overstappen van macbook naar ander merk?

17-12-2014 21:48 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn macbook is nu 5 jaar oud, en begint wat kuren te vertonen dus ik wil deze laptop vervangen. Nu vraag ik mij af of ik weer voor een macbook moet gaan (duurder) of dat een goedkoper merk ook zou volstaan. Ik gebruik het voornml. voor internet, wat tekstverwerken en foto's (iPhoto). Verder geen gekke bewerkingsprogramma's of ingewikkelde andere dingen als veel downloaden. Ook werk ik nog steeds in bijv. Word, omdat ik dat gewend was.

Wat zal ik doen, bij apple blijven of overstappen?

(de reden dat ik destijds voor Macbook ging was dat ik begreep dat deze minder gevoelig zijn voor virussen. Maar ik weet niet of dit verschil met andere merken er nog steeds is?)
Dat is een zeer persoonlijke keuze. Natuurlijk voldoen andere computers.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf niet overstappen. Mijn vorige laptops gingen al vrij snel kuren vertonen en gingen veel korter mee. Mijn Macbook doet het al jaren prima en is daarmee goedkoper. Volgens mij is het ook nog steeds minder gevoelig voor virussen.

En ik werk ook met office, werkt prima.
Wat virussen betreft heb je wel een punt. In al de jaren dat ik een mac heb heb ik nog nooit een virus gehad. Althans, ik heb er niks van gemerkt
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zich ook tevreden over mijn Macbook. Ik vraag me alleen af of ik niet toe zou kunnen met een wat eenvoudiger apparaat; voor mijn gevoel gebruik ik maar een fractie van wat er allemaal mogelijk is met dit ding.
Alle reacties Link kopieren
Mijn 12 jarige zoon heeft een maand geleden een macbook voor school gekregen.

Maar wat een super fijn ding! Sorry to geen tips.Maar wordt erg blij van het feit dat ze zolang mee gaan.

En gelukkig is mijn zoon er super zuinig op.
Ik ben ook weer teruggegaan van een jaar lang een Macbook naar weer een Windowslaptop. Ik miste allerlei functies die ik vóór de Macbook altijd op Windows gebruikte, die in de Macbook waren weggewerkt om het gebruiksvriendelijk te houden. En hij had te weinig USB-poorten. En hij crashte regelmatig mijn programma's. En voor elk Windowsprogramma dat ik nodig had moest ik een slap Mac-aftreksel zoeken.



Macgebruikers verklaarden me voor gek, maar ik ben blij met mijn keuze om terug te gaan Hoewel ik dat heerlijke Mac-trackpad wel erg mis.



Toevoeging: Ben je iemand die vaak in korte tijd allemaal toolbars, vreemde zoekmachines en en vage pop-ups ziet verschijnen? Want daar zijn Windowsjes wel een stuk gevoeliger voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Windows 7 en nog nooit een virus op mijn laptop gehad. Ik bezoek nooit verdachte sites, open geen verdachte e-mails etc.
Ik heb een MacBook van ruim 5,5 jaar oud die het nog steeds prima doet (wel de harde schijf vervangen door een grotere en het geheugen uitgebreid. Bij de MacBooks met retinaschermen is dat lastiger). Mijn man heeft in die tijd twee dells versleten. Zijn volgende wordt ook een MacBook.

Ik zou het dus niet doen.
iPhoto gaat er trouwens wel uit. Ik weet niet helemaal waar het door vervangen wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'n Dell. Doet het al een jaar of 3 prima! Nooit een virus gehad en is nog steeds vrij snel.

Als ik lees waarvoor jij je laptop gebruikt, zou ik niet voor een macbook gaan. Die dingen zijn rond de 1000 euro toch?

Bizar veel geld, terwijl je met een laptop van een paar honderd euro al ruimschoots kunt doen wat jij ermee wil.

Maar misschien is dit vloeken in de kerk voor alle applefans



quote:Groll schreef op 17 december 2014 @ 22:12:

Ik heb Windows 7 en nog nooit een virus op mijn laptop gehad. Ik bezoek nooit verdachte sites, open geen verdachte e-mails etc.

Het voordeel is dat dat met een macbook prima kan, en je dan alsnog geen virus oploopt.

Ik ben echt zo blij met onze macbook, alleen al omdat hij nu na 2 jaar nog steeds gewoon de hele avond zonder oplader mee gaat. Die accu is echt zo fijn! Heb afgelopen zomer de hele avond foto-albums in elkaar zitten plakken, zonder dat hij opgeladen moest worden. Bij onze dell die we hiervoor hadden, moest hij echt aan de lader omdat hij na een paar jaar heel snel leeg liep.

Verder vind ik het dus prettig dat ik nooit bang hoef te zijn voor een virus. Mijn vader is een meester in virussen oplopen, zijn gewone laptop zit altijd weer wel met een virusje opgescheept op zijn ipad heeft hij er nog nooit 1 gehad, wat een verademing!

Ik moest alleen bij de macbook wennen aan waar alles zit, het werkt gewoon net wat anders. Maar je kan weinig fout doen en als je het eenmaal weet ben je er zo aan gewend. Ik wil niks anders meer iig
Dat een Mac niet vatbaar zou zijn voor malware is een fabel. Leuk voor bij de borrel, verder niet interessant.



Verder kun je stellen dat je weinig eisen stelt aan een laptop dus in beginsel met een simpele laptop en OS waar Word op draait geholpen bent. Of dat een Apple of Windows-OS wordt is een persoonlijke voorkeur. Het een is niet per definitie beter dan het ander - uiteindelijk gaat het om wat de gebruiker zelf nodig heeft c.q. denkt te hebben.



Mocht je willen kijken naar windows - op tweakers.net hebben ze regelmatig een bestbuy guide voor laptops.
Alle reacties Link kopieren
Mijn windows (Asus) laptop is nu ruim 2,5 jaar oud. Nog nooit een virus gehad, terwijl ik best veel download van soms vage sites (heb wel een goede scanner, Eset NOD32, die heel af en toe aanslaat en iets vermoord). Hij is nog net zo snel als toen ik hem kocht, hij start razendsnel op (ik zet hem bijna nooit helemaal uit, hij heeft een diepe slaapstand met turbo-wekknop) en het touchpad is heerlijk. Dat laatste is wel een puntje, moet je uitproberen voor je een laptop koopt want sommige laptops hebben een k-touchpad. Hij kostte iets van 500 euro. No way dat ik me laat uitmelken door Apple.

Het voordeel van windows is ook dat er veel meer (gratis) software voor beschikbaar is.
.
Ik heb nu ook een macbook, maar ik zal nooit meer kiezen voor een macbook.

Als ik het geld ervoor had ruilde ik deze laptop zo in voor een andere.
Het is een heel persoonlijke keuze. Tijdens mij studie (6 jaar) heb ik twee laptops versleten. Ik gebruikte deze intensief: adobe CS, autoCAD en Revit (render). Sinds vorig jaar ben ik overgestapt op een macbook 13inch retina en ik heb er spijt van dat ik het niet eerder gedaan heb.



- Gebruiksgemak past beter bij mijn noden.

- Hij is een stuk lichter en past in mijn tas.

- autoCAD en adobe CS werkt er prima op

- synchronisatie met dropbox en iphone is ideaal



Maar als je het toch enkel nodig hebt voor tekstverwerking e.d. waarom stap je dan niet over op een ipad met een extra toetsenbord?
quote:_Flower_85 schreef op 18 december 2014 @ 13:38:

Ik heb nu ook een macbook, maar ik zal nooit meer kiezen voor een macbook.

Als ik het geld ervoor had ruilde ik deze laptop zo in voor een andere.Hoezo moet je het geld ervoor hebben? Die MacBook brengt misschien nog wel meer op dan een nieuwe laptop van een ander merk.
quote:Desperate_Housewive schreef op 22 december 2014 @ 18:28:

[...]

Hoezo moet je het geld ervoor hebben? Die MacBook brengt misschien nog wel meer op dan een nieuwe laptop van een ander merk.



Dan moet ik eerst weten hoe ik van die laptop alle persoonlijke zaken afhaal.

Daarnaast zit er een deuk/ kras of zoiets in. Niet dat dit het functioneren minder maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Macbook uit 2008. Draait nu het nieuwste besturingssysteem.



Als ik het zou omrekenen ben ik of iets goedkoper uit of ik speel quitte. Tenzij je bijvoorbeeld bij Windows Vista bleef.



Het blijft persoonlijk utieraard. Ik zou niet terug willen.
In for the cause....
Alle reacties Link kopieren
Een andere laptop voldoet ook prima, maar je hebt natuurlijk altijd een kans dat hij eerder aan vervanging toe is. Zo heb ik een Acer gehad, wat een dramading was dat, en die was na 2 jaar al kapot. Nu heb ik al 6 jaar een Sony Vaio en die is ontzettend fijn en doet het na al die jaren nog prima. Mijn neef is een computernerd en was er laatst iets op aan het doen. Hij dacht dat mijn laptop nog heel nieuw was, maar die is dus 6 jaar oud. Terwijl ik hem dagelijks veel gebruik. Een Macbook lijkt me ook heel fijn, maar voorlopig ben ik nog heel gelukkig met mijn Vaio (helaas worden die niet meer gemaakt )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven