Overstappen op Apple

19-10-2016 14:30 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb op dit moment een Windows pc en een Android telefoon (HTC)

Niet erg maar ik overweeg steeds vaker om over te gaan stappen naar de Apple familie.



Wat zouden jullie doen? Dit ook ivm mijn fotografie. Professioneel.



En wel of geen iPad (mini) daarbij aanschaffen? Al dan niet een tablet als ik niet overstap.



Ik hoor graag jullie ervaringen.



Groetjes Ladenkastje
Alle reacties Link kopieren
Ik wil nooit meer zonder Apple, maar je betaalt er wel een prijs voor. Als je dat ervoor overhebt zou ik het zeker doen. Zeker met beeldbewerking werkt het heel fijn!



iPad hangt er vanaf waarvoor je het wilt gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben overgestapt een paar jaar geleden en ik ga nooit meer terug. In het begin was het af en toe even zoeken, maar het wende erg snel. Ik vind mac os veel fijner werken, vooral in vergelijking met windows 8 en hoger (wat ik verschrikkelijke os-en vind).
Alle reacties Link kopieren
Als het gaat om professionele fotografie lijkt me een overstap naar Apple absoluut niet noodzakelijk. Alle goede fotobewerkingsprogramma's draaien (ook) onder Windows. En telefoon en tablet staan daar geheel buiten, daarmee kun je grappige selfies maken en aanvaardbare vakantiekiekjes, maar geen fatsoenlijke foto's.
Alle reacties Link kopieren
Puur voor je fotografie hoef je het niet te doen, dat gaat ook prima op Windows.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet meer zonder mijn Macbook Pro en MacOSX kunnen, maar vind iOS daarentegen vreselijk. Voor mijn tablet/telefoon wil ik dus pure Android, maar als mijn laptop het laat afweten koop ik meteen een nieuwe Apple.
Sinds paar jaar over op Apple en wil niet anders meer. Nooit meer gedoe of problemen. iPad heb ik niet want toen ik er 1 had gebruikte ik m niet. Heb een iPhone MacBook air en een iMac en dat is compleet genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Nooit meer zonder Apple! Qua telefoons en iPad in ieder geval (geen ervaring met een MacBook, maar iedere vrijwilliger mag mij dat bedrag op m'n bankrekening storten hoor )
Alle reacties Link kopieren
Nooit meer zonder Apple....Hier alles van apple, en als er iets kapot gaat komt er weer een apple,,,, Mac book van mijn partner hebben we sinds 2004
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk verhaal. Haha.

Wat is er dan zo gruwelijk aan de os-en van Windows 8? En wat beperkte jullie nog meer oid en nu niet meer?
Alle reacties Link kopieren
Ik had altijd flagship toestellen van samsung, de S2, S4, S5.

Toen een keer een apple genomen omdat oedereen hier lyrisch over was.

De iphone 6 is het toen geworden.

Ik heb het 13 maanden geprobeerd maar kon er echt niet aan wennen.

Ook waren de foto's van de iphone vele malen slechter dan van de samsung.

Na die 13 maanden heb ik hem verkocht en heb ik weer een samsung gekocht.

Samsung werkt zoveel makkelijker, veel meer gratis apps ook.



Kan mij voorstellen dat mensen met een samsung young of iets dergelijks blijer zijn met de iphone. Maar naar mijn inziens is dit appels met peren vergelijken.

In vergelijking met de samsung s5 en de iphone6 vind ik de samsung vele malen gebruiksvriendelijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ladenkastje schreef op 19 oktober 2016 @ 15:08:

Duidelijk verhaal. Haha.

Wat is er dan zo gruwelijk aan de os-en van Windows 8? En wat beperkte jullie nog meer oid en nu niet meer?



Ik vind alles na Windows8 gruwelijk onlogisch.



Ik vind niet dat ik ergens in beperkt wordt met een Apple. Wel was het in het begin vervelend dat er niet van alle software die ik onder Windows gebruikte ook een mac-variant was. Er was wel een soortgelijk mac-programma, maar die moest ik wel eerst zoeken.



Externe harde schijven worden voor de mac op een andere manier geformatteerd en zijn dus niet zomaar uit te wisselen tussen windows en mac. Dat wil ik wel graag, dus daar heb ik deze voor gedownload: https://www.paragon-software.com/nl/home/ntfs-mac/ Kost 20 euro, maar werkt prima.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor programma’s wil je draaien? De meeste consumentenlijnen van Apple hebben alleen maar die Intel HD Graphics videokaarten met shared geheugen. Als je een betere stand alone videokaart wil hebben kom je al snel uit bij de duurdere Pro modellen.



We hebben hier meerdere Apple en Windows computers omdat het een hobby van mijn man is. Ik merk eerlijk gezegd weinig verschil tussen de ene en de andere computer, het enige wat ik wel heb gemerkt is dat Apple echt veel duurder is om aan te schaffen.



Ik heb vorig jaar een nieuwe laptop gekocht en ik wou graag een i7 met 16GB geheugen, een 4k scherm en een aparte videokaart. Bij Apple kom je dan uit op het duurste model van de Macbook Pro van € 2800 terwijl je voor een vergelijkbare Dell € 2000 betaald. Persoonlijk vind Apple nou niet boeiend genoeg om er € 800 meer voor te betalen.



Voor mijn moeder zou ik dan wel weer voor Apple gaan omdat zij een totale digibeet is en niks anders is gewend.

Android of iOS boeit me verder vrij weinig, dat is gewoon een kwestie van op het juiste plaatje drukken op je tablet of smartphone.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Voor grafisch werk maakt het niet meer uit wat je kiest. Vroeger, zo'n 20 jaar geleden, was color management op Apple computers beter dan op Windows computers. Dat verschil is er niet meer.



Qua systeemspecificaties zijn Windowscomputers goedkoper, je krijgt in dat opzicht meer prestatievermogen voor je geld.



Een Apple is daarom eigenlijk meer een overweging in de voorkeur voor Windows/OS X of het ontwerp van de apparatuur, en of het duurdere prijskaartje dat waard is voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel een beetje verliefd op de schermen van m'n iMac en MacBookje, die zijn toch wel heel erg fijn. (er zijn vast ook Windows computers met net zulke schermen, maar ik ben nog verliefd op de mijnes )
Alle reacties Link kopieren
Ik had een iPhone, toen Samsung (flagship model). Wat een drama. Nu weer geïnvesteerd in een iPhone 6S. Beeldkwaliteit stukken beter. Mijn macbook pro is vele malen beter dan mijn hp die ik daarvoor had.



Dus, ga vooral naar Apple :-D Stabieler, gebruiksvriendelijker, veel mooier beeld en foto's. Ik heb een 6S plus en ik heb geen iPad meer nodig (ik had er wel 1, maar die wordt niet vervangen).
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie input!

Ik houd mijn pc nog even aan. Deze is voor nu gewoon goed genoeg. Mocht hij het begeven dan wordt het wel een Apple.



Ik ga wel een Iphone kopen. Ik denk aan de Iphone 6s 32gb. Ik neem aan dat dit wel voldoende is qua opslag e.d?
quote:Ladenkastje schreef op 19 oktober 2016 @ 19:23:

Ik denk aan de Iphone 6s 32gb. Ik neem aan dat dit wel voldoende is qua opslag e.d?Die bestaat niet. Het is 16GB of 64GB.
Alle reacties Link kopieren
quote:RegalPrinces schreef op 19 oktober 2016 @ 20:00:

[...]





Die bestaat niet. Het is 16GB of 64GB.



Volgens coolblue wel

Ik neem aan dat mijn simkaart er gewoon in kan ?
Alle reacties Link kopieren
http://www.pdashop.nl/pro ... hone-6s-32-gb-zilver.html
quote:Sugarbaby schreef op 19 oktober 2016 @ 14:55:

Ik ben overgestapt een paar jaar geleden en ik ga nooit meer terug. In het begin was het af en toe even zoeken, maar het wende erg snel. Ik vind mac os veel fijner werken, vooral in vergelijking met windows 8 en hoger (wat ik verschrikkelijke os-en vind).

+1



Zo blij dat ik dat gezeik niet meer heb met vastlopers, crashes, virusscanners, eindeloze updates. Alles draait als een zonnetje. Dat is me het extra geld meer dan waard.



En het mooiste van alles: geen MS Office meer!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ladenkastje schreef op 19 oktober 2016 @ 20:02:

[...]





Volgens coolblue wel

Ik neem aan dat mijn simkaart er gewoon in kan ?micro sim. ALs je een gewone hebt, even googlen. Dan kun je hem op maat knippen.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
quote:polkat schreef op 20 oktober 2016 @ 08:26:

[...]



micro sim. ALs je een gewone hebt, even googlen. Dan kun je hem op maat knippen.Gelukkig die heb ik. Zou toch jammer zijn als ik hem niet gelijk kan gebruiken bedankt voor je antwoord :-)
quote:Ladenkastje schreef op 19 oktober 2016 @ 20:02:

[...]





Volgens coolblue wel

Ik neem aan dat mijn simkaart er gewoon in kan ?Ik heb zelf een 6s (Plus dan), en daar was geen keuze voor 32GB. Alleen 16 of 64. Weet nog dat heel veel mensen daarover vielen dat Apple geen optie voor 32GB aanbood. Pas met de 7 hebben ze weer 32GB in gebruik genomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:RegalPrinces schreef op 20 oktober 2016 @ 09:21:

[...]





Ik heb zelf een 6s (Plus dan), en daar was geen keuze voor 32GB. Alleen 16 of 64. Weet nog dat heel veel mensen daarover vielen dat Apple geen optie voor 32GB aanbood. Pas met de 7 hebben ze weer 32GB in gebruik genomen.Dan is dat het geweest! Ik heb gisteren die van 32gb besteld. Ik heb nu 16gb. En ik vond hem al duur genoeg :P. Maar ik kan me voorstellen dat mensen het niet tof vonden. Het is wel gelijk het ene of andere uiterste :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven