PDF omzetten naar Word

14-05-2014 08:13 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet een pdf bestand omzetten naar word, omdat het anders niet geprint kan worden. Wie weet hiervoor een goed en gratis programma?

Het is voor een Mac.
Cum non tum age
Ik heb dezelfde vraag maar dan voor een computer met Microsoft Windows.



Edit: pdf omzetten naar Word is voor mij nodig om het bestand, de tekst te kunnen bewerken.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan dat niet...
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat kan niet. PDF is juist beveiligd, zodat je er niets aan kunt veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Jawel hoor. Met Acrobat professional kan dat geloof ik.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Wat ik meestal doe, is de tekst uit het PDF document kopieëren naar een word bestand (werkt op Windows).
Alle reacties Link kopieren
Dan ben je wel de opmaak en tabellen kwijt.

http://www.adobe.com/cfus ... x.cfm?product=acrobat_pro



Convert PDF files to Word and other formats

with Adobe Acrobat XI

Export PDF files into fully editable Word, Excel, PowerPoint, or HTML documents.

Convert a PDF file to Word

1.

In Acrobat, select File > Save As Other > Microsoft Word > Word Document. You can also click the

Tools pane in the top right, open the Content Editing panel, click “Export file to...” and then select

Microsoft Word Document.

2.

Type a name for your file. Click Save
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Maar je wilt het omzetten om te kunnen printen? Ik print altijd gewoon een PDF, vind het vreemd dat dat bij jou niet kan? Misschien een andere printer ergens proberen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
In Adobe Reader kan het ook. Onder bestand en dan opslaan als ander bestand.



Maar hoe het er dan uitziet geen idee.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Gek, een PDF is er juist voor gemaakt om op alle besturingssystemen printbaar te zijn met behoud van opmaak.



Ik zou de PDF importeren in word of als plaatje/achtergrond inplakken. Schalen naar de volledige pagina en printen maar.



Maar dat zou ik alleen doen als het echt niet anders kan (of ik geen zin heb om een leek uit te leggen waarom het wel zou moeten werken).
http://www.pdftoword.com/



wij gebruiken deze link wel eens op het werk.



Werkt best aardig!

Je krijgt je bestandje via de mail retour.
Alle reacties Link kopieren
In principe zjn PDF-documenten niet om te zetten naar Word, tenzij je de volledige versie hebt van Adobe Acrobat en die is niet echt goedkoop.



Zoals eerder gezegd, een PDF zou je altijd moeten kunnen printen, het is juist ontwikkeld om daar eenheid in te krijgen.



Om een PDF document toch naar Word te krijgen zou je het document nog kunnen printen, vervolgens weer inscannen als .tif-document en dan met OCR-software omzetten naar Word. Ik durf te betwijfelen of dit sneller gaat dan het document opnieuw typen aangezien je (een groot deel) van de opmaak kwijt zult zijn.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Er zijn websites die dat voor je doen. Vaak is de eerste of zo gratis. Even googlen
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
De snelle maar niet beste manier is de tekst kopieren en dan plakken in Word, maar dan ben je inderdaad de layout kwijt.



Maar ik snap niet goed waarom je een pdf niet zou kunnen printen.

Ik ben net iemand die zich continu ergert aan mensen die alles in word, excell of ppt doorsturen ipv gewoon pdf.
Ik werk als grafisch vormgever en heb echt een bloedhekel aan Word.... er zijn zelfs mensen die het als opmaakprogramma gebruiken maar dat is wel weer knap eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Tja, jij als grafisch vormgever zal wel allerlei opmaakprogramma's hebben en daar ook mee kunnen werken, maar als je dat niet hebt en het ook zelden nodig hebt, is fröbelen met word soms de enige oplossing.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
@Noa, ik ben een fervent Mac gebruiker maar heb nog nooit gehoord/meegemaakt dat ik een PDF niet kan printen. Wat voor foutmelding (neem aan dat je een foutmelding krijgt?) geeft hij?



@rtie Het hele idee achter PDF is dat het bestand beveiligd is tegen bewerken, zodat originele ideeën niet gejat worden. Met een volledige versie van Adobe Acrobat kun je wel bewerken, maar ook dan kan het bestand nog via een wachtwoord beveiligd zijn tegen bewerking door derden. Mijn ervaring met online mogelijkheden is vaak dat deze geen volledige resultaten geven, slechts platte tekst exporteren, reclame invoegen of allerhande andere onwenselijke dingen doen met je bestand.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik weleens doe: save as text en dan de tekst in een worddocument plakken. Opmaak gaat dan wel verloren. Is een huis-tuin-en-keukenoplossing, niet professioneel.
Alle reacties Link kopieren
quote:vera78 schreef op 14 mei 2014 @ 09:11:

Ik werk als grafisch vormgever en heb echt een bloedhekel aan Word.... er zijn zelfs mensen die het als opmaakprogramma gebruiken maar dat is wel weer knap eigenlijk

Wat een loze opmerking. Als grafisch vormgever krijg je teksten voor brochures, magazines, jaarverslagen en dergelijke toch gewoon in Word aangeleverd? Zou pas lastig worden als iedereen pdf's van z'n schrijfsels maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 14 mei 2014 @ 09:03:

Ik ben net iemand die zich continu ergert aan mensen die alles in word, excell of ppt doorsturen ipv gewoon pdf.

+1

Ergeren is een groot woord, maar PDF is gewoon netter en professioneler denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 14 mei 2014 @ 09:18:

Tja, jij als grafisch vormgever zal wel allerlei opmaakprogramma's hebben en daar ook mee kunnen werken, maar als je dat niet hebt en het ook zelden nodig hebt, is fröbelen met word soms de enige oplossing.Inderdaad!
Als je die functie vaak nodig hebt, is het programma PDF Transformer van ABBYY misschien een idee.

http://pdftransformer.abbyy.com/

Aardig wat opties, niet al te duur.
Alle reacties Link kopieren
Is dit misschien een oplossing?



http://download.cnet.com/ ... 000-10743_4-75732609.html
Alle reacties Link kopieren
Er zijn volgens mij twee soorten PDF-bestanden. Ik ken minstens twee soorten, in elk geval. Ik noem ze tekstueel (om te zetten naar Word, zoals hierboven beschreven) en grafisch. Het tweede soort is niet om te zetten, of het gaat m.b.v. OCR, Optical Character Recognition, maar dan gaat het soms mis, en moet je het resultaat nalopen en eventueel verbeteren.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Normaal gebruik ik ook zoiets als http://online-pdf.org, en dat werkt meestal best. Maar nu heb ik een bestand wat ik maar niet omgezet krijg dus ben ik op zoek naar een alternatief. Helaas lukt het ook niet via de gratis opties hierboven... Iemand suggesties?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven