pc 'vergeet' instellingen (accenten op letters)

31-08-2015 21:50 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zucht. Elke keer als ik in Word aan het typen ben en accenten nodig heb (streepjes op de e of een trema of whatever) is mijn pc 'vergeten' dat ik niet zomaar een apostrof wil, maar een accent! Nu weet ik ook wel dat ik dat met alt+shift kan oplossen... Maar elke keer als ik mijn pc opnieuw opstart, moet ik weer die combi intoetsen voor hij het weer 'weet'. Weet iemand van jullie hoe ik de pc dit kan laten onthouden, ik vergeet namelijk telkens dat ik die combi eerst moet intoetsen en dat is irritant (moet ik weer vanalles gaan verbeteren...). Mijn vorige computer onthield die instelling namelijk wel, dus ik hoop dat hier iemand zit die weet hoe ik het permanent kan instellen dat ik [é] wil ipv ['e]?

Mijn dank is groot!
Alle reacties Link kopieren
Stel je toetsenbordinstellingen in op VS ipv Nederlands.

Oh, eerst goed lezen, maar ik denk dat je het wel in die hoek moet zoeken.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:missmisery schreef op 31 augustus 2015 @ 21:53:

Stel je toetsenbordinstellingen in op VS ipv Nederlands.Hoe doe ik dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:afrodite05 schreef op 31 augustus 2015 @ 21:55:

[...]





Hoe doe ik dat?Heb je Windows? Zo ja, welke?
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:missmisery schreef op 31 augustus 2015 @ 21:56:

[...]



Heb je Windows? Zo ja, welke?



Ja windows 10... (Vond vriendlief nodig, en heeft dat kreng ook nog op Engels gezet)



Kan het configuratiescherm niet eens vinden :(
Alle reacties Link kopieren
Voor Windows:

Configuratiescherm\Klok, taal en land/regio\Taal\Taalopties



En dan 'Tekens schrijven in vrije stijl' selecteren
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:afrodite05 schreef op 31 augustus 2015 @ 22:00:

[...]





Ja windows 10... (Vond vriendlief nodig, en heeft dat kreng ook nog op Engels gezet)



Kan het configuratiescherm niet eens vinden :(

Haha, tis ff wennen he.

Oké ga naar Start.

Klik 'alle Apps' (linksonderin)

Scroll helemaal omlaag, daar heb staat 'Zoeken' klik hierop

Typ: 'Config' dan staat configuratiescherm er vast al, dus klik.

En dan dit invoeren in de balk bovenin: Configuratiescherm\Klok, taal en land/regio\Taal\Taalopties

En dan 'Tekens schrijven in vrije stijl' selecteren
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Oh joy, je hebt hem in het Engels. Eerst maar even terugzetten naar NL of denk je dat je het zo kan vinden?
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
2 methodes



rechtsonder naast het klokje zie je waarschijnlijk een paar letters staan

linksklik daarop en je komt direct bij de toetsenbord instellingen.

taal nederlands

toetsenbord vs



de andere methode is : start -- instellingen--tijd en taal--regio en taal
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Oeh... wat ingewikkeld... ik heb gewoon in de taakbalk onder in het scherm een ikoontje met een toetsenbord erop, klik ik op, kan ik "VS toetsenbord" aanklikken en klaar... Voorlopig geen Windows 10 voor mij!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 31 augustus 2015 @ 22:08:

Oeh... wat ingewikkeld... ik heb gewoon in de taakbalk onder in het scherm een ikoontje met een toetsenbord erop, klik ik op, kan ik "VS toetsenbord" aanklikken en klaar... Voorlopig geen Windows 10 voor mij!



valt best mee.

Ik heb rechtsonder naast het klokje NLD staan.

Daarop linksklikken en ik kan wijzigen wat ik wil wijzigen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:missmisery schreef op 31 augustus 2015 @ 22:07:

Oh joy, je hebt hem in het Engels. Eerst maar even terugzetten naar NL of denk je dat je het zo kan vinden?Haha ja nouja dilemma... Vriend wilde hem in Engels dus ik weet niet of hij blij is als ik aan die instellingen ga zitten prutsen. Dat van die vrije tekens kan ik nergens vinden. Als ik Configuratiescherm\Klok, taal en land/regio\Taal\Taalopties doe, kan ik een languae pack downloaden (lijkt me niet nodig), iets met handwriting (waarom in hemelsnaam) en onder keyboards kan ik Dutch qwerty of US international qwerty selecteren. Moet ik dat US dan selecteren?
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 31 augustus 2015 @ 22:10:

[...]





valt best mee.

Ik heb rechtsonder naast het klokje NLD staan.

Daarop linksklikken en ik kan wijzigen wat ik wil wijzigen.

Hmm, heb ik niet in Windows 10. Toetsenbordje is ook verdwenen, alleen een voor touchscreen toetsenbord.

Maar als TO de stappen volgt, kan ik het makkelijkst helpen als er iets fout gaat.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
international
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:missmisery schreef op 31 augustus 2015 @ 22:13:

[...]



Hmm, heb ik niet in Windows 10. Toetsenbordje is ook verdwenen, alleen een voor touchscreen toetsenbord.

Maar als TO de stappen volgt, kan ik het makkelijkst helpen als er iets fout gaat.vreemd want ik heb ook win10
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 31 augustus 2015 @ 22:10:

[...]





valt best mee.

Ik heb rechtsonder naast het klokje NLD staan.

Daarop linksklikken en ik kan wijzigen wat ik wil wijzigen.Ik heb daar NLD en INTL staan. Muis erop: Dutch US international keyboard. Staat hij zo goed dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 31 augustus 2015 @ 22:10:

[...]





valt best mee.

Ik heb rechtsonder naast het klokje NLD staan.

Daarop linksklikken en ik kan wijzigen wat ik wil wijzigen.



OK... Maar misschien weet jij dan het antwoord op een vraag die ik me al lang stel...



Waarom werken accenten en trema's wél op "VS toetsenbord"? Ik bedoel, als er nou één taal is waarin geen accenten of trema's worden gebruikt, is het wel Amerikaans-Engels.



En in het Nederlands worden ze wél regelmatig gebruikt, maar op een Nederlands toetsenbord werken ze dan weer juist niet.



Is dat nou eigenlijk niet héél onlogisch en raar?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:afrodite05 schreef op 31 augustus 2015 @ 22:12:

[...]





Haha ja nouja dilemma... Vriend wilde hem in Engels dus ik weet niet of hij blij is als ik aan die instellingen ga zitten prutsen. Dat van die vrije tekens kan ik nergens vinden. Als ik Configuratiescherm\Klok, taal en land/regio\Taal\Taalopties doe, kan ik een languae pack downloaden (lijkt me niet nodig), iets met handwriting (waarom in hemelsnaam) en onder keyboards kan ik Dutch qwerty of US international qwerty selecteren. Moet ik dat US dan selecteren?US international qwerty moet je hebben.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 31 augustus 2015 @ 22:14:

[...]





OK... Maar misschien weet jij dan het antwoord op een vraag die ik me al lang stel...



Waarom werken accenten en trema's wél op "VS toetsenbord"? Ik bedoel, als er nou één taal is waarin geen accenten of trema's worden gebruikt, is het wel Amerikaans-Engels.



En in het Nederlands worden ze wél regelmatig gebruikt, maar op een Nederlands toetsenbord werken ze dan weer juist niet.



Is dat nou eigenlijk niet héél onlogisch en raar?Nou dat vind ik dus ook heul erg stom! Puh!
Alle reacties Link kopieren
Verwijder meteen het NL toetsenbord uit de instellingsmogelijkheden, dan kan hij niet meer vanzelf terug gaan.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:missmisery schreef op 31 augustus 2015 @ 22:15:

[...]



US international qwerty moet je hebben.Thnx, ik ga even opnieuw opstarten om te checken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 31 augustus 2015 @ 22:15:

Verwijder meteen het NL toetsenbord uit de instellingsmogelijkheden, dan kan hij niet meer vanzelf terug gaan.Oh hoe doe ik dat dan weer? (noob hier, sorry)
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 31 augustus 2015 @ 22:14:

[...]





OK... Maar misschien weet jij dan het antwoord op een vraag die ik me al lang stel...



Waarom werken accenten en trema's wél op "VS toetsenbord"? Ik bedoel, als er nou één taal is waarin geen accenten of trema's worden gebruikt, is het wel Amerikaans-Engels.



En in het Nederlands worden ze wél regelmatig gebruikt, maar op een Nederlands toetsenbord werken ze dan weer juist niet.



Is dat nou eigenlijk niet héél onlogisch en raar?



Ik denk niet dat het daaraan ligt, maar als TO opnieuw het toetsenbord instelt op VS dan wordt dit hopelijk wel goed gezet.

Bij Nederlands toetsenbord zitten alle leestekens op de 'verkeerde plek' (anders dan dat ze op een normaal qwerty toetsenbord staan) net zoals bij het Franse toetsenbord de 'z' en nog een aantal letters ergens anders zitten.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:afrodite05 schreef op 31 augustus 2015 @ 22:16:

[...]





Oh hoe doe ik dat dan weer? (noob hier, sorry)Lijkt me niet nodig, maar als je een keer iemand die er wel verstand van heeft in de buurt hebt kan die dat vast voor je regelen.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 31 augustus 2015 @ 22:14:

[...]





OK... Maar misschien weet jij dan het antwoord op een vraag die ik me al lang stel...



Waarom werken accenten en trema's wél op "VS toetsenbord"? Ik bedoel, als er nou één taal is waarin geen accenten of trema's worden gebruikt, is het wel Amerikaans-Engels.



En in het Nederlands worden ze wél regelmatig gebruikt, maar op een Nederlands toetsenbord werken ze dan weer juist niet.



Is dat nou eigenlijk niet héél onlogisch en raar?



volgens mij is het de layout van een VS toetsenbord. Ik heb eigenlijk ook nog nooit een nederlands qwerty toetsenbord gezien.

Zou ook niet weten wat daar speciaal aan zou moeten zijn.

Belgen/fransen/duitsers hebben dan wel weer een eigen toetsenbord.



En de instelling van de kenmerken van een taal.

Waardoor je dus wel die ä à á â kunt maken.

Iets dat in de engels setting niet kan
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven