Positieve/negatieve ervaringen telefoon providers

24-08-2007 19:00 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje aan de mobiele bellers hier.

Ik heb op dit moment een abonnement bij Orange. Prima, maar ook heel duur. Dus na mijn vorige rekening (110 euro :-O :'-( ) heb ik besloten dat het toch tijd wordt voor een andere provider.

Hiervoor had ik een abonnement bij Debitel en dat was een jaar lang drama: belminuten en rekeningen die niet klopten, een onbereikbare helpdesk en slechte dekking >-D .

(Debitel staat dus niet heel hoog op m'n huidige lijstje |-) )



Voor ik me nou weer in een hele hoop frustratie en ellenlange telefoon-keuzemenu's stort vroeg ik me dus af met welke provider jullie positieve of juist negatieve ervaringen hebben. Hoor het beide graag!
Dat zeg ik....
Ik zou iig kiezen voor een provider waarvan een winkel vlakbij is.



Telfort is een big NONO, medewerkers in de winkel willen je alleen een nieuwe telefoon aansmeren, en ze hebben geen idee wat het woord service betekend.



De winkels zijn telefonisch niet bereikbaar (......) en je kunt geen vragen mailen, dus bij vragen / problemen moet je echt of. a. naar de winkel, of b. bellen a 20cent p/m



Telefonisch zijn ze redelijk bereikbaar, maar je moet er wel voor betalen (20 cent p/m) en de medewerkers zijn niet erg deskundig, waardoor het nog best een duur geintje kan worden.



Ik heb zelf een half jaar (!!) op mijn eerste rekening moeten wachten, (en tig keer moeten bellen, met iedere keer een andere verklaring, en een JAA mevrouw, u krijgt uw rekening zo snel mogelijk, eind deze maand, begin volgende maand blahh)

Qua bereikbaarheid was het zwaar waardeloos, als ik met de trein naar school ging had ik hele stukken geen bereik, in school zelf had ik geen bereik, terwijl de rest van mijn klasgenoten *die een andere provider hadden* wel gewoon bereik hadden. Het is nu ietsje beter sinds ze het netwerk van KPN gebruiken, maar overall Telfort :mad:



Als ik hier vanaf ben ga ik naar KPN, vandaag even langs geweest om alvast te kijken voor een ander mobieltje, heel erg vriendelijk te woord gestaan, en hij gaf me zelfs de tip om mijn telefoon ergens anders simlockvrij te laten maken, compleet met routebeschrijving, omdat het daar goedkoper is dan bij de KPN winkel. :worship:
Alle reacties Link kopieren
luchy birdie, Telfort is als NONO genoteerd :-] . Gelukkig woon ik vlak bij de winkels van eigenlijk alle providers, dus zou ik als het nodig is overal wel even langs kunnen lopen. Of ik dat wil is een tweede |-)



Telfort leek me om eerlijk te zijn wel handig juist omdat je nu ook op het KPN-netwerk zit. Dan heb je overal toch eigenlijk wel goed bereik?
Dat zeg ik....
Het bereik nu is goed, zelfs in Frankrijk, dankzij het netwerk van KPN



Het nadeel bij telfort is dat ze qua klantenservice niet kundig zijn, niet via de telefoon en niet in de winkel.

Hier in de buurt zijn geen Telfort winkels, dus mijn vader is even voor mij naar zo'n winkel geweest, hij is niet op zijn mondje gevallen, maar zelfs hij werd het bos in gestuurd.

Ze weten het daar gewoon niet, of willen je niet helpen. (dat idee kreeg mijn vader..)



Ik ben vandaag al twee keer bij de KPN winkel geweest, terwijl ik daar dus geen abbo heb, alleen een, naar nu bleek, mobiel met verlopen simkaart. Maar ze hebben echt uitgebreid de tijd genomen om dingen uit te zoeken, profesioneel advies, echt super vriendelijk personeel, en zoals ik al zei, ze zelfs tips geven waar ze zelf niet rijk van worden *(simlock verwijder tip)*



Mijn telfort rekeningen zijn nu nog steeds een drama,

Er is iets mis gegaan bij de overgang van mijn ene provider (waar ik via mijn werk zat) en Telfort, schijnbaar.. waardoor ik bijna een half jaar heb moeten wachten op mijn eerste Telfort rekening, daarna kreeg ik gedurende twee weken bijna dagelijks een rekening in de bus.. en er klopte echt niets van.

Er worden nog steeds smsjes in rekening gebracht van bijna twee jaar geleden... Uit coulance (sp?) omdat anders mijn eerste rekening zo hoog zou zijn.. @-(

Ja Dóh omdat die flapdrollen er een half jaar over deden om mijn eerste rekening te versturen! Ik heb zowat gesmeekt of ik alsjeblieft mijn rekening mocht ontvangen / betalen X-@





Dus mijn enigste positve ervaring mbt Telfort is het KPN netwerk X-D

Dus mocht je nooit een klantenservice nodig hebben, dan zou je telfort kunnen overwegen |-)
Merk trouwens dat ik in herhaling val..



laten we maar zeggen dat het door het late tijdstip komt :cheers:



X-D



Wil je trouwens abbo + toestel? of wil je je oude toestel houden?



Zag trouwens net dat ik nog maar een paar weken aan Telfort vast zit :cheer2:



KPN here i come :blob
Alle reacties Link kopieren
En bij Telfort sinds deze maatschappij op het KPN netwerk zit constant echo's op de lijn. Een hele grote reden voor mij om abbo op te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Sim Only abonnement van Vodafone, 150 belminuten/smsjes voor ¤7.50 per maand. Goed ontvangst, lekker goedkoop. Heb je alleen geen nieuwe telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Mooiezaterdag: daar zou ik ook heel slecht tegen kunnen. En luckybirdy: ik hoop natuurlijk nooit een klantenservice nodig te hebben, maar als ik het zo lees zou ik meer in de telfort winkel staan dan erbuiten O_o . Dus Telfort gaat wat mij betreft van de lijst.



Eigenlijk heb ik nog geen nieuwe telefoon nodig, maar omdat ik dan bang ben dat hij het halverwege het jaar begeeft heb ik heb er op verschillende sites wel even naar gekeken. Maar mèn...er is niet door te komen :flag: Dus ik denk dat ik me daar volgend jaar maar in stort.



Sneeuwwitje, klinkt niet verkeerd. (en supergoedkoop :cheers: )
Dat zeg ik....
Kan er kort over zijn:



Ik raad je Vodafone aan....zit er al jaren en nooit gezeik gehad... Daarbij is de landelijke dekking erg goed te noemen. Goede service ook, vriendelijke mensen.



Succes ermee.
Bij welke toko krijg je trouwens een kadootje als je jarig bent? Ze hadden eerst slingers met Hoera erop (bij sommige was er alleen iets mis gegaan en stond er Hoerr X-D, altijd leuk om in je kamer te hangen, ahum ... ) , en later een roze opblaas Hoera..



Ben van de week nog even naar de Vodafoon winkel geweest, we kregen het oa over prepaid bellen, en wat blijkt; voor 20 euro beltegoed kun je +/- 50 minuten bellen.. :-O



dan is een abbo toch een stuk voordeliger!
Alle reacties Link kopieren
orange prepayd kan ik iedereen afraden! ik had 20 euro beltegoed gekocht..ik kreeg dan wel 2 euro gratis erbij maar na een uur bellen was het op.



Ter vergelijking: met simyo betaal ik voor een uur bellen 9 euro. Dus dat is per uur meer dan de helft goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Heb ook al jaren Vodafone, en ben heel tevreden. De klantenservice is dag en nacht bereikbaar (via een gratis nummer), als je telefoon kapot is krijg je een leentoestel en sinds ze Vodafone Blox en Vodafone Passport hebben, vallen die rekeningen ook best mee :-)
i feel like such a n00b!



kan wel een eigen topic openen, maar k dacht, k vraag het eerst hier.



Van de week een nieuwe telefoon gekocht, prepaid, hi / kpn, alles werkt, dus wat dat betreft geen probleem.



Ik ontving net een sms, "welkom bij de Hi society! Daarom krijg je nu 300 gratis smsjes. Ze zijn geldig t/m 30 september.Veel sms plezier!"



Hmmkay..



Nu is mijn vraag, kan ik die alleen online, via de Hi site versturen, of ook gewoon met mijn telefoon?

Ik heb net op de Hi site gekeken, maar daar staat dat ik er 15 kan versturen deze week. En dan kom ik dus niet op die 300 uit..



iemand enig idee?
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik kan vinden is dit:



Actievoorwaarden

- Geldt voor alle Hi PrePay toestelpakketten en Hi PrePay sim-kaarten die geactiveerd worden in juli t/m september 2007

- Je ontvangt in de eerstvolgende maand na activatie 300 gratis sms’jes

- De 300 sms’jes ontvang je in de 1e week van de maand, hiervan ontvang je een bevestigings-sms

- Sms’jes zijn tot aan het einde van de lopende maand geldig

- Het recht op deze actie vervalt als je binnen de actieperiode switcht van Hi PrePay naar een Hi Abonnement of een andere provider.



Ik denk dus dat je gewoon met je telefoon kunt smsen..

Maar het staat er niet echt duidelijk
8-P
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een half jaar een abonnement bij Telfort, en ik ben heel tevreden! Goedkoop - bv 150 min. voor 6,95 - , prima bereik (veel beter dan bij T-Mobile, waar ik eerder een abonnement had), je wordt niet bestookt met reclame per mail of post, goede klantenservice.



Je kunt de klantenservice wel degelijk mailen, via een formulier op hun website (https://www.telfort.nl/klantenservice/abonnement/vraag.php) of via customerservice@telfortmail.nl. Dit staat wel heel onduidelijk aangegeven op de site, het is even zoeken. Ik ben tot nu toe altijd heel snel en goed geholpen door de klantenservice. En tsja, die medewerkers in de winkels, die zijn bij alle telefoniewinkels hetzelfde is mijn ervaring.



Lucky_birdie: bij T-mobile krijg je die roze verjaardagskado's, maar daarvoor zou ik niet naar T-mobile overstappen hoor! Ik heb eindeloos gedoe gehad met T-mobile (maar goed, andere mensen hebben daar weer nooit problemen mee...)
barbalala wijzigde dit bericht op 04-09-2007 15:06
Reden: Edit: Ik heb zelfs 200 minuten voor 6,95 zie ik net. Geen geld.
% gewijzigd
Just hand over the chocolate and nobody will get hurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit bij Telfort en heb nergens problemen mee. Maar omdat ik geen problemen heb, weet ik ook niet hoe hun klantenservice is. Heb één keer in een winkel van hun gestaan en toen was ik niet zo onder de indruk van de dienstverlening.



Maargoed. Ik ben tevreden over Telfort.
Barbalala, thanks!



Sja.. ik had te vroeg gejuicht, dacht dat ik binnen een paar maanden van Telfort af was maar mijn abbo loopt nog wat langer door.. autch!



Nja.. heb nu dus een prepaid toestel gekocht, die ik zou laten unlocken, maar dat kost 69 euro (officeel) en 25 euro (zwarte markt)

Ik ben mijn garantie dan kwijt, en bovendien is smsen normaal 9 cent ipv 19 cent zoals bij Telfort. Denk dat ik mijn prepaid toestel gewoon als fototoestel / mp3 speler / telefoon voor smsen ga gebruiken.





xxgelukxx, dank je voor het opzoeken, maar zoals jij idd ook al zegt, het is niet duidelijk. Ga nog wel even bij de winkel vragen wat nou de bedoeling is, mijn beltegoed is niet verhoogt oid, en op de site van Hi kun je gratis smsen schijnbaar, maar je mag maar 130 tekens gebruiken, en net had ik net een berichtje getypt, deed de site het ineens niet meer! niet zo handig dus..
net even getest, en zo te zien kan ik gewoon met mijn telefoon smsen, mijn beltegoed blijft gelijk *nu ga ik er vanuit dat als je smst het gelijk van je beltegoed afgaat..toch?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven