plaatjes plakken in je bericht.

22-12-2008 19:14 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan je plaatjes plakken in je bericht??? Ik weet het, deze vraag is al vaker gesteld maar ik kan het even niet vinden.....



Kan iemand het stap voor stap uitleggen ???



Dankje
Alle reacties Link kopieren
zie hier
Alle reacties Link kopieren
Boven het vakje waarin je je tekst typt staan allemaal blokjes met tekens erin. Klik op het schilderijtje (4e van rechts), dan kun je de link invullen (copy paste) en dan je bericht plaatsen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:borodini schreef op 14 augustus 2008 @ 11:03:

Jip en Janneke plakken plaatjes.



Op een dag zitten Jip en Janneke achter de computer van mamma. Ze willen plaatjes plakken voor op het viva forum. Jip weet niet hoe het moet. Janneke wel.

Kijk Jip, zegt Janneke. Bovenin dit schermpje staan allemaal kleine vierkantjes. Zullen we ze tellen ? 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15. Zo zegt Janneke, en als je nu van de andere kant telt, het 4e vierkantje, dat is het plaatjes plak vierkantje.

Als je op het plaatjes plak vierkantje klikt met je muis, komt er een rechthoekig schermpje, en daar kunnen we de naam van een website plaatje in plakken.

Jip gaat snel op zoek naar een plaatje.

Ja ! hij heeft er een gevonden. Op : http://www.annie-mg.com/h...traties/jipenjanneke3.gif



Deze moeilijke code plakt hij in het rechthoekige schermpje. Hoho zegt Janneke, even goed kijken of het schermpje leeg is. Dat doet ze met backspace. Zo, nu mag Jip de moeilijke code plakken. En op het OK. Knopje klikken.



[afbeelding]



Vol spanning klikt Janneke nu op "verstuur bericht"



Zal het gelukt zijn ?[/
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik snap het Jip en Janneke taal maar dan moet je dus altijd de internetpagina invullen.....

En als ik nu gewoon op google een plaatje heb gevonden en ik wil dat kopieëren????



Op hyves doe je dat met plakken etc, hier is dat dus niet het geval...
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je plaatje voor het forum of plaatje voor jezelf zodat je hem op je eigen pc hebt?



Plaatjes van Google kun je op dezelfde jip en janneke manier plakken zoals al is beschreven hier.
anoniem_773 wijzigde dit bericht op 22-12-2008 19:29
Reden: vraag verduidelijking nodig
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:schatje1973 schreef op 22 december 2008 @ 19:23:

Ok, ik snap het Jip en Janneke taal maar dan moet je dus altijd de internetpagina invullen.....

En als ik nu gewoon op google een plaatje heb gevonden en ik wil dat kopieëren????



Op hyves doe je dat met plakken etc, hier is dat dus niet het geval...Je gaat met je muisaanwijzer op het plaatje staan. Klik met je rechtermuisknop en kies eigenschappen. Dan kan je de link kopieren en daarna plakken.
Alle reacties Link kopieren
nee, werkt dus niet met kopiëren en plakken, althans bij mij niet
Alle reacties Link kopieren
En als je de link tussen [img] [/img] plakt?
Alle reacties Link kopieren
De link van het plaatje moet je kopieren he, dan kun je hem in het forum toevoegen. (door de handelingen te doen die al genoemd zijn)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, je moet niet het plaatje zelf kopieren maar de link van het plaatje.
Alle reacties Link kopieren
Je zoekt een plaatje.

Klik erop met rechtermuis.

Ga naar eigenschappen.

Selecteer en kopieer het adres.



Plak de link in je bericht.

Selecteer de link en klik op het schilderijtje.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Alle reacties Link kopieren
ok gelukt, zie topic wie is dit ook alweer?
Alle reacties Link kopieren
Ok vishnu, je uitleg is duidelijk maar dat selecteer en kopieer het adres... hoe dan??? Als ik op eigenschappen klik dan zie ik elementeigenschappen?????
Alle reacties Link kopieren
quote:Vishnu schreef op 22 december 2008 @ 19:35:

Je zoekt een plaatje.

Klik erop met rechtermuis.

Je klikt op properties of eigenschappen

Je selecteert de tekst na adress

Je typt in: Control C



Je klikt op het schilderijtje

Je toetst in Control V

Je toetst enter en plakt de foto



Toevoegingen;-)



Als je het zo doet kun je deze foto plakken:



Alle reacties Link kopieren
Het is je gelukt Schatje!
Alle reacties Link kopieren
Properties of eigenschappen is overigens de onderste mogelijkheid als je op de rechtermuisknop hebt geklikt.
Alle reacties Link kopieren
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Alle reacties Link kopieren
Ergens op het blad properties/eigenschappen staat een URL, een webadres. Dat moet je hebben.



(heeft ze het echt ontdekt? Ik zag alleen mijn eigen plaatje)
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
hey een plaatje
Alle reacties Link kopieren




Ook even proberen hoor
Alle reacties Link kopieren
Lukt me nog steeds niet... als ik op het adres ga staan(na eigenschappen) en ik doe vervolgens die handelingen krijg ik alleen het internetadres gekopieerd.. en niet het plaatje!!!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Dat IS de link van het plaatje!
Alle reacties Link kopieren
Maar dan zie ik alleen het adres in mijn bericht en niet het plaatje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven