samsung s5 mini: scherm reageert tijdens bellen

11-08-2016 19:15 14 berichten
Hai!



Met de reële kans dat dit een hele domme vraag is...lach me vooral uit...maar ik ben heel onhandig met alles waar een stekker aan zit en/of met elektronica te maken heeft en voor mij is dit een irritant probleem :-)



Ik heb een samsung s5 mini, al een jaar, maar sinds kort reageert mij scherm als ik aan het bellen ben. Daarvoor gebeurde dat nooit. Het klinkt een beetje vaag misschien, maar als ik aan het bellen ben, dan verbreek ik dus 'per ongeluk' de verbinding, of als het gesprek beëindigd is en ik wil ophangen is een ander scherm geopend zoals mijn g-mail of de sms...het is net alsof ik op allerlei knopjes heb gedrukt...alsof dat gebeurt omdat ik de telefoon aan mijn hoofd hou en het dus aanraak. Ik probeer de telefoon al heel voorzichtig vast te houden en geen contact te maken tijdens het bellen met mijn gezicht of mijn 'vasthoudhand', maar het gebeurt toch. En voor een maand terug gebeurde dit echt nooit! Nu heb ik wel onlangs ingesteld dat het vergrendelscherm niet zo snel wordt ingesteld, maar dat heb ik vandaag weer teruggezet naar 'binnen 15 sec' en toch gebeurde het net weer. Hmmm...ik hoop dat ik niet al te vaag ben, ik kan het ff niet duidelijker uitleggen...iemand een idee waar het aan ligt? Of hou ik toch (ineens) mijn telefoon gewoon verkeerd vast?



Haha, ik lees mijn bericht terug en het klinkt het heel dom, maar nogmaals...het is wel lastig! Ik heb al gegoogeld maar vind hier niets over....(is het zo stom dan? :-) )
Als je *#0*# in toetst, dan heb je een button die heet sensor.



Als je je hand dan voor het toestel houdt, kun je zien of het werkt. Als je je hand langs de bovenkant van je scherm haalt, dan kleurt je scherm groen.



Als ie dat niet doet, is waarschijnlijk die sensor dus defect.



En het menu kom je weer uit door een paar keer op de 'back' toets te drukken.
Veel dank Noelle85!! Meteen geprobeerd, scherm wordt groen inderdaad. Dus daar zit het probleem niet dan, toch?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Iris,

Ik heb dit sinds kort ook. De ene keer wel een dan weer niet. Mijn sensor werkt ook prima. Lijkt net alsof n instelling veranderd is ofzo.

Wat ik nu doe is, als ik bel even de standbyknop indrukken. Dan gaat het telefoonscherm toch tijdens het gesprek op 'dicht'.

Geen ideale oplossing, maar het werkt wel.
Hee miss bean, ah...klinkt als een goed tip! Maarre...de stand-buy knop...help me ff...wat doe je dan precies?
Tis vooral vervelend omdat mijn telefoon ook mijn zakelijke telefoon is...privé kan ik gewoon wel ff terugbellen met een geintje maar zakelijk is het toch best lullig...
Ik heb eigenlijk een andere vraag over dezelfde telefoon. Soms is het scherm ineens bijna compleet donker. Kan ik nog NET zien wat er gebeurd... ik snap niet hoe ik dat doe, of hoe ik het terugzet. Dus nu zet ik mijn mobiel dan even aan en uit (of andersom eigenlijk lol). Wie weet hoe ik dit voorkom/oplos?
Alle reacties Link kopieren
De standbyknop is hetzelfde als de uitknop. Als je iemand belt, nadat je op beken heb gedrukt en voordat je de telefoon naar je oor brengt, even indrukken.
Alle reacties Link kopieren
Vpkje, heb je n Samsung? Je contrast staat dan waarschijnlijk te donker. Bij Samsung trek je de bovenbalk naar beneden en kan je dan de contrastinstelling heen en weer slepen.
quote:Miss_Bean schreef op 11 augustus 2016 @ 22:18:

Vpkje, heb je n Samsung? Je contrast staat dan waarschijnlijk te donker. Bij Samsung trek je de bovenbalk naar beneden en kan je dan de contrastinstelling heen en weer slepen.Ja ook een s5 mini. Ik meen me te herinneren dat ik dat geprobeerd heb maar dat dit niet werkte. Maar aangezien ik niet weet hoe het gebeurd, kan ik het niet opwekken om het te checken... Nog andere suggesties hoe dit kan gebeuren? Het is echt heel irritant! Gebeurd vaak als hij in mijn zak zit. Dus leek mij een ding met een zijknop ofzo...
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik heb geen ander idee. Leek mij iets met contrast. Maar ik ben net als jij, als opnieuw opstarten werkt, zou ik dat ook als oplossing gebruiken
De stand-by knop lijkt te werken, miss bean! Al is het wellicht symptoombestrijding...het helpt wel! :-) Thanks dus!
quote:Miss_Bean schreef op 11 augustus 2016 @ 22:47:

Nee, ik heb geen ander idee. Leek mij iets met contrast. Maar ik ben net als jij, als opnieuw opstarten werkt, zou ik dat ook als oplossing gebruiken Hier ook een oplossing gevonden! Het was niet dat contrast ding, maar een vakje ernaast, die was aangevinkt "auto". Als ik die weer uit zette was het scherm weer licht! YAY!
Alle reacties Link kopieren
Dus toch contrast, dat vinkje is automatisch contrast



Fijn dat de symptoombestrijding werkt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven