Rapporteren op Facebook

28-04-2016 17:22 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig kom ik op Facebook de meest walgelijke foto's tegen. Vandaag bijvoorbeeld een foto van 2 jonge meisjes die een strop om hun nek hebben en waarbij een stroompje bloed langs hun mond naar beneden loopt.



Nu heb ik al meerdere keren dit soort foto's gerapporteerd, maar altijd krijg ik van Facebook de reactie dat het niet tegen de richtlijnen is en dat ze er niets aan doen.



Ik ben het daar echt niet mee eens en vind het wel tegen de richtlijnen, maar wat kan ik er nog aan proberen te doen zodat het wel van Facebook afgehaald wordt? Wie heeft dezelfde

ervaring hiermee als ik en wie heeft er wel succes gehad met het rapporteren van nare foto's?
Alles komt goed
Nou ik zou eens iets aan mijn vriendenkring / dingen die je volgt gaan doen als ik jou was.
Altijd doen maar ze doen er bijna nooit wat mee. Er moeten dan echt veel mensen iets rapporteren.

Voorbeeld: Er is een fijne en zeer bekende gestoorde man... Peter van Opdorp die mensen stalkt die ook lelijke plaatjes met teksten maken net als hij.



Hij heeft toen zelfs kinderen van mensen waar die onterecht kwaad op was gebruikt, pagina's aangemaakt met ik ben een hoer en dan een naam en foto van een kind erbij. Dat kostte echt heel vel mensen en heel veel rapportages voordat FB er iets mee ging doen.
quote:Star schreef op 28 april 2016 @ 17:25:

Nou ik zou eens iets aan mijn vriendenkring / dingen die je volgt gaan doen als ik jou was.En dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad precies hetzelfde gedacht vanmiddag over de persoon door wie ik dit zag
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
soms is ook een account gehackt of besmet van iemand, en is diegene zich niet bewust dat hij die narigheid verstuurd. Ik zou de betreffende persoon laten weten dat dit uit zijn/haar naam op jouw tijdlijn verschijnt.

Wisselen van wachtwoord is vaak al genoeg om het te stoppen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Je zou eens moeten zien hoeveel dingen er op Facebook worden toegelaten.



Allerlei posts over nieuwe zogenaamde kankercel dodende voedsel hypes, Onzin over GMO's, levensgevaarlijke "adviezen" over "detox" kuurtjes. De meest walgelijke Religieuze onzin. Diep trieste extremistische politieke propaganda. En dat is allemaal toegestaan en wordt massaal gedeeld.



En dan maak jij je zorgen over een of andere foto die waarschijnlijk door vele anderen als artistiek wordt gezien?



Dan ontvolg je die persoon toch, of blokkeer je de bronsite van die foto's. Er zullen echt vele mensen zijn die de levensgevaarlijk leugens die jij in je onkunde "liked" en deelt zelf al hebben geblokkeerd.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:Jolandje schreef op 28 april 2016 @ 17:27:

Ik heb inderdaad precies hetzelfde gedacht vanmiddag over de persoon door wie ik dit zagDe berichten van die mensen verbergen. Ik heb nooit zulke foto's op facebook.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaw schreef op 28 april 2016 @ 17:30:

Je zou eens moeten zien hoeveel dingen er op Facebook worden toegelaten.



Allerlei posts over nieuwe zogenaamde kankercel dodende voedsel hypes, Onzin over GMO's, levensgevaarlijke "adviezen" over "detox" kuurtjes. De meest walgelijke Religieuze onzin. Diep trieste extremistische politieke propaganda. En dat is allemaal toegestaan en wordt massaal gedeeld.

Maar oh wee als er ergens een blote borst of tepel zichtbaar is...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
@himalaya bedankt voor de tip.



@goede-fee ik heb vorig jaar inderdaad op tv iets gezien over die man.



@reisa dat blokkeren doe ik inderdaad direct als ik iets zie wat ik niet wil zien.



@jaw nou ben ik zelf niet zo'n deler en ben heel kritisch in wat ik lees op internet. Verder ben ik het helemaal met je eens
Alles komt goed
Tot je een keer een foto met blote borsten erop zet. Die is binnen 10 minuten weg. Want dat is een stuk gruwelijker dan de foto's in de OP. Het blijft raar volk ;)
Ik meld ook weleens dingen, maar ze doen er nooit wat mee eigenlijk nee. Laatst wel een profiel eraf gekregen ivm spammen voor een lening ofzo.

Maar ik heb al ooit die pagina vol dames met een kort pittig kapsel gerapporteerd. Vind dat echt pestgedrag en er worden gewoon onwetende dames voor schut gezet. Maar nee hoor, dat is allemaal prima
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de pagina('s) proberen te rapporteren waarbij mensen die een klacht melden of een (onnozele) vraag stellen, op een zogenaamd grappige en belachelijk makende manier worden beantwoord door de zogenaamde klantenservice.



Ik zie de lol daar nog wel van in als iemands profielfoto en achternaam worden weggehaald, maar de Nederlandse pagina's laten alles staan.



Maarja, je kunt geen berichtje meesturen bij het rapporteren, dus je kunt ook niet aangeven waaróm je de pagina wilt melden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 28 april 2016 @ 18:44:

Ik meld ook weleens dingen, maar ze doen er nooit wat mee eigenlijk nee. Laatst wel een profiel eraf gekregen ivm spammen voor een lening ofzo.

Maar ik heb al ooit die pagina vol dames met een kort pittig kapsel gerapporteerd. Vind dat echt pestgedrag en er worden gewoon onwetende dames voor schut gezet. Maar nee hoor, dat is allemaal prima



Dat heeft te maken met een regel op Facebook, zolang je foto online staat op FB mag die ook op FB gebruikt worden.

Helaas maakt FB dit niet echt duidelijk. Dat komt omdat bijna niemand dan nog FB wil gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven