Ranja over macbook pro

04-05-2015 16:37 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mijn vriend heeft gisteren een beetje ranja over mijn macbook laten vallen.

De meeste toesten doen het nu wel weer alleen de T, G en de B doen het niet.

Als ik op een van deze toetsen druk krijg ik een rij andere letters of hij doet helemaal niets.

Ik heb de toesten er al voorzichtig afgehaald en schoongemaakt maar nu doet ie het nog steeds niet helemaal.

Andere toesten deden het eerst ook niet en kreeg ik na een paar keer drukken een hele andere rij letters en na een paar uur rusten deden die het ook weer.

Heeft iemand tips wat ik kan doen?



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Je inboedelverzekering bellen.
Alle reacties Link kopieren
Naar de Macrepair?
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 04 mei 2015 @ 16:40:

Je inboedelverzekering bellen.Dat ook ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:cochise schreef op 04 mei 2015 @ 16:40:

Naar de Macrepair?Maar daarvoor eerst je verzekering bellen, je mag namelijk niet op eigen houtje handelen
Alle reacties Link kopieren
Van mijn antwoord ga je niet blij worden, maar je macbook moet naar de MacRepair en waarschijnlijk kan je hem afschrijven.

Mij vriendin gooide enkele weken geleden wat thee over het toetsenbord en haar Macbook is niet meer te gebruiken. Het water tast alles aan de binnenkant aan en het kan gaan roesten. Gelukkig konden ze haar harde schijf nog redden maar verder was het einde oefening.

Een bak met rijst kan je proberen, maar bij haar deed de rijskorrels/stof meer fout dan goed. In de zon laten drogen helpt niet voor de binnenkant. Ik zou hem zsm naar een repairshop brengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 04 mei 2015 @ 16:40:

Je inboedelverzekering bellen.waterschade door eigen schuld is in 99% van de gevallen gewoon uitgesloten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boarn schreef op 04 mei 2015 @ 16:44:

[...]



waterschade door eigen schuld is in 99% van de gevallen gewoon uitgesloten.Het gaat niet om waterschade, het gaat om eventuele roekeloosheid. Best kans dat de verzekering in dit geval wel dekt.
Ojee.. Ik wilde zeggen vooral niet aanzetten en misschien op z'n kop in een bak rijst. Maar dat heeft nu geen zin meer. Weet niet of dit kan hoor maar is het niet mogelijk om je macbook open te schroeven en het toetsenbord te vervangen? Ik zou er nu in ieder geval zo snel mogelijk je HD eruit halen zodat die beter kan drogen als die nat is, dan heb je in ieder geval je data nog.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boarn schreef op 04 mei 2015 @ 16:44:

[...]



waterschade door eigen schuld is in 99% van de gevallen gewoon uitgesloten.Dit Is geen Waterschade.
Dat water is tot daar aan toe, maar de suiker erin lijkt me de nekslag.
Alle reacties Link kopieren
Het was niet veel ranja en gelukkig zat er weinig siroop erin het gaat dus vooral om water.

Het rare is dat de meeste toetsen het nu wel weer doen..
Alle reacties Link kopieren
quote:leeeo schreef op 04 mei 2015 @ 17:09:

Het was niet veel ranja en gelukkig zat er weinig siroop erin het gaat dus vooral om water.

Het rare is dat de meeste toetsen het nu wel weer doen..Nog wel, maar straks gaat het roesten en de siroop kristalliseren.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 04 mei 2015 @ 17:11:

[...]



Nog wel, maar straks gaat het roesten en de siroop kristalliseren.Oke, en als ik nu de toetsen er 1 voor 1 afhaal? en dan schoonmaak?
Alle reacties Link kopieren
quote:leeeo schreef op 04 mei 2015 @ 17:14:

[...]





Oke, en als ik nu de toetsen er 1 voor 1 afhaal? en dan schoonmaak?Dan is de kans vrij groot dat het alsnog veel dieper zit en hij in de nabije toekomst alsnog de geest geeft. Waarom bel je niet gewoon je verzekering?
Alle reacties Link kopieren
Kijk, gaatjes genoeg



Alle reacties Link kopieren
Inderdaad opgeven bij de inboedelverzekering, dit is bijna altijd meeverzekerd.



Ranja is funest mede ook omdat het zoete spul is. Het water droogt uit eindelijk op, het ranja zelf gaat plakken etc. En trekt rommel en vuil aan. Daarnaast kan de binnenkant ook gaan roesten enzo.



Niet zelf gaan aanklooien, maar je verzekering bellen. Zij zeggen je wat je moet doen om het te kunnen claimen.
quote:Boarn schreef op 04 mei 2015 @ 16:43:

Van mijn antwoord ga je niet blij worden, maar je macbook moet naar de MacRepair en waarschijnlijk kan je hem afschrijven.

Mij vriendin gooide enkele weken geleden wat thee over het toetsenbord en haar Macbook is niet meer te gebruiken. Het water tast alles aan de binnenkant aan en het kan gaan roesten. Gelukkig konden ze haar harde schijf nog redden maar verder was het einde oefening.

Een bak met rijst kan je proberen, maar bij haar deed de rijskorrels/stof meer fout dan goed. In de zon laten drogen helpt niet voor de binnenkant. Ik zou hem zsm naar een repairshop brengen.Oei, wat balen zeg! Je kan hem beter in de fik steken dan, heb ik gedaan en hij doet het nog perfect (moest wel 1 onderdeel vervangen, maar dat kon ik zelf)
Alle reacties Link kopieren
quote:blijekip schreef op 04 mei 2015 @ 17:55:

[...]





Oei, wat balen zeg! Je kan hem beter in de fik steken dan, heb ik gedaan en hij doet het nog perfect (moest wel 1 onderdeel vervangen, maar dat kon ik zelf)Je bedoeld neem ik aan niet dat in de fik steken? Dan kan je een claim bij de inboedelverzekering sowieso vergeten
quote:Noesepoes schreef op 04 mei 2015 @ 18:00:

[...]

Je bedoeld neem ik aan niet dat in de fik steken? Dan kan je een claim bij de inboedelverzekering sowieso vergeten Ik bedoel dat als je toch een manier moet kiezen waarop je je laptop per ongeluk sloopt je hem beter in de fik kan steken dan er water overheen gooien. Nee, ik bedoel dus niet dat TO hem nu alsnog in de fik moet steken
Alle reacties Link kopieren
LOL
Alle reacties Link kopieren
Sorry je gaat niet blij van mij worden. Ik heb cola light over mijn mac book pro gegooid 2 weken geleden. Daar zit niet eens suiker in wat superslecht is voor je computer... Ik heb hem weggebracht en vandaag de prijsopgave voor reparatie ontvangen, 1300 euro... Heb mijn inboedelverzekering gebeld en gelukkig blijk ik een all risk polis te hebben dus het wordt waarschijnlijk gedekt. Maar ik denk toch dat je hem weg moet brengen...
Alle reacties Link kopieren
quote:gelderka schreef op 04 mei 2015 @ 17:13:

Opengeklapt in de vaatwasser laten meedraaien, dan is alle ranja er weer uit.





OT, Verzekering bellen idd, komt niet meer goed met dat stuk fruit.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval nu vast een back-up maken!
Alle reacties Link kopieren
Iets zeg mij dat TO geen inboedelverzekering heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven