Powerbanks, wie heeft er ervaring mee?

25-05-2016 20:27 45 berichten
Ik zit er aan te denken om voor op vakantie een powerbank aan te schaffen zodat ik mijn telefoon tussendoor kan opladen overdag maar uiteraard is zo'n ding zowiezo handig voor onderweg als je je oplader bent vergeten of er geen stopcontact in de buurt is.



Nu zag ik dat er bij mediamarkt in de aanbieding zijn voor 11 euro (o.a. ISY IAP 2003) maar ik vraag mij af, hoe snel laden die dingen op en hoe snel laad je je telefoon ermee op?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er van de week eentje bij de Action gekocht (9 euro geloof ik, 22 mAH). Binnen 3 uur van 20-100%, powerbank nog ruim 3/4 vol.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Bij mijn telefoon (iPhone) werkte het niet. De telefoon herkende de powerbank niet (de eerste 2 keer wel, daarna kreeg ik een foutmelding). Ik weet niet of het aan de powerbank of aan mijn telefoon lag, ik heb het daarna nooit meer geprobeerd, maar ik las op internet van andere iPhonegebruikers dat ik niet de enige was met dit probleem.
quote:Moirai schreef op 25 mei 2016 @ 20:32:

Ik heb er van de week eentje bij de Action gekocht (9 euro geloof ik). Binnen 3 uur van 20-100%, powerbank nog ruim 3/4 vol.

Ik had een powerbank van de action en die ontplofte toen ik hem aan het opladen was... Weet niet of het dezelfde soort was of dat ze die uit de handel hebben genomen



Verder zijn powerbanks wel erg handig
Alle reacties Link kopieren
quote:Rue schreef op 25 mei 2016 @ 20:34:

Bij mijn telefoon (iPhone) werkte het niet. De telefoon herkende de powerbank niet (de eerste 2 keer wel, daarna kreeg ik een foutmelding). Ik weet niet of het aan de powerbank of aan mijn telefoon lag, ik heb het daarna nooit meer geprobeerd, maar ik las op internet van andere iPhonegebruikers dat ik niet de enige was met dit probleem.

Hier thuis allemaal iPhones.

Alleen de iPad ging tergend langzaam en niet vol gekregen met 1,5 powerbank.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een van de primark.

Voor mijn telefoons prima, die laden ook snel op.

Mijn tablet laadt er helaas niet snel mee op. Als ik een filmpje kijk gaat mijn batterij sneller leeg dan de powerbank kan opladen...



Edit: zowel iPhone als Motorola als telefoon en Samsung als tablet.
Ik rij vaak lange stukken en dan is zo'n powerbank best handig om bij je te hebben. Ik heb ook die van de action, was een 10tje geloof ik. Als ik mijn navigatie aan heb staan en de telefoon aan de powerbank leg dan presteert hij het nog om hem helemaal op te laden.

En wat ik ook fijn vind: ook als je hem een tijdje niet gebruikt blijft hij opgeladen. Het is dus niet zo dat hij langzaam leeg loopt als je hem een tijdje niet gebruikt.

Ik vind het handig!
.
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 25 mei 2016 @ 20:44:

Ik rij vaak lange stukken en dan is zo'n powerbank best handig om bij je te hebben. Ik heb ook die van de action, was een 10tje geloof ik. Als ik mijn navigatie aan heb staan en de telefoon aan de powerbank leg dan presteert hij het nog om hem helemaal op te laden.

En wat ik ook fijn vind: ook als je hem een tijdje niet gebruikt blijft hij opgeladen. Het is dus niet zo dat hij langzaam leeg loopt als je hem een tijdje niet gebruikt.

Ik vind het handig!als je lange stukken rijdt waarom heb je dan geen autolader?
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 25 mei 2016 @ 20:44:

Ik rij vaak lange stukken en dan is zo'n powerbank best handig om bij je te hebben. Ik heb ook die van de action, was een 10tje geloof ik. Als ik mijn navigatie aan heb staan en de telefoon aan de powerbank leg dan presteert hij het nog om hem helemaal op te laden.

En wat ik ook fijn vind: ook als je hem een tijdje niet gebruikt blijft hij opgeladen. Het is dus niet zo dat hij langzaam leeg loopt als je hem een tijdje niet gebruikt.

Ik vind het handig!Waarom stop je hem niet in de sigarettenaansteker? Je telefoon dan. Is toch veel makkelijker?
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Die heb ik niet in mijn auto
Je moet vooral even kijken naar het aantal mAh. Staat vaak achterop een sticker of op de verpakking, hoe hoger hoe meer vermogen/meer apparaten je kan opladen. Maar hoe hoger hoe duurder :-) Het opladen verschilt dan ook wel een beetje. Hoe groter de powerbank (Die hele dure versies) hoe langer die moet opladen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze:

http://www.pdashop.nl/pro ... 487.1837335519.1461948374



Heel erg tevreden mee !



Die van de Action en kruitvat vond ik maar frotdingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er eentje van de Lidl. Niet echt superveel accu hoor, maar prima voor een telefoon.

Fijn ding!
quote:SweetChilliSauce schreef op 25 mei 2016 @ 20:56:

Ik heb deze:

http://www.pdashop.nl/pro ... 487.1837335519.1461948374



Heel erg tevreden mee !



Die van de Action en kruitvat vond ik maar frotdingen.Oeps, nu heb ik deze zomaar besteld. Ik denk, als ik het zo lees, dat het toch aan de (heel goedkope) powerbank lag en bovendien heb ik inmiddels een nieuwe telefoon (wel weer iPhone, maar goed) dus ik heb goede hoop dat deze gaat werken!
Iedere auto heeft toch een sigarettenaansteker ( of hoe dat tegenwoordig ook heet )?



Of heb ik iets nieuws gemist in autoland?
Die van mij niet en mijn vorige had er ook geen, die moest ik er in laten zetten. Maar ik heb altijd oude auto's. Deze komt uit 1991!
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 25 mei 2016 @ 22:20:

Die van mij niet en mijn vorige had er ook geen, die moest ik er in laten zetten. Maar ik heb altijd oude auto's. Deze komt uit 1991!

Juist die oude auto's hebben er eentje. Al in de vakjes in je middenconsole ed gekeken?

Of in de gebruikershandleiding
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 25 mei 2016 @ 20:51:

Die heb ik niet in mijn auto



Wat voor automodel heb je dan ?



Zelfs mijn Dacia heeft een sigarettenaansteker, of hoe het ding ook moge heten.

Oplader van de Action eraan, ideaal. Gelukkig heeft al onze apparatuur (telefoon, tablet, ereader) dezelfde aansluiting.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er eentje van 15,- van de HEMA, kan m'n telefoon of iPad er ongeveer twee keer mee opladen, ding laadt zelf ook snel weer op. Bevalt prima!
quote:Moirai schreef op 25 mei 2016 @ 22:23:

[...]



Juist die oude auto's hebben er eentje. Al in de vakjes in je middenconsole ed gekeken?

Of in de gebruikershandleiding Ja dat is ook waar. Maar ik heb echt goed gezocht en in de gebruikershandleiding kon ik hem ook niet vinden. Ik heb een Audi 80.
middenconsole is een goed idee trouwens, daar zocht ik nog niet
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 25 mei 2016 @ 23:14:

[...]





Ja dat is ook waar. Maar ik heb echt goed gezocht en in de gebruikershandleiding kon ik hem ook niet vinden. Ik heb een Audi 80.Volgens mij zit ie er niet in (conclusie na een rondje Google). Op internet vind je wel hoe je er eentje kan inbouwen
Bij mijn auto zit de sigarettenaansteker verstopt onder een luikje in het midden. Misschien kan dat bij jou ook zo zijn. Mijn auto is uit 99
Ik vind het de moeite niet er eentje in te bouwen, ik rook immers niet

Nee grapje, maar ik heb hem niet echt nodig behalve dan voor het opladen van mijn telefoon, maar daar heb ik inmiddels een oplossing voor gevonden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven