Prijzige nieuwe telefoon verzekeren of niet?

06-05-2016 20:13 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mezelf deze week getrakteerd op een mooie nieuwe telefoon, de iPhone 6S plus. Best een dure telefoon (heel duur vind ik eigenlijk wel.....), maar ik ben er wel heel blij mee. Nu zit ik al de hele week te dubben of ik de telefoon wel of niet ga verzekeren (tegen val/stootschade, waterschade en diefstal). Zo ongeveer heel internet afgezocht naar verzekeringen en uiteindelijk bij een verzekering uitgekomen voor 100 euro per jaar, binnenshuis en buitenshuis verzekerd , ook als je de val/stootschade en de waterschade zelf veroorzaakt. Diefstal is alleen verzekerd als er sprake is van braakschade, maar dat is overal zo. Het kan goedkoper maar dan is de telefoon alleen buitenshuis verzekerd. Ik wil ook binnenshuis verzekerd zijn en wil niet liegen tegen de verzekering dat het buitenshuis gebeurd is (vind het ook wel een beetje vreemde constructie dat het alleen buitenshuis geldt), dus dan zou ik gaan voor de duurdere versie, maar het is best wel veel geld en je hebt ook nog 50 euro eigen risico. Maar ja, als er wel iets is (wat niet onder de garantie valt), is een reparatie ook duur. Dus vandaar mijn vraag, ik ben benieuwd of anderen een verzekering hebben.



ps. ik heb er wel een goed hoesje om ter bescherming.
Let wel op de voorwaarden van de verzekering als je het gaat verzekeren. Soms wordt val en waterschade toch niet vergoed omdat het dan onder de voorwaarden van gebruikersschade valt. Zelf ben ik niet van het verzekeren van de telefoon, omdat je uiteindelijk meer kwijt bent aan de verzekering dan dat het oplevert vaak.



Bij diefstal is niet altijd braakschade. Denk bv aan diefstal uit je tas of hand wat steeds vaker voorkomt.
Ik zou het niet doen maar ik heb dan ook een slechte ervaring met zo'n verzekering. Had ooit mijn telefoon verzekerd en toen werd ie gejat. Ik naar de politie om aangifte te doen zodat ik dat naar de verzekering kon sturen. Kreeg niks uitgekeerd want: "Wij kunnen uit de aangifte niet opmaken dat er geweld is gebruikt."
Alle reacties Link kopieren
Apple care!
Binnenshuis is je telefoon gedekt door de meeste inboedelverzekeringen.. Mijne dekt het wel.. Aegon..
Ik heb geen telefoonverzekering. Mocht hij vallen en stukgaan, dan zeg ik wel dat het op vakantie gebeurd is
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel en heb er ook al een x wat aan gehad. Kon kiezen tussen een verzekering waarbij alleen uitgekeerd werd als ik bestolen werd met geweld of braakschade.. Of een verzekering waarbij zelfs uitgekeerd werd bij zelf vergeten op een tafel of in de taxi bijv. Ik had die eerste(niet echt ingelezen in de voorwaardes nl) maar ben toen beroofd onder bedreiging van een mes dus werd ook gewoon uitgekeerd. Op eigen risico van 45€ na een hele nieuwe telefoon zo meegekregen. De jongen die na mij kwam had de 2e verzekering en was hem zelf kwijtgeraakt. Op een eigen risico van 100€ na ook een nieuwe telefoon meegekregen. Verschil was 5€ p mnd aan verzekeringskosten.
Een nieuwe glasplaat op mijn ipad was 80 euro. Hij is nu 4 jaar oud, één keer gevallen. Ik weet niet hoe onhandig je bent, maar voor die 100 euro per jaar kun je hem minstens één keer laten vallen. Twee keer, als je ook nog 50 euro eigen risico hebt. Ik zou hem niet verzekeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 06 mei 2016 @ 20:28:

Ik heb geen telefoonverzekering. Mocht hij vallen en stukgaan, dan zeg ik wel dat het op vakantie gebeurd is Goh, wat grappig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Binnenhuis ben je toch gewoon verzekert via je inboedelverzekering?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook dure telefoons 7 à 8 honderd euro.

Ieder jaar een nieuwe



Nog nooit verzekerd, ik ga er zo zuinig mee om, altijd een hoes, beschermfolie etc.

Na een jaar kan de foon zo weer als nieuw in de doos.



Ik geef hem meestal weg....



Als ze 'm mij op straat uit mijn handen trekken betaalt mijn inboedel verzekering, zodoende.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:violetskies schreef op 06 mei 2016 @ 20:32:

Binnenhuis ben je toch gewoon verzekert via je inboedelverzekering?



Daar zijn de meeste verz.mij en een beetje flauw van.

Werd vreselijk misbruik van gemaakt.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
TO hoe ga je met je telefoon om, ben je zuinig?



Mijn kinderen gooien ze zo in de tas, broekzak en knikkeren er een bos sleutels achter aan.

Ik geef dan een gil, en krijg te horen : "' het is een gebruiksvoorwerp Mam""
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 06 mei 2016 @ 20:28:

Ik heb geen telefoonverzekering. Mocht hij vallen en stukgaan, dan zeg ik wel dat het op vakantie gebeurd is
quote:Lief__ schreef op 06 mei 2016 @ 20:27:

Binnenshuis is je telefoon gedekt door de meeste inboedelverzekeringen.. Mijne dekt het wel.. Aegon..Ik heb ook aegon en toen mijn telefoon heel dom de was in was gegaan, kreeg ik het idd ook vergoed. Dus binnenshuis heb je eigenlijk geen aparte verzekering nodig voor je telefoon
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reacties!



Ik ben me bewust dat de verzekering niet veel voorstelt wat diefstal betreft. Mijn man heeft zijn telefoon bij zijn provider verzekerd bij aankoop en die is zo ongeveer overal voor verzekerd (ook tegen zakkenrollers bijvoorbeeld) maar ik kan alleen maar verzekeringen vinden die uitkeren bij diefstal met geweld of diefstal uit je auto (kofferbak of handschoenenkastje) of een (vakantie)woning met braakschade. Mijn telefoon ligt nooit in de auto en ik heb een inboedel en reisverzekering, dus daar gaat het me niet om. Tegen zakkenrollers had wel weer prettig geweest.....



Het gaat me dus om de val/stootschade (kapot scherm oid) en de waterschade. Even gegoogeld: een glasreparatie voor de 6S plus is €369 euro (bij een gecertificeerd Apple reparatiebedrijf, is nodig voor de garantie), dat is wel heel veel geld! Maar aan de ander kant ga ik er ook heel zuinig mee om. Daarom twijfel ik er ook zo aan.



Het valt bij mij zeker niet onder de inboedelverzekering en als ik zelf schade aanbreng valt het ook niet onder de reisverzekering. Mocht ik vakantie zijn dus, ik wil graag van mijn verzekering gebruik maken als het nodig is én als ik er recht op heb, maar ik ga geen verzekering oplichten. Ik wil het niet en ik denk ook dat ik daar helemaal niet goed in ben. Moet er ook niet aan denken trouwens!
quote:Sommar schreef op 06 mei 2016 @ 20:41:

[...]





Ik heb ook aegon en toen mijn telefoon heel dom de was in was gegaan, kreeg ik het idd ook vergoed. Dus binnenshuis heb je eigenlijk geen aparte verzekering nodig voor je telefoonDe service is nu zelfs zo top, mijn vriend had zijn tablet laten vallen. Kon hem brengen op 20 minuten rijden, de volgende dag was ie gemaakt. Geen eigen risico, geen kosten helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt Apple care overwegen, verdiep je daar even in.

Ik heb een iPhone van anderhalf jaar oud, batterij kreeg vorige week kuren, zonder meer vervangen in de store.
Ik zou niet verzekeren. Tenzij je van jezelf weet dat je vaak dingen uit je handen laat vallen e.d.
Alle reacties Link kopieren
En nieuw scherm bij vallen krijg je ook. Wel klein eigen risico.
Ik heb een 5S en heb hem niet verzekerd. Hij is al een paar keer gevallen, maar heb er sowieso een hoesje omheen en scherm is nog geen enkele keer gebarsten. Ik ga er verder ook zuinig mee om en heb het dus nog nooit nodig gehad. Het zou voor mij weggegooid geld zijn.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen, bij mijn inboedelverzekering ben ik voor 2 euro extra ook verzekerd voor schade aan mijn telefoon buitenshuis,diefstal of als ik hem ben vergeten.





Als mijn scherm stukgaat, breng ik hem naar een belhuis en heb ik een nieuw scherm voor 50 euro. Iedereen om mij heen doet dit eigenlijk ook. Nooit problemen gehad met apple dat hij geen garantie had.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sommar schreef op 06 mei 2016 @ 20:41:

[...]





Ik heb ook aegon en toen mijn telefoon heel dom de was in was gegaan, kreeg ik het idd ook vergoed. Dus binnenshuis heb je eigenlijk geen aparte verzekering nodig voor je telefoon



Maar Sommar een vraagje, kreeg je hem geheel vergoed?

Ik heb jaren geleden zo iets bij de hand gehad, en kreeg toen de dagwaarde van het toestel, ( was niet meer te repareren).
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Zorg in elk geval voor een hoesje dat ook de voorkant beschermt, dan is een verzekering m.i. niet nodig.
Ik heb eens in mijn verzekeringsvoorwaarden gekeken (FBTO), maar volgens mij dekt die helemaal geen schade door zelf iets laten vallen. Volgens mij kan ik beter naar een andere verzekeraar gaan dan. Niet dat ik ooit iets laat vallen, maar als je voor dezelfde premie wel voor dat soort zaken verzekerd bent is het natuurlijk altijd gunstiger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven