Polaroid camera kopen ja of nee?

06-01-2017 12:03 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello!



Al sinds een tijdje heb ik de behoefte om een polaroid camera aan te schaffen, maar door twijfels heb ik het nog steeds niet gedaan. Ik vraag me namelijk enorm af of het niet een enorme investering is.. Je koopt eerst de camera waar je al een makkelijke €80 voor kwijt bent en dan moet je de instax film nog aanschaffen die blijkbaar ook nergens voor een betaalbare prijs te verkrijgen is. Toch blijft het in mijn hoofd rondspoken.



Iemand hier die een polaroid camera heeft en er echt super blij mee is ondanks de kosten? Of zouden jullie het afraden (omdat het misschien maar een ''trend'' is..)?
Fouten mogen gemaakt worden, net als mijn gebruikersnaam
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een, maar ik heb hem cadeau gekregen.

Superleuk, maar ik gebruik hem niet vaak.

Als cadeau vond ik hem super, en incidenteel maak ik er foto's mee.



Dat was ook de reden dat ik hem zelf niet kocht, omdat ik mezelf ken en weet dat ik hem dus niet zo heel vaak zou gebruiken.

Houdt er wel rekening mee dat de foto's klein zijn, creditcardformaat.
Tel wat je hebt, niet wat je mist
Het is maar net hoevaak en waarvoor je hem wil gebruiken.

Als je bijvoorbeeld vaak op vakantie gaat of feestjes hebt, is zo'n ding leuk om te hebben.

Als je hem nooit echt gebruikt, is het zonde van je geld vind ik.

Dan erbij maak ik net zo lief gewoon foto's met mijn compact cameraatje of m'n telefoon.

Je kunt via verschillende websites je foto's op net zo'n manier af laten drukken als een Polaroid camera.
quote:Caledoniaxx schreef op 06 januari 2017 @ 12:22:



Je kunt via verschillende websites je foto's op net zo'n manier af laten drukken als een Polaroid camera.



Er zijn ook printertjes waarmee je zelf foto's vanaf je mobiel kunt afdrukken. Dat vind ik zelf veel fijner, want de mislukte foto's kun je overslaan en met een polaroidcamera niet.

Zoiets http://www.cameranu.nl/nl ... -zip-mobile-printer-zwart
Alle reacties Link kopieren
quote:Snowfall schreef op 06 januari 2017 @ 12:24:

[...]





Er zijn ook printertjes waarmee je zelf foto's vanaf je mobiel kunt afdrukken. Dat vind ik zelf veel fijner, want de mislukte foto's kun je overslaan en met een polaroidcamera niet.

Zoiets http://www.cameranu.nl/nl ... -zip-mobile-printer-zwartHier heb ik ook over nagedacht inderdaad, maar ben ik hiermee niet veel duurder uit? Zoals je ziet kost het printertje al €149 en dan moet ik toch ook nog fotopapier erbij kopen? Of zie ik dit verkeerd..
Fouten mogen gemaakt worden, net als mijn gebruikersnaam
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren zo'n ding en gebruik het echt nauwelijks.. ja voor een feestje is het weleens leuk, maar ik heb geen filmpjes meer en die krengen zijn duur en vaak nergens te vinden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb erover nagedacht om er eentje voor puberdochter te kopen.

Zo'n eentje bij de Hema.

Ik zou het voor mezelf nooit kopen,vind het voor kinderen en pubers wel heel leuk.

Kunnen ze leuk de foto's ophangen.
Stam je uit het pre-digitale tijdperk?

Ik weet nog hoe blij ik was met mijn eerste digitale camera. Waarom zou je vijftig jaar terug in de tijd willen!



Het lijkt me inderdaad iets voor pubers die die nonsens niet hebben meegemaakt, een instant-foto op papier. What's next, een telefoon met draaischijf, draad en bakelieten hoorn?
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 januari 2017 @ 12:35:

Stam je uit het pre-digitale tijdperk?

Ik weet nog hoe blij ik was met mijn eerste digitale camera. Waarom zou je vijftig jaar terug in de tijd willen!



Het lijkt me inderdaad iets voor pubers die die nonsens niet hebben meegemaakt, een instant-foto op papier. What's next, een telefoon met draaischijf, draad en bakelieten hoorn? Hahaha! Sommige mensen, zoals ik, hebben gewoon een zwak voor foto's met de stijl uit de oertijd. I'm sorry!
Fouten mogen gemaakt worden, net als mijn gebruikersnaam
Alle reacties Link kopieren
Je hebt trouwens ook duurdere versies met grotere foto's.

Bij Bol.com kan je ze wel zien.
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik er eentje van de Hema. Ook een tijdje getwijfeld en toch aangeschaft. Ben er super blij mee Heb het met korting gekocht en koop de vullingen ook met korting. Dat scheelt weer.



Had een ander soort type toevallig bij een ander gezien. Die is wel een stukje kleiner en duurder. Weet daar de kosten niet van. Maar wie weet in de toekomst, voor nu erg blij met deze!
Alle reacties Link kopieren
quote:poepescheetje schreef op 06 januari 2017 @ 12:38:

[...]





Hahaha! Sommige mensen, zoals ik, hebben gewoon een zwak voor foto's met de stijl uit de oertijd. I'm sorry!



Geeft toch niks dat je dat leuk vind?

De afdrukken zijn idd vintage- stijl. En dat is wel leuk hoor.

En lees goed de revieuws.
Alle reacties Link kopieren
quote:mommy2014 schreef op 06 januari 2017 @ 12:44:

Hier heb ik er eentje van de Hema. Ook een tijdje getwijfeld en toch aangeschaft. Ben er super blij mee Heb het met korting gekocht en koop de vullingen ook met korting. Dat scheelt weer.



Had een ander soort type toevallig bij een ander gezien. Die is wel een stukje kleiner en duurder. Weet daar de kosten niet van. Maar wie weet in de toekomst, voor nu erg blij met deze!



Welke van de Hema?

Ze hebben twee soorten toch?

Die met de pastelkleurtjes en een iets duurdere versie?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral bedenken hoe vaak je het gaat gebruiken. Hoeveel momenten zijn er dat je graag meteen een kleine afdruk wil? Als het maar een enkele keer is dan zou ik het niet doen en de foto's als polaroid laten afdrukken die je echt leuk vindt.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiddootje schreef op 06 januari 2017 @ 12:47:

[...]





Welke van de Hema?

Ze hebben twee soorten toch?

Die met de pastelkleurtjes en een iets duurdere versie?Ohja dat klopt, Haha! Nee met een kleurtje heb ik.
quote:poepescheetje schreef op 06 januari 2017 @ 12:30:

[...]





Hier heb ik ook over nagedacht inderdaad, maar ben ik hiermee niet veel duurder uit? Zoals je ziet kost het printertje al €149 en dan moet ik toch ook nog fotopapier erbij kopen? Of zie ik dit verkeerd..Dat hangt ervan af hoe goed je foto's zijn. Elke keer een mooi shot? Dan ben je duurder uit misschien. Maar heb je vaak onscherpe foto's, dan is zo'n apart printertje fijner, want dan druk je niet elke foto af die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:mommy2014 schreef op 06 januari 2017 @ 12:51:

[...]





Ohja dat klopt, Haha! Nee met een kleurtje heb ik.



Die van €65?

Ik zag dat ze er nu ook een leuk tasje voor hebben en fotolijstjes.

Misschien dat ik hem toch maar voor dochter ga halen
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al heel lang te kijken naar deze camera (Lomography Lomo'Instant):

https://www.bol.com/nl/p/ ... uggestionType=typedsearch



Iemand toevallig ervaring met dit toestel? Schijnt dat je er veel meer mee kunt qua belichting, sluitertijd, flits aan/uit, etc...
Fouten mogen gemaakt worden, net als mijn gebruikersnaam
Waarom niet printen op dat speciale glanzende papier? Heb daar goede ervaringen mee.

Vind een polaroid terug-in de-tijd ding.
Alle reacties Link kopieren
quote:poepescheetje schreef op 06 januari 2017 @ 13:00:

Ik zit al heel lang te kijken naar deze camera (Lomography Lomo'Instant):

https://www.bol.com/nl/p/ ... uggestionType=typedsearch



Iemand toevallig ervaring met dit toestel? Schijnt dat je er veel meer mee kunt qua belichting, sluitertijd, flits aan/uit, etc...



Nee,geen ervaring.

Maar die van de Hema kost €65 en heeft heel veel goede revieuws.

Ik heb me daar een tijdje in verdiept en hij scoort heel goed.

Ik zou eerst op zoek gaan naar revieuws.

Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Fujifilm Instax Neo Classic. Daar zitten net wat meer functionaliteiten op dan het model wat je bij de Hema kunt kopen. Het formaat foto is hetzelfde als dat model met die pastelkleurtjes.



De foto's zijn inderdaad klein, zoals iemand al zei. Wel bijvoorbeeld leuk voor in je portemonnee of om uit te delen. Bedenk goed wat je met de foto's wil. Ze zijn te klein om fatsoenlijk in een lijstje te doen of in een fotoboek te plakken (vind ik). Bij mij zwerven ze daardoor een beetje door het huis. Een vriendin heeft een 'waslijntje' met foto's eraan, dat ziet er wel leuk uit. Het fototoestel is vrij lomp en zwaar. Ik heb er een speciaal draaghoesje voor, maar je loopt er toch best mee te sjouwen. Voor het aantal foto's wat je vervolgens maakt in combinatie met de kwaliteit....vraag je je soms af waarom je er zo mee loopt te sjouwen (ga je hem meenemen met een dag pretpark, terwijl je er in de praktijk maar 3 foto's mee maakt, bijvoorbeeld)



Het is een leuk hebbeding, maar veel meer als dat is het voor mij dan ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiddootje schreef op 06 januari 2017 @ 12:57:

[...]





Die van €65?

Ik zag dat ze er nu ook een leuk tasje voor hebben en fotolijstjes.

Misschien dat ik hem toch maar voor dochter ga halen Ja! En ze hebben soms van die kortingscode en heb dat toen gehaald. Hihi ja eindelijk. Super handig en niet duur. Ze hebben ook van die kleine foto mapjes en ze hebben ook een plastic iets waar je 10 foto's in kan doen en dat kan je ophangen. Haha weet niet hoe dat heet maar erg handig ook! En zelfs nog stickers ;) Haha zoals je merkt, genoeg variatie nu
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de reacties. Ik ben erover uit; ik ga het niet doen. Te veel geld wat ik beter aan leukere dingen kan uitgeven
Fouten mogen gemaakt worden, net als mijn gebruikersnaam
Alle reacties Link kopieren
Als je idd twijfelt,moet je het niet doen
Alle reacties Link kopieren
En anders wachten op je verjaardag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven