Powerbank niet sterk genoeg?

05-08-2016 00:40 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Hopelijk hebben jullie wat meer kennis dan ik...

Pokemon Go het slurpt de batterij van mijn Samsung Galaxy S6 binnen enkele uren leeg. Dus ik heb een powerbank aangeschaft. Deze zou 4400mAh moeten zijn volgens het labeltje en 5V en 1A. Uiteraard zal dit in praktijk minder zijn... maar het is een stukje extremer dan dat. Ik sluit mijn telefoon aan, de powerbank volledig opgeladen, maar in plaats van dat mijn telefoon oplaadt, loopt hij alsnog langzaam leeg. Langzamer dan zonder powerbank, dat wel. Als ik het spel afsluit laadt hij wel enigszins. 1 procent per 10 minuten ofzo?



Is deze powerbank dan gewoon te licht voor de S6 met een zware app als Pokemon Go? Ik dacht te hebben gelezen dat 4400 mAh best prima moet zijn? Of is er misschien iets met mijn batterij? Ik gebruik immers altijd een 2A snellader die het ding vrij heet maakt tijdens het laden.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Dat zou echt voldoende moeten zijn. Daar kan ik mijn telefoon bijna 3 x mee opladen als ik hem niet tegelijkertijd gebruik. En ik heb zelf slechte ervaringen met snelladers maar ik weet helaas ook niet waar het aan ligt bij jou.
Alle reacties Link kopieren
Vriend heeft dat ook. Oude batterij? Misschien tijd voor een nieuwe. (in je telefoon dan)
Alle reacties Link kopieren
Als het een powerbank is met 2 poortjes, dan is het waarschijnlijk 2x 500mA. In dat geval laadt je telefoon dus gewoon 'langzaam' op en is het heel goed mogelijk dat je telefoon meer stroom verbruikt dan je powerbank kan leveren.



Wat ook mogelijk is, is dat één poortje 1A kan leveren en de andere 500mA. Heb je al geprobeerd om het andere poortje te gebruiken (als die van jou er überhaupt 2 heeft)?
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk slurpt het spel meer batterij dan de powerbank kan aanleveren, dus de app uitzetten en dan opladen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Er zit veel verschil in de kwaliteit van de verschillende powerbanks.



De meesten zijn best goed, maar soms zit er gewoon een tussen die niet genoeg power levert.



Als hij je S6 niet oplaadt, zou ik teruggaan met de powerbank.
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.



Het is er een met 1 poort. Dus als het goed is wordt de stroom niet gedeeld of verminderd. In theorie moet het ding 1A leveren en dit blijkt dus niet genoeg voor Pokemon Go op mijn telefoon. Als ik niets doe dan duurt het toch bijna een hele nacht voor het ding is opgeladen. Dat lijkt me niet de bedoeling?



Man heeft dezelfde en daarmee laadt mijn telefoon op dezelfde manier (niet) op. Het ligt helaas dus niet aan het product.



Ik heb de telefoon nu ongeveer een jaar, dus in theorie heb ik nog recht op garantie... maar ik denk dat dat niks uithaalt? Officieel is er niets mis mee, denk ik. De batterij is niet opgeblazen of dik, hij doet het nog een hele dag (zonder Pokemon dan), laadt prima aan de snellader...

En zelf mijn telefoon openslopen om een nieuwe batterij te plaatsen vind ik eng.



Heb ik gewoon pech?
Volgens mij is het probleem gewoon Pokemon Go. Die app vreet batterij.
Alle reacties Link kopieren
1A is niet veel. De standaard oplader in het stopcontact van Samsung is 2A. Met 1A is het normaal dat hij met dat spel langzaam leegloopt. Bij mij laadt het al heel langzaam op als ik hem in het stopcontact heb met 2A (terwijl het spel aanstaat). Ik zou dus gaan voor een andere powerbank met 2A output. Ik heb er 1 van de action voor 10.95 met 6000mAh.
Alle reacties Link kopieren
Oh toch wel? Ik had al even gegoogled en de powerbanks met meer dan 1A waren allemaal vrij prijzig... heb die van jou ook niet zien liggen bij de Action (waar mijn huidige ook vandaan komt).

Toch maar eens op zoek naar een betaalbare 2A dan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook die van de Action! Hij laadt mijn iPhone in ongeveer 2,5 uur op van 0 tot 100% (als ik hem niet gebruik tegelijk).
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een paar van die Action Powerbanks gekocht. Twee ervan deden hetzelfde als TO heeft, de rest laadt wel gewoon op.



Dat Pokemon Go gebruikt wel veel batterij (Scherm, GPS, 3/4G, etc) maar zou met een 4400mAh gewoon moeten laden hoor.



Je hebt bij de Action ook zwaardere, ik zou die proberen en toch eens teruggaan met de Powerbank die je nu hebt.
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
Alle reacties Link kopieren
De powerbanks van de Action zijn goedkoop, maar vaak lage kwaliteit. Als je een betere wilt voor iets meer geld kun je eens kijken op internet naar wat reviews van andere powerbanks en er een bestellen. Ik heb zelf een Pineng powerbank van Bol.com en hij werkt prima. Heeft een 1A input en een 2A input dus kan ook snel laden. Kost wel iets meer dan een van de Action maar hij gaat ook langer mee en is vaak hogere kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Stomme vraag, maar maakt het dus uit of je out 1 of out 2 kiest?

Ik heb een powerbank van 6600 mAh, kerstgeschenk van de baas vorig jaar. Had geen idee wat ik er mee moest, maar kan hem nu wel gebruiken
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Tip voor een goede powerbank is de Xiaomi 10.000 mAh. Via banggood minder dan twee tientjes, maar je moet er dan wel een paar weken op wachten. Ik heb deze ook en die kan, volgeladen, mijn s6 3/4 keer opladen
Alle reacties Link kopieren
quote:Letsongmon schreef op 05 augustus 2016 @ 21:10:

Tip voor een goede powerbank is de Xiaomi 10.000 mAh. Via banggood minder dan twee tientjes, maar je moet er dan wel een paar weken op wachten. Ik heb deze ook en die kan, volgeladen, mijn s6 3/4 keer opladen Eens, topding is dat. Echter wel veel namaak van in omloop, zelf van Banggood ontving ik eerst een nepper. Voor de zekerheid/veiligheid zou je 'm dus eigenlijk even open moeten schroeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aragog schreef op 05 augustus 2016 @ 00:58:

Dat zou echt voldoende moeten zijn. Daar kan ik mijn telefoon bijna 3 x mee opladen als ik hem niet tegelijkertijd gebruik. En ik heb zelf slechte ervaringen met snelladers maar ik weet helaas ook niet waar het aan ligt bij jou.



Drie keer opladen met deze powerbank kan bij een s6 sowieso niet, daar zit een batterij in van 2600 mAh.



Als je een powerbank regelmatig gebruikt gaat hij snel achteruit, vooral bij die goedkope powerbanks. Vraag het na bij de zware gebruikers (fanatieke spelers van ingress en Pokémon) en je hoort 1 merk: Anker. Daar zit een stukje techniek in waardoor je telefoon veilig en snel oplaadt. Bestellen via Amazon Duitsland scheelt in de prijs. Duur? Ik snap niet dat mensen hun dure telefoon opladen aan een batterij van een paar euro, dit gaat ten koste van de batterij in je telefoon. En je wordt er alleen maar sjagrijnig van omdat je telefoon toch nog telkens leeg gaat.



Verder kan je kabel een groot verschil maken. Met de ene kabel laad ik mijn telefoon in een uur op, met de andere in vier uur.
quote:Drivian schreef op 05 augustus 2016 @ 14:16:

De powerbanks van de Action zijn goedkoop, maar vaak lage kwaliteit. Als je een betere wilt voor iets meer geld kun je eens kijken op internet naar wat reviews van andere powerbanks en er een bestellen. Ik heb zelf een Pineng powerbank van Bol.com en hij werkt prima. Heeft een 1A input en een 2A input dus kan ook snel laden. Kost wel iets meer dan een van de Action maar hij gaat ook langer mee en is vaak hogere kwaliteit.Die van de Action kwam bij de Consumentenbond juist als beste koop uit de test.
Alle reacties Link kopieren
Deze link helpt wellicht ook om de batterijduur bij Pokémon Go wat te verlengen! Een handige tweak!



http://www.cosmopolitan.n ... gaat-hij-veel-langer-mee/
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
Alle reacties Link kopieren
Ligt echt aan Pokemon Go. als ik mijn telefoon aan de lader leg is hij normaal zo vol, sowieso binnen een uur. Als ik hem aan de lader leg met Pokemon erbij aan dan gaat het laden heeeeeeeeeeeel sloom, drie uur later en ik zit nog niet op 100%. Alles wat binnenkomt wordt ook gelijk gebruikt en het toestel wordt gewoon warm Dus ik laadt nu alleen met de app uit. Powerbank doe ik hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
quote:Prins_Joe schreef op 06 augustus 2016 @ 01:35:

Deze link helpt wellicht ook om de batterijduur bij Pokémon Go wat te verlengen! Een handige tweak!



http://www.cosmopolitan.n ... gaat-hij-veel-langer-mee/Gebruikt iemand dat al? Werkt het echt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Is fake. Batterij gaat snel leeg door de GPS, die heb je gewoon nodig.
Alle reacties Link kopieren
En je scherm aan, dat verbruikt ook behoorlijk wat.

Als je toestel erg warm wordt loop je risico dat er spanning komt te staan op je scherm en dat het glas breekt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn action powerbank laadt mijn telefoon prima op terwijl ik pokemon go speel. Ik kan tijdens het spelen hem makkelijk op 100% krijgen.



Ik zou dus zeker teruggaan naar de action met dat ding.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 05 augustus 2016 @ 17:40:

Stomme vraag, maar maakt het dus uit of je out 1 of out 2 kiest?

Hellup?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven