Oude spelletjes

11-03-2015 19:33 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als twee bejaarden zaten we net met de kinderen te kletsen over oude computerspelletjes. We hebben ze ook filmpjes laten zien van oude spellen. Lemmings, Space invader. Heerlijk om zo eens te graven in die oude spellen. Help dit oude mens met deze mooie herinneringen, wat hebben jullie vroeger gespeeld op de computer? En weten jullie nog welke oude online spellen het nog steeds doen, er schijnen sommige oudjes nog steeds te draaien.
Alle reacties Link kopieren
Een voetbalspel. Met allemaal dezelfde poppetjes. Alleen de tenues waren verschillend en de haar- en huidskleur.

En lemmings. Zo leuk!



Later inderdaad theme hospitaal (met de code om geld op de rekening te kunnen zetten, haha)



Nog later een spel waarbij je met een auto andere auto's moest kapot rijden mensen doodrijden gaf extra tijd en punten, toen ik eenmaal begon was ik er bloed fanatiek in.
Wolfenstein
En Doom idd! Computers op de eettafel aan elkaar koppelen en dan tegen elkaar spelen
Alle reacties Link kopieren
Dune.
Laat ik nu nog een oude dikke grijze gameboy hebben liggen? Met de spelletjes er bij? Ook de Nintendo 8 bit met duckhunt. Bij de nintendo 64 heb ik ook van alle soorten spelletjes in de kast .
En Chase HQ op de ZX Spectrum.
Alle reacties Link kopieren
Rollercoaster Tycoon

Pac in Time

4D Stunts

Prince of Persia

Beauty and the Beast educatief spel

Supaplex



En nog veeeeeeel meer
anoniem_109702 wijzigde dit bericht op 11-03-2015 20:17
Reden: Grr krijg de plaatjes niet werkend :)
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rollercoaster Tycoon, had zoonlief ook.

Heb hem nog in de kast liggen, alleen voor windows XP en ouder...
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Lemmings!!!



En je had een zo'n level dan liepen ze allemaal over een stuk en dan moesten ze aan het einde naar beneden graven, en dan moesten ze allemaal een papapluutje om naar beneden te vallen. En je had ook maar precies genoeg gravers en pluutjes, en eigenlijk altijd te weinig tijd....wat een hatelijk level was dat haha. Had hem op een floppy voor op de super nintendo, maar die floppydrive is toen stuk gegaan. Stad en land af geweest, maar ze konden hem nergens meer maken



En Qberty, met zo'n raar slurfpoppetje moest je op alle vakjes springen.
Alle reacties Link kopieren
Een spel met een mannetje dat Larry heette en achteraf gezien wellicht niet zo geschikt was voor kinderen Larry ging drank kopen en condooms en geloof ik ook naar de hoeren, maar dan moest hij eerst met een codewoord langs een pooier
Hallo?!
Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards was dat. En weet je het wachtwoord nog? Ik wel
Alle reacties Link kopieren
Jazz jackrabbit inderdaad, en via de computerclub (ja die had je in die tijd, dan ging je op zaterdagmorgen met je Commandore 64 over straat naar zn buurthuis) hadden we cheatcodes gekregen waardoor je nooit meer dood ging, of een super geweer kreeg en een vliegend skateboard. Iedere centimeter van het spel werd daarna verkend.



De olympische winter/zomerspelen games speelden we ook veel.
En bij dat spel ging het gerucht dat er iets vervelends zou gebeuren (iets wissen of zo) als je alle punten haalde. Dus je moest een paar punten laten liggen. Ik weet nog altijd niet of dat ook echt zo was.
Alle reacties Link kopieren
Giana sisters en pacman
Lemmings was idd erg leuk.



Nintendo/Gameboy:

Mario Bross 3. 1 en 2 waren ook leuk maar 3 was het allerleukste.

Kirby's Dreamland

Worms t/m Worms 3D die ik een stuk minder leuk vond dan de voorgangers.

Theme Hospital/ Theme Park (World)/ Theme Safari

Zowat alle tycoon spellen zoals rollercoaster, airplane, zoo, cruiseship etc.

The Sims



IK ben niet zo'n spelletjes persoon en ik vind die bouwspelletjes/simulatie spelletjes het leukst. En Worms was het allerleukst al je het met meerdere personen speelde en iedereen een eigen team van wormen had. Alleen al de namen verzinnen van de wormen was al grappig
The hedgehog. Ik weet niet meer hoe hij heet, maar vond het erg leuk met die rinkelende ringetjes. De Mario brothers.
Ik ben nu bezig met gridlock, is ook een oudje, maar blijft me ook nu boeien.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik krijg gelijk weer zin om te spelen. Ik was ook verslaafd aan age of empires. En raymann vond ik erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
jammer genoeg geen game boy of nintendo of iets dergelijks gekregen van mijn ouders vroeger.

Wel eens Mario mogen spelen bij de buren
Alle reacties Link kopieren
quote:boomklever schreef op 11 maart 2015 @ 20:28:

Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards was dat. En weet je het wachtwoord nog? Ik wel Neeee, ik zit m'n hoofd er over te breken, vertel!
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Abe's Odyssee

Was ik helemaal verslaafd aan
quote:_Doortje_ schreef op 11 maart 2015 @ 21:20:

[...]

Neeee, ik zit m'n hoofd er over te breken, vertel!Ken sent me En het stond op de muur van de wc.
Alle reacties Link kopieren
quote:boomklever schreef op 11 maart 2015 @ 21:22:

[...]





Ken sent me En het stond op de muur van de wc.Jaaaaa, nu weet ik het weer. Scott me up Beamy
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg ooit van mijn buurvrouw een voorloper van de gameboy met 1 spelletje erop. Een octopus waarbij je tussen de armen door moest lopen. Heen en terug. Bij 1000 punten was het spel afgelopen. Iemand bekend mee? Ik heb het nooit ergens gezien.



Later heb ik uren, dagen en weken Prince of Persia gespeeld. Het leukst was het ontdekken hoe je verder moest.

Ook Keen heb ik veel gedaan - Marooned on Mars. Als ik Maroon 5 op de radio hoor, denk ik altijd aan het spelletje Keen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 11 maart 2015 @ 20:20:

Rollercoaster Tycoon, had zoonlief ook.

Heb hem nog in de kast liggen, alleen voor windows XP en ouder...

Oh, daar ben ik dagen, wéken mee zoet geweest.

Was echt een gaaf spel.

Soms gingen die puppekes na een attractie over hun nek. Als je dan niet genoeg personeel in dienst had, werd het park één gore bende
You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven