sd card lezer icm iPhone

26-10-2016 11:50 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van apple heb je kabels die je in je telefoon/ipad etc kan pluggen om zo van je SD card foto's van je telefoon te halen.



Nu vond ik online diverse varianten. Uiteraard de officiele apple variant voor 50€ maar ook een cheap ding.. Maar daar staat niet bij of hij geschikt is voor de iPhone 6, ik heb ze uiteraard al bericht gestuurd maar tot op heden 0 antwoord.



Iemand ervaring met zo'n kabel/ding? Ik wil hem meenemen naar thailand zodat ik via mijn telefoon, mijn foto's op mijn sd card naar de cloud kan sturen via wifi (als backup mocht ik kaartjes verliezen oid)



http://www.janox.nl/Webwi ... it-voor-iPad-Mini-iPad-4-&-iPad-Air.html?gclid=Cj0KEQjwqMHABRDVl6_hqKGDyNIBEiQAN-O9hM1LNJwDFqM3bMdT4lk-ak4vy2WILIfpgbgWoeJ1_3EaApPg8P8HAQ
Alle reacties Link kopieren
De eerste alinea van je op is een beetje verwarrend: daar heb je het over 'van je telefoon halen', maar je bedoelt 'op je telefoon zetten'.



Geen ervaring met zo'n ding. Wel met goedkope laadsnoertjes, en die deden het maar heel matig: gaven vaak meldingen dat ze niet origineel en dus niet supported waren, en werkten dan ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan je alleen bij een iPad zo'n adapter gebruiken. Op de officiële Apple site kan je dit soort dingen ook terugvinden maar ik zie nergens dat dit compatible is met een iPhone.
Love bubbles....
Alle reacties Link kopieren
Excuus. Ik bedoel idd andersom



Voor de iPhone is er wel een van Apple zelf



http://www.apple.com/shop ... -to-sd-card-camera-reader





Ik vermoed dat die goedkope ook zo is maar het staat er niet bij





Ik zoek een simpele manier om mijn foto's die ik maak met mijn spiegelreflex te backuppen in de cloud Ik ben op zoek geweest naar image tanks maar die zijn zo duur. Dus zoek ik alternatief
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 26 oktober 2016 @ 13:09:

Excuus. Ik bedoel idd andersom



Voor de iPhone is er wel een van Apple zelf



http://www.apple.com/shop ... -to-sd-card-camera-reader





Ik vermoed dat die goedkope ook zo is maar het staat er niet bij





Ik zoek een simpele manier om mijn foto's die ik maak met mijn spiegelreflex te backuppen in de cloud Ik ben op zoek geweest naar image tanks maar die zijn zo duur. Dus zoek ik alternatiefKan je niet hiervoor iets van Dropbox, iCloud (de desktop versie, www.icloud.com en inloggen) of een andere clouddienst gebruiken?

Voor elke cloud dienst heb je een app, waarmee je op je telefoon in de cloud kan kijken.



Volgens mij omzeil je die adapter ermee.
Love bubbles....
Alle reacties Link kopieren
quote:Focus4life schreef op 26 oktober 2016 @ 13:14:

[...]





Kan je niet hiervoor iets van Dropbox, iCloud (de desktop versie, www.icloud.com en inloggen) of een andere clouddienst gebruiken?

Voor elke cloud dienst heb je een app, waarmee je op je telefoon in de cloud kan kijken.



Volgens mij omzeil je die adapter ermee.





Je begrijpt me verkeerd. Ik wil foto's die op

De sd card van mijn spiegelreflex camera staan backuppen naar de cloud. Geen foto's van mijn telefoon
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 26 oktober 2016 @ 13:24:

[...]





Je begrijpt me verkeerd. Ik wil foto's die op

De sd card van mijn spiegelreflex camera staan backuppen naar de cloud. Geen foto's van mijn telefoon



Ik begrijp je goed denk ik, je moet je iphone uit dit geheel houden.

Ken jij dropbox?

Je wilt de foto's die op de sd kaart van je camera staan, uploaden naar de cloud (backup dus)



Dit kan je rechtstreeks doen via je laptop/computer. Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je dit via je telefoon wilt doen?



Die SD kaart kan je toch in je laptop steken en uploaden naar Dropbox, iCloud, Onedrive etc.
Love bubbles....
Alle reacties Link kopieren
quote:Focus4life schreef op 26 oktober 2016 @ 13:37:

[...]





Ik begrijp je goed denk ik, je moet je iphone uit dit geheel houden.

Ken jij dropbox?

Je wilt de foto's die op de sd kaart van je camera staan, uploaden naar de cloud (backup dus)



Dit kan je rechtstreeks doen via je laptop/computer. Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je dit via je telefoon wilt doen?



Die SD kaart kan je toch in je laptop steken en uploaden naar Dropbox, iCloud, Onedrive etc.Omdat ze haar laptop niet mee wil nemen op vakantie misschien?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tale schreef op 26 oktober 2016 @ 13:38:

[...]



Omdat ze haar laptop niet mee wil nemen op vakantie misschien?Dat haal ik niet uit de posts. Ik probeer iets te verzinnen wat geen 30 Euro kost en reeds voorhanden is.
Love bubbles....
Alle reacties Link kopieren
quote:Focus4life schreef op 26 oktober 2016 @ 13:41:

[...]



Dat haal ik niet uit de posts. Ik probeer iets te verzinnen wat geen 30 Euro kost en reeds voorhanden is.Uit de op:quote:Ik wil hem meenemen naar thailand zodat ik via mijn telefoon, mijn foto's op mijn sd card naar de cloud kan sturen via wifi (als backup mocht ik kaartjes verliezen oid)
Alle reacties Link kopieren
quote:Tale schreef op 26 oktober 2016 @ 13:51:

[...]



Uit de op:



[...]





Haha, nou ja zeg, dat valt nu pas op. Slecht zeg, van mij...





quote:

Met de Lightning-naar-SD-kaartlezer download je eenvoudig foto’s en video’s van je digitale camera naar je iPad of iPhone, zodat je ze kunt bekijken op het prachtige Retina-display en ze aan iedereen kunt laten zien.

Zodra je de SD-kaart in de kaartlezer stopt, wordt op je iPad of iPhone automatisch de Foto’s-app geopend. Je foto’s worden daarin geordend in ‘Momenten’, ‘Verzamelingen’ en ‘Jaren’. Maak je gebruik van de iCloud-fotobibliotheek, dan worden al je foto’s en video’s op volledige resolutie veilig in iCloud bewaard en daarnaast automatisch toegevoegd aan de Foto’s-app op al je devices. En met iCloud-fotodelen bepaal je zelf met wie je je foto’s en video’s deelt.





Dus ja, het kan.



Excuus, ik ga straks even langs Pearl.
Love bubbles....
Alle reacties Link kopieren
quote:Focus4life schreef op 26 oktober 2016 @ 13:37:

[...]





Ik begrijp je goed denk ik, je moet je iphone uit dit geheel houden.

Ken jij dropbox?

Je wilt de foto's die op de sd kaart van je camera staan, uploaden naar de cloud (backup dus)



Dit kan je rechtstreeks doen via je laptop/computer. Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je dit via je telefoon wilt doen?



Die SD kaart kan je toch in je laptop steken en uploaden naar Dropbox, iCloud, Onedrive etc.





Ik heb geen laptop mee . Anders was het geen probleem



Ik heb dropbox Google drive en iCloud
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 26 oktober 2016 @ 14:21:

[...]





Ik heb geen laptop mee . Anders was het geen probleem



Ik heb dropbox Google drive en iCloud



Ja, ik ga zometeen even langs Pearl.

Met die adapter van Apple vergroot je het geheugen, als daar foto's opstaan (van je camera bijvoorbeeld) dan wordt dit automatisch in je foto's app gezet. Als je iCloud aan hebt staan voor foto's zal dit dan de foto's doen uploaden naar de cloud van Apple.

Let wel, 5 GB is gratis, voor 1 Euro per maand schroef je dat op naar 50 GB opslagruimte. (Wel handig om te weten want ik weet niet hoeveel GB je van plan bent in die cloud te stoppen.)
Love bubbles....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb opslag genoeg
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 26 oktober 2016 @ 15:33:

Ik heb opslag genoeg



Dan gaat die adapter van Apple zeker wel werken.

Of die variant die je in de op hebt gezet ook gaat werken, weet ik eigenljik niet. Het principe zou wel moeten werken.
Love bubbles....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven