Reserve-oplader / powerbank

18-04-2015 00:21 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n gevalletje gekocht en lees in de gebruiksaanwijzing dat je de originele apparaat stekker moet gebruiken op je telefoon of tablet aan de powerbank te hangen ?



Wat is de reden dat je het stekkertje van de powerbank niet zou mogen gebruiken ?

Die powerbankstekker hangt tenslotte ook aan de oplader van de telefoon of tablet.

Je gaat toch niet náást powerbank, telefoon en tablet nog twee extra snoertjes meeslepen ?



Plaatje is willekeurig van internet.



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Aanvulling.

Ik heb een Asus Google Nexus 7 tablet en een Samsung Galaxy S4 mini telefoon.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met vooral android apparaten is, dat de kwaliteit erg verschilt. De originele kabel geeft het beste resultaat. Anderen kunnen wel, maar je loopt het risico dat opladen opeens 3 uur duurt.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk heel simpel; niet alle kabeltjes zijn hetzelfde qua bedrading. Ik heb ook zo'n ding en die wil niet laden met het kabeltje van mijn BT-speaker. Met zijn eigen kabeltje werkt het wel.

En mijn iPhone heeft een andere plug, dus ik moet toch al twee kabeltjes gebruiken.

Maar als jouw ene kabeltje beide functies doet is er niks aan de hand, het gaat hun erom dat je met het kabeltje van je telefoon de PowerBank sowieso kunt gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Dus het zou kunnen zijn dat ik met het telefoonkabeltje niet de powerbank kan opladen ?

Dan moet ik die maar een labeltje geven; de samsungs, asussen en htc "doen het wel" op dezelfde stekker+lader.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Het heeft ook vaak te maken met de capaciteit van de lader. En die kan verschillen. Mijn HTC lader bijv. is krachtiger dan de Samsung lader van zoon. Zo heel gek is het niet om de originele lader te gebruiken, ook al hebben ze dezelfde universele aansluiting



Als ik de Samsunglader van zoon gebruik voor mijn telefoon, dan duurt het een heel stuk langer eer dat mijn telefoon is opgeladen. Plus, de Samsunglader kan eerder oververhit raken, omdat die niet dezelfde capaciteit kan leveren.
wij slapen nooit.
Ik zou oppassen met verschillende opladers. Mijn vader heeft een LG en een Samsung telefoon beide zelfde aansluiting dus hij gebruikte gewoon iedere keer een oplader voor beide en op een gegeven moment was de batterij van de Samsung telefoon kapot gegaan, wilde niet meer opladen. Bleek dat de LG oplader wat zwaarder was dan die van Samsung.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hier alleen om de kabel toch? Hoeveel stroom er doorheen wordt gelaten, wordt niet bepaald door de kabel. Wel zijn sommige kabeltjes eigenlijk bedoeld voor dataoverdracht, de oplaadkabel van je telefoon of tablet is juist voor opladen dus je kan niet fout zitten.

Ik doe wel alles met het zelfde snoertje, kan prima.

Kijk even op de oplader die bij je telefoon zat wat het Amperage is en kies dan de juiste uitgang op je telefoon (waarschijnlijk zitten er twee op)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven