pc beveiliging

01-09-2016 20:00 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik ben een beetje een leek qua computers.

Maar ik heb via mn werk een laptop besteld. (Met overuren, via een ander bedrijf)

Alleen nu zit daar geen beveiliging op.

Het is ook te merken, want alle websites staan aan de zijkanten vol reclame.

Wat is nu een degelijk en betrouwbare beveiliging?

De laptop is echt voor huis tuin en keuken gebruikt, niets spannends.



Alvast bedankt voor de tips!
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
AVG free antivirus, en Adblock voor de reclame rotzooi..



Klaar.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de gratis versie van AVG en die bevalt prima. Wel heb ik daarnaast nog de betaalde versie van malwarebytes.
Alle reacties Link kopieren
Adblock heb ik ook ja
Alle reacties Link kopieren
De reclame kan je in de instellingen van de browser blokkeren, voor virussen etc. is de gratis antivirussoftware van AVG prima geschikt.

Let er wel op dat je alle software met regelmaat (automatisch, of wanneer je een pop-up ziet) update ook dat helpt infecties te voorkomen.
De hoeveelheid reclame heeft niet zoveel met de mate van beveiliging te maken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties zover!
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Reclame moet je sowieso blokkeren. Gebeurt steeds vaker dat er malware in de reclame zit (ook bij grote websites o.a. bij nu.nl zie link).



Virusscanner is moeilijk. AVG vind ik vaak vervelend, maar kan persoonlijk zijn. Windows Defender (standaard) zou op zich voldoende moeten zijn
Alle reacties Link kopieren
AVG downloaden is gelukt. En ADblock volgens mij ook. Maar nog steeds reclame op websites... hoe kan ik dit via een andere weg instellen dat ik dit niet wil zien?



Dormouse schreef dat je via de instellingen van je browser het ook kan blokkeren... maar waar vind ik dat?
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan welke browser je gebruikt. In Chrome moet je bijvoorbeeld na het downloaden van adblock nog ergens bij de instellingen van de browser er nog een vinkje naast zetten dat ie ook aanstaat Even Googelen op "Adblock aanzetten + naam browser"
Alle reacties Link kopieren
De onderste regel van deze foto, daar moet je een vinkje zetten, dan werkt het goed.



Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Adblock, Ghostery voor trackers. Ken je dat, dat je naar tickets zoekt naar Spanje en dat in eens op duikt als je op een nieuwssite zit? Dat wordt daar mee geblockt. Overigens zie ik al zo lang geen reclame meer dat ik mij iedere keer dood schrik als iemand me iets laat zien op telefoon/tablet. Hoe mensen met al de troep kunnen leven, geen idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven