Pdf maken op briefpapier

13-11-2016 21:28 29 berichten
Ik wil graag een exel-bestand "printen" als pdf, op briefpapier. Wat ik nu doe is echt printen op briefpapier en dat dan weer scannen.



Kan dat simpeler?
Alle reacties Link kopieren
Excel exporteren naar pdf. Dan een watermerk toevoegen.
quote:Blueitis schreef op 13 november 2016 @ 21:31:

Excel exporteren naar pdf. Dan een watermerk toevoegen.Ehm, en dat watermerk kan mijn briefpapier zijn? Hoe doe ik dat dan?
Wil je het gebruiken om digitaal te versturen? Kun je je inhoud niet plakken in Word met je briefpapier als achtergrond?
Excel bestand "opslaan als" en dan kiezen voor PDF
quote:SilverShadow schreef op 13 november 2016 @ 21:36:

Excel bestand "opslaan als" en dan kiezen voor PDFJa maar dan krijg je een witte achtergrond met kale gegevens. TO wil dat haar briefpapier erop staat.
quote:pangea schreef op 13 november 2016 @ 21:35:

Wil je het gebruiken om digitaal te versturen? Kun je je inhoud niet plakken in Word met je briefpapier als achtergrond?

Dat is inderdaad de bedoeling.



Ik heb het briefpapier niet digitaal, kan natuurlijk wel een scan maken maar heb geen idee hoe ik die scan dan weer tot achtergrond (denk ik?) maak
quote:SilverShadow schreef op 13 november 2016 @ 21:36:

Excel bestand "opslaan als" en dan kiezen voor PDF en dan het briefpapier?
quote:pangea schreef op 13 november 2016 @ 21:38:

[...]





Ja maar dan krijg je een witte achtergrond met kale gegevens. TO wil dat haar briefpapier erop staat.Exact
Briefpapier inscannen als JPG, gewoon als afbeelding over je Word gooien met de instellingen dat tekst eroverheen gaat ipv erlangs. En dan je gegevens erin plakken en exporteren als PDF.



https://support.office.co ... 02-4180-b1cc-6bb4d6f6a1a8
Maar iemand heeft ooit dat briefpapier moeten maken dus het zal vast wel ergens digitaal zijn! Zou ik even achteraan gaan, is denk ik mooier dan een gescande versie.
quote:pangea schreef op 13 november 2016 @ 21:40:

Briefpapier inscannen als JPG, gewoon als afbeelding over je Word gooien met de instellingen dat tekst eroverheen gaat ipv erlangs. En dan je gegevens erin plakken en exporteren als PDF.Misschien heel simpel, maar mag ik het geniaal vinden? Bedankt!!
quote:pangea schreef op 13 november 2016 @ 21:42:

Maar iemand heeft ooit dat briefpapier moeten maken dus het zal vast wel ergens digitaal zijn! Zou ik even achteraan gaan, is denk ik mooier dan een gescande versie.Ik ga op zoek
Heel mooi hoeft het overigens niet te zijn, zolang logo, iban en btw-nummer maar leesbaar zijn
Graag gedaan Er zal vast een betere/andere oplossing zijn maar zo werkt het ook!
Alle reacties Link kopieren
Is het uitprinten op briefpapier en dan inscannen ook nog een optie?
quote:Philae schreef op 13 november 2016 @ 21:53:

Is het uitprinten op briefpapier en dan inscannen ook nog een optie?Zeker:quote:Wat ik nu doe is echt printen op briefpapier en dat dan weer scannen.
quote:Philae schreef op 13 november 2016 @ 21:53:

Is het uitprinten op briefpapier en dan inscannen ook nog een optie?



Zie het antwoord van Bugs_bunny.
De oplossing van Pangea is tot nu toe het mooist.

Wat ook nog kan is het logo rechtstreeks in Excel zetten, als je dat digitaal hebt (je was al aan het zoeken). Je kan namelijk ook plaatjes aan je excel toevoegen. Moet je wel even goed uitmikken waar die hoort (afdrukvoorbeeld).

Je IBAN en BTW-nummer kan je in een voettekst zetten. Bij mijn Excel kom ik daar bij door naar Tabblad Beeld te gaan en dan naar paginaweergave > onderaan kan je een voettekst maken.



Heb je één keer zo'n 'sjabloon' dan hoef je daarna alleen maar Opslaan als PDF te doen.



Als je het logo niet zo snel digitaal hebt, maar bijv. wel op je website, dan kan je het vandaar kopiëren en gebruiken.
Die ga ik ook eens uitzoeken
quote:Bugs_Bunny schreef op 13 november 2016 @ 21:44:

[...]



Ik ga op zoekJe drukker heeft ongetwijfeld een digitale versie van je logo. Dat zal een eps-bestand zijn, maar ik denk dat zij je wel een jpg-bestand kunnen sturen. Als er tekst op je briefpapier staat, vraag dan ook meteen welk lettertype het is. Drukkers gebruiken vaak andere lettertypes dan je in Office kan vinden.
quote:nerdopviva schreef op 13 november 2016 @ 22:30:

[...]





Je drukker heeft ongetwijfeld een digitale versie van je logo. Dat zal een eps-bestand zijn, maar ik denk dat zij je wel een jpg-bestand kunnen sturen. Als er tekst op je briefpapier staat, vraag dan ook meteen welk lettertype het is. Drukkers gebruiken vaak andere lettertypes dan je in Office kan vinden.Kan je ook zelf van eps omzetten naar jpg?
quote:Bugs_Bunny schreef op 13 november 2016 @ 22:32:

[...]



Kan je ook zelf van eps omzetten naar jpg?Als je zelf geen programma hebt om eps te openen, kun je het omzetten met een converter. Daarvoor zijn veel (gratis) programma's te vinden op internet.
quote:nerdopviva schreef op 13 november 2016 @ 22:35:

[...]





Als je zelf geen programma hebt om eps te openen, kun je het omzetten met een converter. Daarvoor zijn veel (gratis) programma's te vinden op internet.Top!
quote:Bugs_Bunny schreef op 13 november 2016 @ 22:36:

[...]



Top!als t niet lukt: dit is voor mij beroepsgerelateerd en een klusje van 2 seconden, heb alle software. dus mocht je hulp nodig hebben met t omzetten van het digitale logo: pb me maar, ik help graag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven