ruzie Telfort

30-12-2016 12:37 44 berichten
Ik ben 2 weken terug verhuist, had dat in november al doorgegeven bij de provider maar er is iets mis of zo (in de buurt, niet in mijn huis) waardoor ik geen gebruik kan maken van mijn abonnement.

Ik had een noodpakket (van zusterbedrijf KPN) maar ben helaas door mn 20 mb heen en dat noodpakket suckt behoorlijk... (en Netflix kost blijkbaar veel mb )



Ik stalk Telfort zo ongeveer want ik begin hier stevig van te balen.

Echter zij hebben nog geen idee hoe lang het gaat duren.

Ok er zijn ergere dingen maar ik begin hier zo van te balen dat ik overweeg om over te stappen. (En de contractbreuk boete kunnen ze in hun jeweetwel stoppen...)

Echter ik weet niet of dat verstandig is, of dat ook niet lang gaat duren en veel kost.

(Ik zou enkel Ziggo weten en das rete duur), ik ben een ontzettende technische dummy en heb geen idee wat wijsheid is....

Telfort bombarderen ?
Is het een probleem waar zij iets aan kunnen doen?

Want als zij er niets aan kunnen doen en ook niet weten hoelang het duurt kun je ze wel blijven bombaderen maar dat wekt alleen maar irritatie op, voor beide partijen.



Ik heb al jaren telfort, nooit problemen.



Vrienden hebben Fiber genomen. Die iig niet doen want ze hebben in hun nieuwe huis nog steeds geen internet en de klantenservice gooit hen steeds na een uur in de wacht staan eruit hup hoorn erop.

Via social media ook niet te bereiken.



Dus geen tip welke wel maar wel welke ik niet zou doen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij duurde het uiteindelijk 2 maanden voordat alles werkte. Konden in het begin ook niet vinden waar het aan lag. 4 monteurs geweest. Uiteindelijk bleek het probleem te zitten in het omzetten van adsl naar vdsl, dus bij het aansluitpunt verderop in de straat. Aangezien hier verschillende partijen bij waren betrokken duurde het zo lang. Aan mijn aansluiting binnenshuis lag het niet.



Heb toen ook een noodpakket gekregen want ondertussen deed ook mijn Digitenne het niet meer en 1 maand extra gratis abonnement.

Wat voor probleem zegt Telfort dat het is in de buurt? Omzetting eventueel?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ok er zijn ergere dingen maar ik begin hier zo van te balen dat ik overweeg om over te stappen. (En de contractbreuk boete kunnen ze in hun jeweetwel stoppen...)



Omdat je een enkele keer een probleem hebt waarvan je niet eens zeker weet of het bij Telfort ligt?



Ik snap dat het vervelend is maar wauw. Die boete schrijven ze overigens gewoon af als je voortijdig het abonnement opzegt. En terecht ook.
Nee eigenlijk niet...

Er moet een of andere monteur ingeschakeld worden en dat lukt niet.

Echter zo moeilijk is dat toch niet? Ik neem aan dat dat bedrijf wat ze daarvoor in moeten schakelen niet uit Afghanistan moet komen ?
quote:Mrs_Big schreef op 30 december 2016 @ 12:50:quote:Ok er zijn ergere dingen maar ik begin hier zo van te balen dat ik overweeg om over te stappen. (En de contractbreuk boete kunnen ze in hun jeweetwel stoppen...)



Omdat je een enkele keer een probleem hebt waarvan je niet eens zeker weet of het bij Telfort ligt?



Ik snap dat het vervelend is maar wauw. Die boete schrijven zqe overigens gewoon af als je voortijdig het abonnement opzegt. En terecht ook.

Ja het spijt me toch zeer maar als dat nog maanden gaat duren, wat moet ik dan.

Ik overweeg het overigens enkel hoor.. als in ik denk er overna...
quote:iceteapeach schreef op 30 december 2016 @ 12:49:

Bij mij duurde het uiteindelijk 2 maanden voordat alles werkte. Konden in het begin ook niet vinden waar het aan lag. 4 monteurs geweest. Uiteindelijk bleek het probleem te zitten in het omzetten van adsl naar vdsl, dus in bij het aansluitpunt verderop in de straat. Aangezien hier verschillende partijen bij waren betrokken duurde het zo lang. Aan mijn aansluiting binnenshuis lag het niet.



Heb toen ook een noodpakket gekregen want ondertussen deed ook mijn Digitenne het niet meer en 1 maand extra gratis abonnement.

Wat voor probleem zegt Telfort dat het is in de buurt? Omzetting eventueel?



Ja hier hetzelfde, iets bij de aansluitpunt hier in de wijk.

Igg niet hier in huis...
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 30 december 2016 @ 12:52:

Nee eigenlijk niet...

Er moet een of andere monteur ingeschakeld worden en dat lukt niet.

Echter zo moeilijk is dat toch niet? Ik neem aan dat dat bedrijf wat ze daarvoor in moeten schakelen niet uit Afghanistan moet komen ?



Nee, maar er zijn wel feestdagen geweest natuurlijk. Heel veel bedrijven werken nu met een lage bezetting. Dat je daar als klant niet de dupe van wil zijn begrijp ik, maar geef ze wat credit.



quote:Alicemorgan82 schreef op 30 december 2016 @ 12:53:

[...]



Ja het spijt me toch zeer maar als dat nog maanden gaat duren, wat moet ik dan.

Ik overweeg het overigens enkel hoor.. als in ik denk er overna...Je bent twee(!) weken onderweg, wie heeft het over maanden? Pas als dat werkelijk aan de hand is en ze helpen je niet zou ik over vervolgacties gaan nadenken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 30 december 2016 @ 12:55:

[...]





Ja hier hetzelfde, iets bij de aansluitpunt hier in de wijk.

Igg niet hier in huis...Maar als je dat al weet dan neem ik voor het gemak aan dat er al iemand is langsgeweest die die conclusie heeft getrokken?
Nee niet langs geweest, dit is mij verteld, dat het aan iets in de buurt ligt, niet in huis
Alle reacties Link kopieren
Ook voor het aansluitpunt in de straat moet er iemand langsgaan. Wat ik van KPN begreep, is dat achter het hele aansluiten en koppelen meerdere bedrijven zitten. Dus bijv. eentje die je hele pakket gereedmaakt op de aansluiting die je nu hebt en eentje die het vervolgens activeert naar jouw thuis-aansluitpunt. Van elkaar weten ze (vaak) niet wat het probleem is omdat bij allebei de boel goed staat/lijkt te staan.



Als je ze weer belt, vraag dan voor welke aansluiting je staat aangemeld: adsl of vdsl. Heb jij thuis adsl maar het kastje in de straat staat ingesteld (al) op vdsl, dan komt het signaal naar jouw woning niet door.



Tel daarbij op dat je monteurs hebt die alleen binnenshuis de boel kunnen oplossen en monteurs die dit alleen voor buitenshuis kunnen doen. Mijn geluk destijds was, dat monteur 4 van beiden kanten verstand had. Daarna was het euvel dus verholpen.

Maar dat heeft heel veel telefoontjes gekost
wij slapen nooit.
Ik vind je wel ongeduldig hoor. Het is twee weken met feestdagen ertussen. Grote kans dat er veel mensen op vakantie zijn. Die monteur kan zich niet in tweeen splitsen.

Geef ze wat meer kans om iets te proberen. Als het aan je buurt ligt kan het zomaar zijn dat ook telfort er niks aan kan doen.



Kunnen ze niet met een oplossing komen dan kun je vast netjes met hen tot afspraak komen voor het stopzetten van je contract.

Maar geef ze eerst een kans en vergeet niet: je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.
quote:Mrs_Big schreef op 30 december 2016 @ 12:56:

[...]





Nee, maar er zijn wel feestdagen geweest natuurlijk. Heel veel bedrijven werken nu met een lage bezetting. Dat je daar als klant niet de dupe van wil zijn begrijp ik, maar geef ze wat credit.





[...]





Je bent twee(!) weken onderweg, wie heeft het over maanden? Pas als dat werkelijk aan de hand is en ze helpen je niet zou ik over vervolgacties gaan nadenken.

Ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in...



Ja ik ben ook ongeduldig hoor.... dat zal ik niet ontkennen...
Alle reacties Link kopieren
Alice, werkt het via deze link wel? https://www.telfort.nl/apps/tvonline/



Zo kon ik op die manier toch kijken.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik zou ook not amused zijn hoor. Je gaat een abonnement aan, betaalt en dan werkt het niet.



Niet jouw probleem dat het de feestdagentijd is, nou ja, dus wel nu.



Ik zou zeker opnieuw bellen, wanneer is het opgelost? Wat te doen met de betaling want ze leveren nu niet
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf Telfort en vind ze niet de meest klantvriendelijke en meedenkende provider. Maar jij bent daarentegen wel héél erg ongeduldig.

Als het een probleem in de wijk is, kan het misschien ook wel zijn dat ze het een en ander met de gemeente moeten afstemmen.

Dat kost nu eenmaal tijd. Probeer je even op wat anders te focussen zou ik zeggen.
Je had gewoon internet tot de boel opgelost is want men heeft een noodpakket voor je geregeld van 20mb. Dat je nu al door al je MB's heen bent is toch echt je eigen schuld.
Ik had ook bij verhuizen een probleem met telfort, de lijn was nog niet geactiveerd en bij aansluiten bleek de vaste telefoonaansluiting niet te werken, maar dat werd echt heel snel opgelost.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nootje90 schreef op 30 december 2016 @ 14:06:

Ik heb zelf Telfort en vind ze niet de meest klantvriendelijke en meedenkende provider. Maar jij bent daarentegen wel héél erg ongeduldig.

Als het een probleem in de wijk is, kan het misschien ook wel zijn dat ze het een en ander met de gemeente moeten afstemmen.

Dat kost nu eenmaal tijd. Probeer je even op wat anders te focussen zou ik zeggen.Als het een bekend probleem is hadden ze geen nieuwe klanten moeten aannemen voor dat gebied totdat het is opgelost
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 30 december 2016 @ 14:26:

Je had gewoon internet tot de boel opgelost is want men heeft een noodpakket voor je geregeld van 20mb. Dat je nu al door al je MB's heen bent is toch echt je eigen schuld.



20 mb in deze periode?



Ik vind het behoorlijk klantontvriendelijk
Je bent zelf een theepot
Ben je in nieuwbouw gaan wonen? Ik heb dit ook aan de hand gehad, moesten ook meerdere monteurs naar kijken en uiteindelijk de straat voor ons huis opengebroken.



Sindsdien geen klachten meer gehad, even doorbijten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou aangegeven dat je vind dat er een korting moet komen voor het abonnementsgeld. Afhankelijk van in hoeverre je nu van je abonnement gebruik kunt maken. 20mb voor internet slaat nergens op... Is dat echt serieus? Hoeveel dagen heb je daarmee gedaan?
Doubt kills more dreams than failure ever will
Sorry, GB



Nee oud huis en als het in orde is gaan ze het verrekenen.

Ben het daar niet helemaal mee eens en geb daar ook al over gemopperd.

En idd het is mn eigen schuld dat het op is maar het is een noodpakket en het is gewoon nog niet rond.



Ach ik moet toch nog allemaal dvds afkijken...
Zo... ff geregeld dat ze me een nieuwe nood-simkaart toesturen
Alle reacties Link kopieren
Het is helemaal niet blijven hangen dat je ook geen internet hebt (dat had ik nog wel destijds) dus mijn link over online tv kijken haalt dan ook niks uit . Sorry.



Kun je niet een dealtje met je buren slaan, dat je, tegen vergoeding, van hun wifi gebruik kunt maken voor bijv. een maand? Ik zou er geen probleem mee hebben en dan na een maand even mijn wachtwoord wijzigen, als ik weet dat ik iemand daarmee even uit de brand kan helpen.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven