Prepaid internetten met tablet duur?

31-10-2014 09:15 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik

wil prepaid internetten met een tablet maar dat schijnt duur te zijn.

Weet iemand hoeveel het dan kost? Voor een telefoon prepaid internetten

betaal ik 14,50 per maand en daar zit ook sms bij. Bij Vodafone. Weet

iemand een provider waarbij het minder duur is? Ik wil er geen films mee

kijken.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Zijn verschillende opties, met of zonder maandbundels. Check bijvoorbeeld wat vergelijkingssites, daar vindt je duidelijke overzichten, bv tabletguide.nl
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je precies? Onderweg internetten op je tablet? En ben je dan op een plek waar geen Wifi is? Als je een smartphone hebt kun je die ook gebruiken als Wifi-hotspot en je tablet daar op aansluiten. Dan heb je geen apart abonnement meer nodig voor je tablet.



Hoeveel het kost hangt toch echt van je verbruik af. Films kijken loopt inderdaad flink in de papieren, maar ook veel facebooken en zo levert veel dataverkeer op.
Alle reacties Link kopieren
En vlak dit nieuwe Viva forum niet uit, qua dataverbruik: veel meer kleur, avatars, 4 advertenties op iedere pagina en soms ook nog bewegend.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik mijn telefoon als hub voor mijn tablet. Mijn tablet heeft geen internetkaart werkt alleen op Wifi. Maar de tablet kan wel gebruik maken van de internetverbinding van mijn telefoon.



Dit werkt erg goed bij Apple devices. Geen idee of dat dit ook met andere merken kan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
@Hamerhaai: Dat is precies wat ik ook bedoelde. Bij mij heet het hotspot, dat zal dan de Android-term wel zijn. Ik gebruik het ook wanneer ik mijn laptop meeneem naar vergaderingen.
Ik gebruik bliep voor mijn tablet.

Die kun je aan/uitzetten wanneer je maar wilt.

Alleen internetten (onbeperkt) = ¤0,50 per dag.

Als ik dan een hele dag zonder wifi zit, zet ik 'm aan.

Als je helemaal geen wifi hebt en het iedere dag aan zou laten staan, ben je zo'n ¤15,- per maand kwijt. Persoonlijk zou ik eerder daarvoor kiezen, omdat de data onbeperkt is. Zolang je geen filmpjes kijkt, is het snel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt dat dan srs? Je meldt je aan bij bliep (heet dat echt zo?) en als je ergens wilt internetten waar geen wifi is, kun je daar inloggen? Maar hoe kan dat als je geen verbinding hebt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik kan nu pas het forum weer op, zucht. Ik heb geen wifi hier en wil ook geen abonnement. Is bliep een provider? En moet je dan opwaarderen met een bon oid? Dan heb je dus een sim kaart nodig van bliep, toch? Want 15 euro per maand vind ik wel okee. Heb nog nooit van bliep gehoord alleen. En als je een tablet koopt, dan moet je er zeker eentje nemen waar niet 'internet only' bij staat want die kunnen alleen op wifi, toch?
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
@srs, dankjewel voor je tip, ik ga ook bliepen. Ik heb het even opgezocht en volgens mij is het idd erg goedkoop. En het werkt met een simkaart. Die kun je bestellen maar vast ook kopen op de verkooppunten.



Ik denk dat ik dan wat beter kan internetten dan op dit telefoontje. Dit forum zal dan ook wel toegankelijker worden, neem ik aan. Nu kom ik vaak niet eens op de site!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Probleempje! Ik heb een tablet gekocht, alleen volgens mij de verkeerde. Je zou er een simkaart in kwijt moeten kunnen en dat kan niet. Dan kan ik wel van mijn telefoon een hotspot maken oid maar deze telefoon doet niet aan wifi. Dus nu heb ik een mooie tablet maar geen internet!



Nu heeft een vriend nog een oude blackberry liggen. Zou dat wel lukken? Dus de tablet aan de telefoon verbinden en dan zo internetten? Ik heb al een bliep simkaart. De kijkshop ruilt geen tablets en ik heb geen wifi abonnement. Zou vervelend zijn als ik die tablet nu voor niks heb gekocht.



Mijn telefoon doet wel aan bluetooth maar daarmee kun je alleen bestanden uitwisselen, toch? Dom he, ik moest natuurlijk kiezen in de winkel en toen vergat ik dat ie een simkaart moet kunnen hebben. En de medewerkers zeggen natuurlijk ook niks.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik was al blij met de bliep-tip, maar helaas dus, ik heb een iPad2. Daar gaat ook geen simkaart in.
Alle reacties Link kopieren
Ja er moet wel een simkaart in je telefoon kunnen. Geen idee of dat kan bij een blackberry, ik hoop het, anders weet ik even niet hoe ik moet internetten met die tablet. Behalve weer een abonnement nemen en dat wilde ik juist niet!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Himalaya:

Je kan een sms sturen (gratis) met het woordje 'aan' en dan wordt er ¤0,50 van je tegoed afgehaald en kun je internetten. Je kunt het daarna verhogen naar ¤1,- en dan kun je ook bellen.



Er is ook een app van, vind ik persoonlijk heel fijn.
Gladoortje:

Ik heb mijn sim bij de Kijkshop gehaald. Je krijgt er meteen ¤10,- tegoed bij.

Opwaarderen kan ook met een opwaardeerbon van T-Mobile.
Oh, ik lees net dat je al een sim hebt!

Vervelend... Gek dat ze tablets niet terug nemen. Ook met tablets zou je toch 'bedenktijd' moeten hebben..?



En anders is doorverkopen misschien een optie?

Een tablet waar je niets mee kunt is ook maar nutteloos, lijkt mij. Nieuw in doos kun je er vast nog wel een aardig bedragje mee ophalen.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ga een telefoon kopen die ook wifi heeft, dan kan ik via mijn telefoon toch bliep gebruiken. Die blackberry van een vriend doet het niet meer maar ik zie op marktplaats redelijke goedkope simlockvrije telefoons met wifi van 50 euro. Moet ik wel weer geld uitgeven maar ja.



Ik kan nog wel even bellen en vragen hoe het zit, of ik de tablet niet mag inruilen voor een andere. Ik snap ook niet waarom ze zeggen dat er 1 jaar garantie op zit als je ze niet mag ruilen. Ik hoef mijn geld niet terug, ik wil alleen een andere.



Ik zag ook een simlockvrije telefoon met wifi bij de kijkshop voor 80 euro, misschien koop ik die anders wel. Die is nieuw, dat is toch wel prettig. Alleen moet ik ook nog eten de rest van de maand dus ik denk dat het nog een paar weken moet wachten. Eerst maar eens bellen morgen.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven