klikken. en dan kun je zo met een cirkeltje alles ehm vervormen hoe je het wil. re-shapen.
We teach people how to treat us
quote:zecora schreef op 23 april 2016 @ 20:27:

[...]



Heroverweeg dat nog even van die canvas.... echt waar komt die trend vandaan om jezelf levensgroot in je woonkamer te hangen?...met zwangere buik. Echt waar, daar zit niemand op te wachten. Op Facebook ook constant complete reportages. Man man.
Alle reacties Link kopieren
quote:Coco87 schreef op 28 april 2016 @ 18:23:

[...]



...met zwangere buik. Echt waar, daar zit niemand op te wachten. Op Facebook ook constant complete reportages. Man man.Heb jij er soms last van? Laat mij lekker m'n gang gaan zoals ik dat bij jou ook zou doen!
Alle reacties Link kopieren
Even hoor: je mag foto's die door een ander zijn gemaakt, of dat nou een prof is of niet, wettelijk gezien niet zomaar photoshoppen. De maker heeft namelijk auteursrecht. Ik zou als fotograaf ook echt not amused zijn als een klant zomaar dit soort dingen (amateuristisch!!!!!) ging zitten wegshoppen. Dat ga je altijd zien als je niet weet hoe het moet. Vraag het gewoon aan haar.
Yo, als je 't perse nog wilt mag je me de foto's wel eens PM/DM (hoe heet dat hier?) sturen en dan kan ik kijken of het me lukt. Heb het redelijk vaak gedaan en kan het ook vrij goed alleen mijn ervaring is dat het er, hoe goed bewerkt ook, op de een of andere manier toch vervreemdend uit ziet. Maar wellicht ben jij wel heel blij met het resultaat en dat is het belangrijkste.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je je tijd beter stoppen in een cursus tevreden zijn met jezelf.

Je hebt een onderkin. Of je die nu wegshopt of niet.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals: ga niet zelf klooien, ga de foto niet naar een ander sturen: je hébt een fotograaf en zij heeft het auteursrecht. Laat haar het doen. Pas als zij zegt: kan ik niet, doe maar zelf, kun je iets met de foto doen. Dit is nou typisch zo'n verhaal waarom vriendschappen na een gratis dienst of eentje met veel korting (want 'net begonnen en we zijn toch vriendinnen') stuk lopen. Vraag het gewoon aan de maker, zoals het hoort.
Alle reacties Link kopieren
quote:movesse schreef op 28 april 2016 @ 23:18:

Misschien kun je je tijd beter stoppen in een cursus tevreden zijn met jezelf.

Je hebt een onderkin. Of je die nu wegshopt of niet.En dat ook. Al kun je met bepaalde houdingen heel wat oplossen of minder zichtbaar of opvallend maken. Maar ja, die ervaring he? En het was zo lekker goedkoop.
quote:hangplant schreef op 28 april 2016 @ 23:15:

Even hoor: je mag foto's die door een ander zijn gemaakt, of dat nou een prof is of niet, wettelijk gezien niet zomaar photoshoppen. De maker heeft namelijk auteursrecht. Ik zou als fotograaf ook echt not amused zijn als een klant zomaar dit soort dingen (amateuristisch!!!!!) ging zitten wegshoppen. Dat ga je altijd zien als je niet weet hoe het moet. Vraag het gewoon aan haar.Ligt eraan wat er geregeld is. Bij de meeste fotografen koop je tegenwoordig de rechten ook wanneer je betaalt voor een shoot. Je vraagt dan namelijk bijna om een 'product' en tegenwoordig moet je als professional al heel wat dingen vastleggen wil je dat mensen bijvoorbeeld niet aan je design zitten.
Alle reacties Link kopieren
Nope, zeker weten van niet. Je koopt bestanden en het recht om die in huiselijke kring te mogen gebruiken, soms ook commercieel maar daar hangt dan ook een hoger prijskaartje aan. Je koopt nooit het recht om ze aan te passen of te veranderen, da's namelijk auteursrecht en da's in principe niet overdraagbaar of tegen een hele hoge prijs.
Nee, dat van auteursrecht loopt door elkaar wanneer het ook over portretrechten gaat pas wanneer er nadrukkelijke afspraken zijn gemaakt (en ondertekend door alle partijen) dan staat het auteursrecht zó vast dat de topicstarter de foto bijvoorbeeld niet eens van kleur naar sepia mag veranderen (om maar even iets te noemen). Maar door de opkomt van het hele social media imperium en alle snelle-grafisch-ontwerpers is daarin een heel grijs gebied gekomen. Een gebied dat veel mogelijkheden geeft voor hobbyisten maar helaas ook z'n negatieve kant kent, en dan heb je het vaak over auteursrecht.



Zo is een portretfoto die ik ooit gemaakt heb en verkocht heb (gewoon, de foto an sich, wist ik veel) gebruikt en bewerkt op een manier waar ik niet achter stond (verschrikkelijk lelijke tekst met nog lelijker font erbij) en commercieel gebruikt in US. Ik kon hoog en laag springen maar 't gebrek aan papierwerk en afspraken maakte het voor mij mission impossible om daar nog iets mee voor elkaar te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, als je als professional zonder algemene voorwaarden en contracten werkt houdt het op natuurlijk. Maar dan nog: waarom niet even sociaal zijn en gewoon vragen aan de fotograaf of ze misschien...? Hoe lullig is als het als je een door jou gemaakte foto op FB ziet verschijnen in totaal aangepaste (en niet fraai uitgevoerde...) versie? Ik zou echt not amused zijn. Vraag het me dan.
Oh haha, zodra de fotograaf het überhaupt ergens via social media deelt vervallen alle auteursrechten, ai. Heb ik ook nog nooit over nagedacht.
quote:hangplant schreef op 28 april 2016 @ 23:35:

Tja, als je als professional zonder algemene voorwaarden en contracten werkt houdt het op natuurlijk. Maar dan nog: waarom niet even sociaal zijn en gewoon vragen aan de fotograaf of ze misschien...? Hoe lullig is als het als je een door jou gemaakte foto op FB ziet verschijnen in totaal aangepaste (en niet fraai uitgevoerde...) versie? Ik zou echt not amused zijn. Vraag het me dan.Ben het er mee eens hoor, ik zou ook heel pissig zijn denk ik als ik ineens mijn werk voorbij zie komen op een manier waarvan ik zelf denk dat het anders zou moeten.
Alle reacties Link kopieren
een photoshop programma waar de warp brush in zit

wat is het originele formaat van de fotoos die je hebt ontvangen?
Neeee, zo'n warp brush krijg je van die dames die borsten gaan vergroten en dan de spiegel op de achtergrond vergeten :') beste is om het gewoon te manipuleren maar bijna per pixel.



Borsten warp
Alle reacties Link kopieren
nou ik verwijder alle kinnen met de warp brush
Alle reacties Link kopieren
en je kan ook zeggen dat je niet tevreden bent en of ze nieuwe fotoos willen maken

een onderkin hoeft er niet op te staan als je een beetje de juiste hoek en houding neemt
quote:Elsa schreef op 28 april 2016 @ 23:52:

nou ik verwijder alle kinnen met de warp brush http://3.bp.blogspot.com/ ... zs/s400/false+teeth14.jpg



je kunt ook je kat om hulp vragen

kat helpt je van onderkin af
Alle reacties Link kopieren
ow de kin is ineens weg



Alle reacties Link kopieren
en ja ik zie ook heus nog wel wat onsecuurheden hoor. maar met een paar minuten meer is dat ook zo verholpen
Je ziet het echt nog, het is heel 'smooth' bij het plekje waar normaal de 'vouw' van je kin loopt zeg maar en daardoor loopt de schaduw ook niet natuurlijk af/over. + een klein deukje.



Schone neus btw!
Alle reacties Link kopieren
ja dat zie ik en ook die lichtere plek op de kin. maar het kan dus gewoon met de warper

probeer jij het is op jouw manier, pixel voor pixel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven