oplader gedoe

21-04-2015 12:21 27 berichten
Hoi,



Wij hebben een iphone4s en een ipad (ik dacht 4) in huis.

Probleem is de oplader.

Alle opladers doen het een week en zijn dan stuk. Ik heb dure opladers gehad, goedkope, echt van alles.

Heeft iemand hier ervaring met opladers?

Ik heb geen idee hoe het kan dat zo'n ding steeds maar kapot gaat.



Bedankt voor je reactie.
Elke week koop je een nieuwe oplader? En dat is al zo sinds je de telefoon/ipad kocht?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me dan aan de spanning op je netwerk liggen. Gaan er meer aparaten in huis kapot? Gebruik je altijd hetzelfde stopcontact?
Alle reacties Link kopieren
Opladers overleven het apparaat gewoonlijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Trek je de opladers aan het snoer uit het stopcontact ipv aan de adapter? Dan krijg je namelijk breukjes in je snoer. Ik begrijp echt niet hoe je dit voor elkaar krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mij. Iphone 4 een andere oplader dan voor de ipad.

Telefoon mag niet aan de ipad- oplader (volgens mijn digi-zoon).

Misschien is dat het.
Alle reacties Link kopieren
Probeer het eens in een ander stopcontact. Een buurvrouw van me sloopte eens bijna wekelijks een koffiezet apparaat of mixer, gelukkig niet van die dure. Dat lag dus wel aan het stopcontact.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 21 april 2015 @ 12:51:

Ik heb voor mij. Iphone 4 een andere oplader dan voor de ipad.

Telefoon mag niet aan de ipad- oplader (volgens mijn digi-zoon).

Misschien is dat het.Je moet een oplader die bestemd is voor apparaat A niet voor apparaat B gebruiken. Je kunt je apparaatjes ook opladen met behulp van de USB stick.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de iPhone en iPad gewoon aan dezelfde oplader hoor, al jaren en nooit problemen mee.



Heb je het met meer apparaten of alleen met je opladers?
quote:Emma95 schreef op 21 april 2015 @ 12:51:

Ik heb voor mij. Iphone 4 een andere oplader dan voor de ipad.

Telefoon mag niet aan de ipad- oplader (volgens mijn digi-zoon).

Misschien is dat het.Nooit geweten dat dat niet mocht. Sinds mijn telefoonoplader kapot is gebruik ik de tablet oplader gewoon voor allebei, maar als ik het goed begrijp kab ik dus beter een nieuwe telefoonoplader gaan halen.
Alle reacties Link kopieren
Onzin je moet de kabel voor de ipad iphone gewoon voor allebei kunnen gebruiken.

Het is straks zelfs de bedoeling dat alle laders van alle merken van iedere telefoon/tablet universeel zijn.



Hoe bergen jullie de kabels op? Het lijkt mij dat er dus blijkbaar breukjes in de kabel komen.

Duw je de stekkertjes niet te hard door in het apparaat?
Opladers van iPhone en iPad kan je probleemloos door elkaar gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Als je altijd hetzelfde stopcontact gebruikt, is de kans inderdaad groot dat er een probleem is met je stopcontact. Wij hebben dat met 1 lichtpunt, waar de lampjes ook na een paar weken kapot zijn. Verkeerde/schommelde spanning, dus dat licht gebruiken we niet meer.



Als je bij verschillende stopcontacten voorkomt, dan zou ik het toch bij jezelf zoeken en hoe ruw je omgaat met je laders.
Opladers van de ipad/iphone kan je wel uitwisselen, maar ze hebben niet allemaal dezelfde oplaadsnelheid. Als ik de ipad ga opladen met mijn iphonelader, doet die er veel langer over dan met de ipadlader. Maar het kan dus prima, het duurt alleen soms wat langer
Alle reacties Link kopieren
Hiet staat het goed uitgelegd. Je kan Cole beide dezelfde oplader gebruiken



http://www.iculture.nl/ee ... et-de-ipad-lader-kan-dat/
Een adapter van 10 watt (grotere iPad) kun je voor iPhones en iPads gebruiken. Een adapter van 5 watt (iPhone en iPad mini) kun je niet voor een 10 watt apparaat gebruiken, alleen voor 5 watt apparaten.

Laad je een grotere iPad met een 5 watt adapter op, duurt eindeloos en de adapter en iPad kunnen heel warm worden. Gevaarlijk dus.
quote:anonymiss schreef op 21 april 2015 @ 14:20:

Hiet staat het goed uitgelegd. Je kan Cole beide dezelfde oplader gebruiken



http://www.iculture.nl/ee ... et-de-ipad-lader-kan-dat/



Duidelijke link!



Is overigens dan de "grote" (zat bij de ipad en bij mijn eerste iphone) de 10 watt lader en de "kleine" (alleen een stekker eigenlijk, zat bij mijn nieuwere iphones) de 5 watt lader?
quote:Nijn5 schreef op 21 april 2015 @ 14:32:

[...]





Duidelijke link!



Is overigens dan de "grote" (zat bij de ipad en bij mijn eerste iphone) de 10 watt lader en de "kleine" (alleen een stekker eigenlijk, zat bij mijn nieuwere iphones) de 5 watt lader?Het staat op de stekker, 10 of 5 watt. Hele kleine lettertjes, maar het staat erop
Ik ga al jullie tips even uitpluizen. Ander stopcontact had ik al geprobeerd, dus dat werkt niet.

Ik rol snoeren niet op, inderdaad om breukjes te voorkomen.

Volgens mij moeten Iphone en Ipad wel aan dezelfde oplader kunnen.

Ga ook even de link bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn ipad een oplader met zo'n groot wit blok.

Daarmee mag ik dus niet mijn iphone opladen.

Andersom kan wel, maar duurt uren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 21 april 2015 @ 18:46:

Ik heb voor mijn ipad een oplader met zo'n groot wit blok.

Daarmee mag ik dus niet mijn iphone opladen.

Andersom kan wel, maar duurt uren.



Wie zegt dan dat dat niet mag? Apple?

Volgens die link van iCulture kan het geen schade aanrichten en dat vind ik eigenlijk wel logisch.
quote:Emma95 schreef op 21 april 2015 @ 18:46:

Ik heb voor mijn ipad een oplader met zo'n groot wit blok.

Daarmee mag ik dus niet mijn iphone opladen.

Andersom kan wel, maar duurt uren.Nee, juist andersom Met die grote kun je zonder problemen je iPhone opladen (de telefoon vraagt minder van de lader dan hij aankan, is geen probleem). Maar als je met de kleine je iPad oplaadt vraagt hij meer stroom dan waar de lader op gebouwd is, dan gaat het traag en loop je kans op oververhitting van de lader en de accu.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons gaat ook de oplader van de I-phone van vriend en van de I-pad regelmatig kapot, niet iedere week maar wel 2 a 3 keer per jaar. Ik vind 't sowieso waardeloze opladers.

De oplader van de andere smartphones, geen Apple, zijn nog nooit kapot gegaan.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Hmm, mijn Apple opladers zijn eigenlijk ook nog nooit kapot gegaan. En ik heb al jaren telefoons en een ipad van Apple.
Alle reacties Link kopieren
quote:_blabla_ schreef op 21 april 2015 @ 13:09:

[...]





Nooit geweten dat dat niet mocht. Sinds mijn telefoonoplader kapot is gebruik ik de tablet oplader gewoon voor allebei, maar als ik het goed begrijp kab ik dus beter een nieuwe telefoonoplader gaan halen.

ligt aan de spanning oid. Weet het niet precies, ben niet de elektricien in huis. Maar vriend leest altijd de tekst op zo'n oplader voordat ie ergens in mag. Sommigen kunnen voor meerdere apparaten en sommige apparaten kunnen echt niet met bepaalde laders.

Het word wel steeds makkelijker. Die micro stekkers kunnen in steeds meer apparaten gebruikt worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven