onzichtbare facebook vrienden

11-05-2016 09:26 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames en enkele heer,



Kun je facebook vrienden verbergen? Stel facebook geeft aan ".." heeft 341 vrienden, maar na een paar keer tellen kom je uit op 223 personen? Hoe kan dit? is dit tegenwoordig iets nieuws wat je kunt aanpassen op facebook?



Dank!
Waarom zou je dat gaan tellen dan?
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn dan inderdaad mensen die door jou niet gezien willen worden en daarom in de instellingen een en ander zo hebben aangepast dat ze voor jou op fb niet bestaan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je niets beters te doen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hahaha! Werkelijk? Heb je vrienden geteld?
Dat zijn dan mensen die denk ik aangegeven hebben dat ze niet door derden op facebook gevonden willen worden. Dat kan geloof ik. Gaat niet om jou persoonlijk.



Het gaat dus niet om haar eigen vrienden, maar vrienden van een van haar vrienden.
Het kan zijn dat mensen jou ontvriend hebben, dan staan ze nog in jouw lijst. Zodra je op ze klikt dan zie je pas dat je geen vrienden meer bent of dat zij hun profiel hebben verwijderd. Geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het over de account van mijn (minderjarige) dochter. Dus als ik het goed begrijp, als ik instel dat ik niet gevonden wil worden zien derden mij dus ook niet in andermans vriendenlijst? Geldt dat dan niet alleen voor de zoekfunctie dan? Ik heb heus mijn reden hoor maar daar wijd ik niet over uit. Thanx voor de antwoorden
Ik heb mijn account zo ingesteld dat mensen niet kunnen zien wie ik als vrienden heb en volgens mij is het dan ook zo dat andere mensen mij ook niet in een andere vriendenlijst kunnen zien tenzij we gemeenschappelijke vrienden zijn. Niet dat al mijn vrienden dan echt helemaal verborgen zijn voor andere facebook vrienden natuurlijk maar ik wil niet dat het voor iedereen publiekelijk zichtbaar is
Je wil stiekem meelezen op haar Fb-account.
Alle reacties Link kopieren
Dat wil ik inderdaad Pink-ink! Het is ook niet zo dat haar hele lijst op onzichtbaar staat want ik zie wel meer personen als onze gemeenschappelijke vrienden alleen lang niet het aantal vrienden dat op haar tijdlijn weergeven word. Dit is wereldvreemd voor mij
Alle reacties Link kopieren
quote:Pink-Ink schreef op 11 mei 2016 @ 09:54:

Je wil stiekem meelezen op haar Fb-account.En terecht, haar dochter is minderjarig. Dus eigenlijk mág ze nog niet eens op facebook, dus meelezen is absoluut gewenst, lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Denk eerder dat ze wil checken of dochter geen ongewenste 'vrienden' heeft. Kun je een discussie over beginnen, maar ik check mijn dochter ook (heeft dan nog geen facebook, maar wel whatsapp en spelletjes waar ze in kan chatten). Ik vind haar te jong om zelf in te kunnen schatten of het verantwoord is, en gezien de ontwikkeling van een puberbrein heb ik haar ook al medegedeeld dat ze tot zeker haar 16e gechecked gaat worden. Niet omdat ik alles van haar wil weten, maar omdat ik wil weten of er geen misbruik van haar gemaakt wordt of dat ze dingen doet die niet verantwoord zijn.
Ik snap je (denk ik), je maakt je zorgen over haar en/of haar contacten en wilt een oogje in het zeil houden? Heel begrijpelijk, maar mocht je dit op Facebook lukken dan gaat ze wel naar Instagram of Snapchat of iets anders.
quote:lionlily schreef op 11 mei 2016 @ 10:04:

[...]





En terecht, haar dochter is minderjarig. Dus eigenlijk mág ze nog niet eens op facebook, dus meelezen is absoluut gewenst, lijkt mij.Vanaf 13 mag je een account.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pink-Ink schreef op 11 mei 2016 @ 10:06:

[...]



Vanaf 13 mag je een account.Oh? Dat is nieuws voor me, ik weet dat toen ik op fb begon dat nog niet mocht, pas vanaf 16 dacht ik. Maar het is natuurlijk zo'n groot ding geworden, daar kun je kinderen niet meer uit houden. Maar meelezen zou ik zeker tot 15, 16 jaar doen inderdaad.
quote:lionlily schreef op 11 mei 2016 @ 10:08:

[...]





Oh? Dat is nieuws voor me, ik weet dat toen ik op fb begon dat nog niet mocht, pas vanaf 16 dacht ik. Maar het is natuurlijk zo'n groot ding geworden, daar kun je kinderen niet meer uit houden. Maar meelezen zou ik zeker tot 15, 16 jaar doen inderdaad.Ik ook, denk ik nu, maar mijn kinderen zijn nog jonger.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pink-Ink schreef op 11 mei 2016 @ 10:08:

[...]



Ik ook, denk ik nu, maar mijn kinderen zijn nog jonger.Ja, de mijne ook, ik weet niet hoe het is als zij die leeftijd heeft. Ws weer heel nieuwe media
Ik was zelf ook heel geheimzinnig t.o.v. mijn ouders in mijn puberteit en ik ben meermaals bijna ontspoord. Toen was er nog geen social media. Als ik mijzelf als puber mentaal probeer te verplaatsen naar dit tijdperk, dan zou ik social media absoluut hebben benut op een manier die mijn ouders niet prettig hadden gevonden. In de opvoeding van mijn kinderen probeer ik een tweesporenbeleid te voeren: enerzijds een open communicatie binnen het gezin anderzijds naast ze staan zodra ze zich op social media begeven. Maar ik heb geen illusies: ook dan zullen ze dingen voor me geheim willen houden.
Alle reacties Link kopieren
Maargoed, het antwoord is dus: als je vanaf je eigen account de vrienden van een ander gaat tellen, 'zie' je de vrienden die zichzelf zichtbaar hebben gemaakt. Bij het totaalaantal boven aan de lijst staat het getal die iemand in totaal heeft, dus de zichtbare én onzichtbare. Als je vanuit de account van je dochter zelf kijkt, zie je al haar vrienden, omdat voor haar ál haar vrienden zichtbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Pink-ink, herkenbaar hoor. Ik zou zelf zo doortrapt geweest zijn om twee accounts te hebben, één die mijn ouders konden inzien en die er braaf en onschuldig uit zou zien, en ééntje die zij niet terug zouden kunnen vinden waar ik al mijn rottigheid uit zou halen. Daarom is het bij mijn dochter nu al de afspraak dat het niet alleen de account is die ik in mag zien, maar het apparaat, dus op dit moment de iPad, en straks ook haar telefoon. Zodra zij een wachtwoord gaat instellen waardoor ik het apparaat niet in kan, is het einde verhaal, dan wordt het apparaat ingenomen tot ik het wachtwoord krijg en alles in kan zien. En ik heb haar nu al uitgelegd waarom ik dat wil. Niet dat ze geheime accounts kan aanmaken trouwens Niet wijzer maken dan ze al zijn .

Ze had laatst haar code veranderd en was dat vergeten te vertellen. Boos dat ze hem twee dagen kwijt was, maar ik hou me echt nu al aan de afspraak dat ik ten alle tijde toegang tot het apparaat heb, niet alleen wanneer het haar uitkomt me te vertellen dat ze de code veranderd heeft. Nu zegt ze het al van tevoren (ze wil niet dat haar broertje de iPad gebruikt, en met zijn 6 jaar lukt het hem tot nu toe om haar codes te vinden aangezien ze steeds heel voor de hand liggende codes als geboortedatum, postcode en telefoonnummer gebruikt. En die smiecht kent al die nummers omdat hij geobsedeerd is door getallen, dus hij probeert net zo lang tot hij er in zit ). Wordt nog wat straks als ze ouder zijn ).
Alle reacties Link kopieren
Alle overige media zoals snapchat heb ik geblokkeerd met een ouderlijke toezichtsapp, maar facebook mag ze, nu 13 jaar, uit gaan proberen voor facebookspelletjes met klasgenoten en dergelijke. Ik kijk eens per week gewoon even op haar telefoon en krijg van iedere chat logs op mijn mail. Naar mate ze ouder wordt zal ik haar privacy respecteren maar tot haar 14-15e leest moeders gewoon mee hoor. Maar goed ze zit nu een paar maandjes op facebook en dit verontrust me wel een beetje. Ik wil graag overzicht over alle kereltjes in haar lijst en zien waar zij zich zoal mee bezig houd .. en nu zie ik een man of 30-40 gewoon niet. Het is dat ik door haar vriendelijst scrollend gewoon ondervond dat het aantal niet klopt met de korte weergave van vrienden en dus heb ik zelfs met pen en papier na zitten tellen. En schaam me er niet voor ! Tnx voor alle tips iedereen
Kun je dit openlijk bespreken? Zeggen dat je vooralsnog graag het overzicht behoudt en dat het lijkt alsof er mensen bij zitten met een dusdanig afgeschermd profiel dat je daar achterdochtig van wordt?
die profielen zijn waarschijnlijk ook door ouders afgeschermd zodat vreemden niet op de fb pagina van hun kind gaan kijken.

En dus kun jij, als vreemde voor die kinderen, niet op hun fb pagina kijken.



Wat je wel kunt doen is gewoon een keer kijken als je dochter is ingelogd. Of samen met haar kijken.
Ik heb gewoon de inloggegevens, van allebei mijn kinderen. Maar ik voel helemaal niet de behoefte daar iets mee te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven