Oude spelletjes

11-03-2015 19:33 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als twee bejaarden zaten we net met de kinderen te kletsen over oude computerspelletjes. We hebben ze ook filmpjes laten zien van oude spellen. Lemmings, Space invader. Heerlijk om zo eens te graven in die oude spellen. Help dit oude mens met deze mooie herinneringen, wat hebben jullie vroeger gespeeld op de computer? En weten jullie nog welke oude online spellen het nog steeds doen, er schijnen sommige oudjes nog steeds te draaien.
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 12 maart 2015 @ 04:01:

Supaplex! En Lemmings inderdaad.En Breakout.



Dit heb ik ook gespeeld. Jaren terug een versie gedownload, waardoor ik levels kan overslaan.

Pac-man en miss maze gespeeld.

Raymann speel ik nog op de playstation 1.



Commander Keen kan je kopen op steam
Alle reacties Link kopieren
http://en.wikipedia.org/wiki/Ready_Player_One
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:Miss-Colorado schreef op 12 maart 2015 @ 00:54:

Kennen jullie ook Baby Jo en Sokoban?



Verder speelde ik ook wolfenstein 3D, Doom, Commander Keen en Cosmo



Ja Sokoban!



Wij speelden ook Rick Dangerous, een machtig mooi spel maar veel te moeilijk voor ons. We hebben er maanden over gedaan om het tweede level te bereiken en het nooit uitgespeeld. We waren dan ook nog maar 8 of zo. En verder natuurlijk Doom.



Maar het eerste computerspel was Pong op de televisie met van die bakjes erbij, onze eerste echte console. En op de PC was het uren zelf code intikken voor je echt het simpelste spelletje ooit kon spelen, een blokje wat viel tussen obstakels door die je met de pijltjestoetsen moest ontwijken.
Leuk topic!!



Eerste spel dat ik me kan herinneren is Snake. Later enorm populair geworden op de Nokia maar het was toentertijd een commodore game.



Op de sega 8 bit (die werkt nog steeds!) was ik helemaal verslaafd aan Alex Kidd. Nooit gelukt hem uit te spelen helaas.

Verder was ik erg fan van de LucasArts (day of the tentacle, grim fandango, maniac mansion enz.)



En natuurlijk Prince of Persia. De cheat 'Prince Megahit' ga ik ook nooit meer vergeten...
Alle reacties Link kopieren
Sega Megadrive 16 bit!

Ik heb hem nog alleen de adapter ontbrak. Die heb ik laatst weer besteld en ja, hij doet het nog!



Jurassic Park, The Little Mermaid, Alien, Sonic 2 en Golden Axe



Pas alle spellen weer gespeeld, wat bracht dat herinneringen naar boven. Echt super was dat.



The Sims heeel erg aan verslaafd geweest op een hele trage computer van vroegah. Ik wachtte soms wel een kwartier zodat het spel kon laden als 1 van de sims even met de taxi ergens heen moest



Verder had mijn nichtje Wolfenstein, dat vond ik heel eng.



Ik vind alles nog leuk om te spelen. Binnenkort mijn laptop ff laten pimpen zodat Sims 3 erop kan
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 12 maart 2015 @ 08:2s0:

Raar dat age of empires nog niet genoemt is. Abe is nog steeds leuk trouwens.

En die hedgehog heette sonic.Jawel door mij. Ik was lichtelijk verslaafd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 11 maart 2015 @ 22:16:

[...]



Ik ben niet zo goed met plattegronden.

Of ik ben gewoon te dom.

Ik gok zelf op dat laatste.Of ik heb hem zo vaak gespeeld dat ik het inmiddels kan dromen. Ik zie die plattegrond nog steeds zo voor me trouwens
ik herken geen enkel spelletje, terwijl ik 42 ben. tetris zegt me misschien iets, als ik weet hoe het er ook al weer uit ziet.
Alle reacties Link kopieren
quote:tattou schreef op 11 maart 2015 @ 19:58:

Alle Monkey Island spellen (Curse of, Escape from etc).



Jaah. Dat was een topper in de avonturenspellen. Daar was ik helemaal verslingerd aan. Van die zoek en puzzelspellen. zoals Myst, Raven en the Longest Journey. Atlantis heb ik ook nog liggen. Maar de humor in Monkey Island was uniek.



Vroeger werden er ook hele mooie grote escape spellen gemaakt zoals Submarine. Ik mag nog steeds graag een escape spelletje spelen, maar zo mooi en goed worden ze niet meer gemaakt.



Ik heb ook Sims en Sim City geprobeerd en dat vond ik wel even leuk, maar een beetje doelloos en lang niet zo spannend als avonturenspellen.



Prince of Persia deed ik op de gameboy. Dat was ook wel een verslavend spelletje. Maar ik hou eigenlijk niet zo van spellen waar je dood in kunt gaan.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:pritzels102 schreef op 12 maart 2015 @ 14:55:

Of ik heb hem zo vaak gespeeld dat ik het inmiddels kan dromen. Ik zie die plattegrond nog steeds zo voor me trouwens

Hier, hebbie 'm:



You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:pritzels102 schreef op 12 maart 2015 @ 14:53:

[...]



Jawel door mij. Ik was lichtelijk verslaafd.Wij zijn nog verslaafd Skype aan om te kunnen praten en vriend en ik doen dat een spel als hij vrijdag avond niet kan komen. Lekker trebouchets afschieten samen
Bijna vergeten, maar je had ook nog Space Invaders!
quote:chinchilla schreef op 12 maart 2015 @ 15:04:

ik herken geen enkel spelletje, terwijl ik 42 ben. tetris zegt me misschien iets, als ik weet hoe het er ook al weer uit ziet.
quote:Rubber_Ducky schreef op 11 maart 2015 @ 22:02:

Ik zoek de naam van een spel. Ik speelde het rond 1995. Het is een puzzelspel. Je moet met een poppetje de weg vinden door een soort doolhof. Het poppetje kan schaatsen aandoen om over ijs te kunnen lopen. Rode laarzen om door vuur heen te gaan. Meer weet ik helaas niet meer Chip's Challenge? http://en.wikipedia.org/wiki/Chip%27s_Challenge
quote:gevondenvoorwerp schreef op 11 maart 2015 @ 22:53:

De aller aller oudste die ik me kan herinneren speelden we op de Commadore 64. En het was een figuurtje uit allemaal streepjes opgezet geloof ik en die liep dan door een soort grot. Heeeel erg basic. Weet iemand nog hoe die heet?



Edit: het spel was nog niet in kleur. Echt alleen maar in streepjes of stipjes ofzo opgezet. Zo simpel als je maar kan bedenken.Geen versie van Boulder Dash?
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik ben een dusdanig gamefanaat en verzamelaar dat ik alles dat ik in mijn jeugd graag speelde op mijn gameboy en later SNES, nu nog steeds af en toe speel. Ik heb altijd nog een gameboy avance sp klaar liggen voor mijn originele gameboy spellen, en veel van mijn favoriete SNES materiaal is uitgebracht als app voor de iphone.
Keen 5! Helemaal uitgespeeld :-D
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 12 maart 2015 @ 19:29:

[...]





Chip's Challenge? http://en.wikipedia.org/wiki/Chip%27s_ChallengeJa dat wilde ik ook zeggen inderdaad. Heerlijk spel.
Alle reacties Link kopieren
Jeugdsentiment dit!



Sokoban speelde ik ook, alle Larry spelleen (ik dacht 5 of 6 delen?), Monkey Island, Defender of the crown, Simcity, Tetris, Popcorn. Wat later alle tycoon spellen, Atlantis, Grim Fandango (schijnt een remake van te komen) en the Sims (1e versie met een stuk of 4 uitbreidingen).
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
quote:Juultje schreef op 12 maart 2015 @ 21:23:

Jeugdsentiment dit!



Sokoban speelde ik ook, alle Larry spelleen (ik dacht 5 of 6 delen?), Monkey Island, Defender of the crown, Simcity, Tetris, Popcorn. Wat later alle tycoon spellen, Atlantis, Grim Fandango (schijnt een remake van te komen) en the Sims (1e versie met een stuk of 4 uitbreidingen).Simcity! Wat een geweldig spel was dat. Er schijnt een nieuwe versie van te zijn, gauw eens gaan proberen
Roller Coaster Tycoon

Commander Keen (die met de bumpende ballen en de giftige slakken was favoriet)

Supaplex



Verder hadden wij vooral educatieve spelletjes: De jacht op de gestolen Kroonjuwelen, De jacht op de Zwarte Tulp, Taaltris, Superspeurder en de IJzige Rekenstorm...
Alle reacties Link kopieren
- Pac-man

- Supaplex

- Cat

-Supaplex

- Frogger

- Dave

- Sierra

- Solitile (Mahjong)

- Blockout

- Invaders

- Paratrooper

- Aladdin

- The Lion King

- Jazz Jackrabbit
Echte oude spelletjes van de commodore 64: wintergames, tapper, donkey kong, space invader, pacman, mooie tijd... de eenvoud van die spelletjes. Want waar mijn zoon mee bezig is op zijn xbox snap ik niks van hoor.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!



Wij speelden heel veel Keen en ik zag hier net Cosmo voorbij komen: helemaal vergeten, maar inderdaad!

En puzzelspellen, zoals Lemmings, en nog iets waarvan ik de naam niet meer weet... uit de oertijd (daar ging het spel over).

Later werd mijn neef handig met computers en kregen we cracks van Jazz Jack Rabbit, Aladdin en Lion King. Bij die laatste was het niet helemaal gelukt, die hadden we zonder geluid

Transport & rollercoaster tycoon en Sims heb ik ook gespeeld.



En wij waren echt verslaafd aan Pinball Fantasies, kent iemand dat? Een flipperkast op de computer. We hielden high scores bij en speelden vaak om en om een bal, heel leuk.



De spellen van Monkey Island ben ik veel later alsnog gaan spelen. Er zijn sommige spellen ook opnieuw uitgebracht. Echt een aanrader om alsnog te spelen!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
Jeugdsentiment:

- Commander Keen

- Stunts

- Een surfspelletje (calgames / california games?)

- Een Yogho Yogho game

- Simcity 2000 en Rollercoaster Tycoon



En op de nintendo hadden we:

- Mario

- Kirby

- Tetris

- Een heel simpel, leuk voetbalspelletje
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven