Oude Nokiagebruiker maar toch WhatsApp?

17-11-2014 11:18 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,



Al jarenlang heb ik een oude Nokia. Lees: koelkastmodel dat je voor een tientje koopt, dat duizend keer kan vallen en nooit kapot gaat. Dit is de enige telefoon die ik heb en die ik gebruik.



Een tijdje geleden kwam ik een kennis tegen. "Je hebt WhatsApp hè?" zei hij. Ik was verbaasd, want dat kan volgens mij helemaal niet. Hij ging naar zijn WhatsApp en liet een afbeelding zien die op mijn nummer stond en hij kon berichtjes verzenden. Ik vertrouwde hem sowieso niet zo, dus liet het aan me voorbij gaan.



Maar gisteren kwam mijn buurvrouw (die ik 100% vertrouw) met hetzelfde verhaal. Ze had mij een berichtje gestuurd, die ik natuurlijk nooit gezien had. Mijn voornaam, achternaam en nummer kwamen overeen. Er stond een standaard plaatje bij en 'ik ben weer terug!' Aangezien ik inderdaad terug was van een reisje, had ze me gevraagd hoe het was daar.



Ik vind het best wel eng. En jammer, want ik mis ook weleens berichtjes van mensen die zeggen dat ze me echt een bericht hebben gestuurd. (Misschien dus via mijn zogenaamde WhatsApp.) Ik weet niets van WhatsApp, aangezien ik het nooit gebruik. Dus hoe kan dit? Word ik gehackt? Is dit überhaupt mogelijk? Of ben ik gewoon zo kippig dat ik het wel ergens op mijn telefoon kan zien? Wie kan hier wat meer licht op werpen?
Alle reacties Link kopieren
Uhmm.. Ik denk dan inderdaad dat iemand met jouw nummer een whatsapp account heeft aangemaakt. Je koppelt Whatsapp namelijk aan een nummer en niet aan een telefoon. Zo kan ik bijvoorbeeld ook op jouw telefoon mijn 'eigen' whatsapp zetten..





Ik zou als ik jou was eerst aan directe vrienden/familie (man, kinderen, etc.) vragen of ze hier iets vanaf weten en anders direct contact opnemen met Whatsapp en kijken of zij meer voor je kunnen doen.. En anders kom je wellicht zelfs bij de politie terecht?
Alle reacties Link kopieren
Heb je überhaupt internet op je telefoon trouwens?



Misschien dat ooit iemand het dan op je telefoon heeft gezet ofzo? In de vorm van puberende kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je in principe aanmelden voor Whatsapp met elk telefoonnummer. Ter controle stuurt WA een sms met een code, die je dan in de app moet invoeren. Als jij die sms nooit hebt ontvangen en ook nooit een smartphone voor je nummer hebt gehad lijkt het me onmogelijk dat je een account hebt. En je kunt ook geen WA op je telefoon hebben, want je hebt geen smartphone. En het is al helemaal raar dat je een aangepaste status hebt. Iemand moet die dan toch aanpassen (in die app)? Heel vreemd...
Alle reacties Link kopieren
Met Telegram (een vergelijkbare app) kun je trouwens een account aanmaken via een tablet, ook zonder dat je daarmee 3G-toegang hebt. Misschien is dat met WA ook mogelijk?
Alle reacties Link kopieren
no way kan dat! me opa heeft een 3310 kun je alleen op oldskool snaken.
its marlieszzz xx
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen internet op mijn telefoon. En ook nooit een code ontvangen. Hoewel... wacht eens, ik krijg weleens berichtjes van een heel vreemd nummer (sporadisch, maar toch) uit het buitenland (denk ik). Daar staat dan in '159' of een ander getal. Ik vond het altijd vreemd en probeerde uit te zoeken welke landcode dat was. Volgens mij was het ergens in het Midden-Oosten. In een land waar ik niemand ken. Maar de berichten heb ik allemaal verwijderd. Hmm kan dat er iets mee te maken hebben? Mysterieus.
Heb/gebruik je sites als Facebook, LinkedIn, Twitter etc? In mijn mobiel (HTC) kan ik bij de contacten aangeven dat gegevens gekoppeld moeten/mogen worden: mensen die ik op FB heb en met dezelfde naam (of als ze hun moiele nummer in hun profiel openbaar hebben staan) in mijn contacten heb, worden dan gekoppeld. Dan zie ik bij de contacten hun laatste update op FB, Twitter, LinkedIn etc. Dat zou kunnen verklaren waarom er "ik ben weer terug" staat, als je dat tenminste ergens op internet hebt geroepen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is whatsapp heel makkelijk te manipuleren.

Zoals Prik al zei zou je een code krijgen op het nummer dat je invoert,

Maar volgens mij betekent dit gewoon dat als iemand op een Nieuwe mobiel met een ander nummer.

Whatsapp aanmaakt en jou nummer invoert ipv het eigen 06 nummer,

Vervolgens op jou mobiel kijkt naar de code en die weer invoert op eigen mobiel.

Dan heeft diegene werkende WhatsApp onder jouw nummer.



Dit kan dus dan alleen gedaan zijn door iemand die bij jouw mobiel kan komen.

Misschien vind iemand het leuk zich voor te doen als jou?
Alle reacties Link kopieren
Bij_Zonder, ik heb wel facebook etc. maar de statusupdate op 'mijn WhatsApp' heb ik nergens anders staan, het lijkt zelfs niet op wat ik wèl gepost heb. Ik kan me ook niet echt voorstellen dat iemand in mijn telefoon kijkt. Niet dat ik er heel zuinig op ben, maar meestal weet ik gewoon waar mijn telefoon is. Dat is ergens waar niemand 'm zomaar kan oppakken.



Misschien wel, LastigVerhaal. Ik snap de lol er niet zo van om je voor te doen als iemand anders op zo'n manier.



Dus... Ik ga proberen WhatsApp te contacteren, eens kijken wat zij zeggen/kunnen vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven