Pdf bestand te groot om te verzenden, tips?

03-02-2017 21:34 34 berichten
Hoi,

Bloed, zweet en tranen heb ik vergoten tijdens het werken aan mijn cv in Photoshop. En hij ziet er mooi uit, al zeg ik het zelf. Ik heb het opgeslagen als PDF en nu wil ik 'm eindelijk versturen en is het TE GROOT! Mijn bestandje is 955 kb en ik kan max 500 kb meesturen. Als ik via internet zoek op 'PDF verkleinen' krijg ik wel tooltjes waar ik 'm doorheen kan halen, maar dat lukt dus niet. Er wordt dan aangegeven dat mijn PDF al heel klein is. Heeft iemand tips waar ik nog niet aan gedacht heb?
Link meesturen van Dropbox?
Alle reacties Link kopieren
WeTransfer?
Alle reacties Link kopieren
www.wetransfer.com
Alle reacties Link kopieren
Wat voor email-client gebruik je dat je maar zo weinig kan sturen? Of is het de ontvanger die de limiet oplegt?



In het eerste geval, gebruik een andere email client.
Alle reacties Link kopieren
Opslaan als image (JPEG)?
Het is de ontvanger. Het is zo'n sollicitatieformulier zeg maar wat ik moet invullen.
Alle reacties Link kopieren
Kan je bij het opslaan in photoshop niet kiezen welke kwaliteit de pdf moet hebben? Tikje verlagen daar dan bij de compression of downsampling opties.
Comprimeren wellicht. Oftewel .zip of .rar bestand van maken...
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel dpi heb je ingesteld in je photoshop bestand? 72 dpi is genoeg voor beeldschermen.
Alle reacties Link kopieren
quote:meaki schreef op 03 februari 2017 @ 21:46:

Hoeveel dpi heb je ingesteld in je photoshop bestand? 72 dpi is genoeg voor beeldschermen.Niet voor moderne beeldschermen hoor, mijn laptop heeft een resolutie van bijna 230dpi. Images van 72dpi zien er hier dan ook heel slecht uit ofwel belachelijk klein.
Daar kan ik nog wel even aan sleutelen misschien. Ik ga daar morgen even op mijn gemak naar kijken. Het formulier verzendt gewoon niet zonder mijn cv, dus WeTransfer heeft helaas weinig zin.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste, waarom in vredesnaam een cv in PS opmaken?

Maar dat terzijde, heb je acrobat reader of pro? In pro kan je je bestand eenvoudig kleiner opslaan. Opslaan als en dan aangepast formaat. Kan je de dpi's verlagen en wordt hij vanzelf kleiner.
Alle reacties Link kopieren
We transfer ja.
Alle reacties Link kopieren
Oh toch niet dus.
quote:CrepeDeFromage schreef op 03 februari 2017 @ 21:52:

Ten eerste, waarom in vredesnaam een cv in PS opmaken?

Maar dat terzijde, heb je acrobat reader of pro? In pro kan je je bestand eenvoudig kleiner opslaan. Opslaan als en dan aangepast formaat. Kan je de dpi's verlagen en wordt hij vanzelf kleiner.Ik zag een leuke voorbij komen en dacht dat ik ook wel zoiets zou kunnen maken. Nee, helaas. Heb ik niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:CrepeDeFromage schreef op 03 februari 2017 @ 21:52:

Ten eerste, waarom in vredesnaam een cv in PS opmaken?

Maar dat terzijde, heb je acrobat reader of pro? In pro kan je je bestand eenvoudig kleiner opslaan. Opslaan als en dan aangepast formaat. Kan je de dpi's verlagen en wordt hij vanzelf kleiner.Dat kan ze gewoon vanuit Photoshop, daar zijn hordes settings voor de image quality and size bij het opslaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is jammer, had de link met uitleg al opgezocht

Ik zou hem met alle liefde willen proberen te verkleinen voor je maar snap heel goed dat je dat geen goed idee vindt met het oog op de privacy enzo
Ik weet het! De WeTransfer link gewoon in een Word bestand zetten en die uploaden.
Alle reacties Link kopieren
quote:clubmedfan schreef op 03 februari 2017 @ 21:57:

Ik weet het! De WeTransfer link gewoon in een Word bestand zetten en die uploaden.



Zou ik niet doen. Gewoon doen wat de werkgever vraagt, niet zelf met aanpassingen afkomen.



Wat je eventueel wel kan doen is in je cv of brief nog een link zetten naar een hogere resolutie van je cv.
Alle reacties Link kopieren
Maar inderdaad. Als je lagen hebt gebruikt die samen voegen in PS. Scheelt al.

Je kan hem vanuit PS opslaan voor web, lage resolutie. Uit mijn hoofd ctrl alt shift S.
quote:nephthys schreef op 03 februari 2017 @ 21:59:

[...]





Zou ik niet doen. Gewoon doen wat de werkgever vraagt, niet zelf met aanpassingen afkomen.



Wat je eventueel wel kan doen is in je cv of brief nog een link zetten naar een hogere resolutie van je cv.Oke, dan ga ik daar morgen even mee stoeien. Bedankt voor de tips tot nu toe!
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 03 februari 2017 @ 21:47:

[...]





Niet voor moderne beeldschermen hoor, mijn laptop heeft een resolutie van bijna 230dpi. Images van 72dpi zien er hier dan ook heel slecht uit ofwel belachelijk klein.

Dpi speelt geen enkele rol voor beeldschermen, dat is een waarde dat voor drukwerk relevant is.



Alleen de breedte en hoogte zijn van belang voor beeldschermen. Voor beeldschermen zoals de jouwe moet een afbeelding 2x zo breed en 2x zo hoog zijn om correct weergegeven te worden. Dat wordt in de code van een website zo ingesteld.



Wat dpi wel doet, is een bestand groot maken. Hoe hoger de dpi, hoe groter het bestand wordt. Een cv wordt meestal op een beeldscherm gelezen en hooguit op een a4-tje geprint, en na een sollicitatieronde weggegooid. Het is dus niet nodig om daarvoor een hoge dpi te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:clubmedfan schreef op 03 februari 2017 @ 21:57:

Ik weet het! De WeTransfer link gewoon in een Word bestand zetten en die uploaden.Dit staat erg professioneel. En bij overheids organisaties bijv staan websites zoals dropbox en wetransfer standaard geblokkeerd ivm veiligheid.
Alle reacties Link kopieren
Kun je er geen schermafbeeldi g van maken en die netjes bijsnijden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven