Oude spelletjes

11-03-2015 19:33 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als twee bejaarden zaten we net met de kinderen te kletsen over oude computerspelletjes. We hebben ze ook filmpjes laten zien van oude spellen. Lemmings, Space invader. Heerlijk om zo eens te graven in die oude spellen. Help dit oude mens met deze mooie herinneringen, wat hebben jullie vroeger gespeeld op de computer? En weten jullie nog welke oude online spellen het nog steeds doen, er schijnen sommige oudjes nog steeds te draaien.
Alle reacties Link kopieren
Digger was één van mijn eerste spellen, en Donky Kong (geloof dat het zo heette).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Pong

Prince of Persia
Gaaf topic!

Stunts, met dat vreselijke geluid tijdens het bouwen van de racebaan

Lotus

Gorilla

Block-out

Snake
Alle reacties Link kopieren
De spelletjes met cassettebandjes (dus eerst de bandjes laden, wat erg lang duurde) weet ik niet meer, wel iets met ballen, pong geloof ik, net als het tennisspel briljant, mijn mening.



Onder Ms-Dos, en nog steeds erg leuk, het is er ook nog, Commander Keen.
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Space Invaders.
Alle reacties Link kopieren
Installeer DOS op een virtual machine en je kunt al deze spelletjes nog steeds doen op je huidige PC
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bricks

Commandor keen/kean

Cosmo

Jazz jackrabbit

Theme park (7 floppys) en theme hospital (wat later)



Als er geen rechten meer op zitten kun je het als abandonware nog wel vinden en spelen met dosbox. Werkt helaas niet zo soepel meer.
Alle reacties Link kopieren
Pong, space invaders, snake en pacman. Later Tetris op de Game Boy. Ik Ben een hele nacht opgebleven om het spel uit te spelen. Er zou dan iets bijzonders gebeuren volgens de handleiding. Groot was de teleurstelling toen ik een lullig mannetje op vreselijke muziek zag dansen op mijn scherm
Alle reacties Link kopieren
Doom, theme park en hospital. En op de nintendo 64 Zelda! Dat is mijn favoriete spel ooit.
Alle reacties Link kopieren
Bricks

Pac Man

Doolhof
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Herinner me ook nog "The 7th Guest" en "The 11th Hour", was in de jaren '90, maar geweldige spellen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Lemmings inderdaad. Verder: Duke Nukem, Worms Armageddon, Pacman, Arkanoid, Prince of Persia, Keen en Tetris maar dan met grotere blokken (ben de naam kwijt)
Alle reacties Link kopieren
Tetris



Vroegah had je de gameboy met de Mario Bro's. Mario-spellen zijn er nog steeds .

Ze worden veelzijdiger in levels en de graphics worden beter.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Rockford niet bekend?

Mijn moeder had een serieuze digger verslaving. Wij lagen te slapen en zij achter de pc tot in de late uurtjes.
Alle reacties Link kopieren
We zitten hier heerlijk te googlen wat jullie allemaal posten.

Mijn man is nog een ergere nerd dan ik dacht, hij herkent ze allemaal!!

Pong heb ik ook gespeeld, vond ik echt een vreselijk spel, ik kon er ook niks van.

Is Lotus een spel? Ik ken het alleen van Lotus-123, de voorganger van Excel.
Alle reacties Link kopieren
quote:pritzels102 schreef op 11 maart 2015 @ 19:51:

Doom, theme park en hospital. En op de nintendo 64 Zelda! Dat is mijn favoriete spel ooit.Ik kreeg nachtmerries van Doom, van een of andere enge geest of zo die ineens om de hoek kwam. Als ik het nu terug kijk snap ik dat echt niet, wat een graphics. Maar ik weet wel dat ik het als puber tot in de kleine uurtjes speelde, dat zal er wel mee te maken hebben.
Lemmings , dat was het enige spelletje op onze eerste computer vroeger bij mijn ouders thuis.
Alle Monkey Island spellen (Curse of, Escape from etc).
Alle reacties Link kopieren
quote:thistle schreef op 11 maart 2015 @ 19:56:

[...]



Ik kreeg nachtmerries van Doom, van een of andere enge geest of zo die ineens om de hoek kwam. Als ik het nu terug kijk snap ik dat echt niet, wat een graphics. Maar ik weet wel dat ik het als puber tot in de kleine uurtjes speelde, dat zal er wel mee te maken hebben.Ik gebruikte meestal cheats, anders vond ik het te spannend. Ik was dol op de verschillende geweren, haha.
anoniem_216547 wijzigde dit bericht op 11-03-2015 20:00
Reden: te snel op versturen gedrukt
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Strippoker op de commodore.
Alle reacties Link kopieren




Rise of the triad!
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:_blabla_ schreef op 11 maart 2015 @ 19:57:

Lemmings , dat was het enige spelletje op onze eerste computer vroeger bij mijn ouders thuis.Geniaal spel, ik ben al aan het zoeken of ik dit spel nog ergens vandaan kan toveren. Ook nog de kerst-versie gespeeld?
https://archive.org/details/classicpcgames

Leuk om die oude spelletjes nog eens te spelen.



Stunts speelde ik ook en daarvoor nog TestDrive. https://www.youtube.com/watch?v=M9Bp3N9TdLc

En Duke Nukem natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:pritzels102 schreef op 11 maart 2015 @ 19:58:

[...]





Ik gebruikte meestal cheats, anders vond ik het te spannend. Ik was dol op de verschillende geweren, haha.Manlief: IDDQD

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven