Plaatjes op website zetten: hoe??

22-05-2015 10:48 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed, ik ben een wiel aan het uitvinden en kan wel wat hulp gebruiken.



Er is een website met wat plaatjes er op. Die plaatjes worden opgehaald van een plek die 1111(fictief!).securearea.eu heet.

Nu wil ik de plaatjes aanpassen: de bestaande aanpassen of nieuwe plaatsen, kan allebei. Ik weet welke broncode ik op welke manier aan moet passen. Ik weet niet waar en hoe ik nieuwe plaatjes kan plaatsen zodat ik daar weer naar toe kan linken. Of hoe ik de huidige afbeeldingen kan aanpassen, dat kan ik ook niet.

Hoe doe ik dat?



Kan ik bijvoorbeeld nieuwe plaatjes ergens op het wereldwijdeweb zetten?



Wie kan me in Jip en Janneke taal uitleggen hoe het werkt?
Via een webserver of website waar je plaatjes kan uploaden. Googlen op "image upload".
Als je nu al een webpagina hebt die je kunt wijzigen, kun je dan daar ook niet de plaatjes zelf bij uploaden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Muloza schreef op 22 mei 2015 @ 11:28:

Via een webserver of website waar je plaatjes kan uploaden. Googlen op "image upload".Dat had ik ook bedacht: gooi gewenste afbeelding op tinypic oud en laat de broncode naar die pica verwijzen. Dat gaat dus werken zeg jij?
Alle reacties Link kopieren
Heb je FTP-toegang tot 1111(fictief!).securearea.eu ?



Zo niet dan moet je een andere server vinden waar je wel zelf plaatjes op kunt zetten.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 22 mei 2015 @ 11:30:

Als je nu al een webpagina hebt die je kunt wijzigen, kun je dan daar ook niet de plaatjes zelf bij uploaden?GEVONDEN!! Ik heb de pagina gevonden waar de huidige plaatjes staan en kan daar idd andere afb bij uploaden. En als ik dan naam afbeelding in broncode wijzig: voilà!
Alle reacties Link kopieren
Waarom vervang je de afbeelding niet op de server? Scheelt veel werk.
Alle reacties Link kopieren
Ellka: dan moet je wel weten welke server. En daar toegang tot hebben. Ofzo. Of weten hoe dat moet...



Mijn websitebouw- en programmeer kennis is Roestig, denk volledig vergaan..., maar het is me gelukt! Ik ben hartstikke trots op mezelf.

Ik heb alles gewijzigd en de plaatjes staan er precies zoals ik ze hebben wil.







voor mezelf
Alle reacties Link kopieren
De server waar je eigen website op draait.

Ik mag toch aannemen dat je ook daar FTP toegang toe hebt.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 22 mei 2015 @ 20:50:

De server waar je eigen website op draait.

Ik mag toch aannemen dat je ook daar FTP toegang toe hebt..
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook naar photobucket gaan en daar je plaatjes uploaden , waar na je een paar linkjes ziet die ja kan kopieren ( ff kijken welke je moet hebben ) en deze vervolgens weer delen in dat gene waar je mee bezig bent.
quote:Bitje93 schreef op 22 mei 2015 @ 20:50:

De server waar je eigen website op draait.

Ik mag toch aannemen dat je ook daar FTP toegang toe hebt.Als ik naar securearea.eu ga zie ik staan dat dit een domein is van een aanbieder van online webshops. Als TO daar de site heeft krijgt ze zeer waarschijnlijk niet standaard FTP toegang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven