SD kaart kapot. Hoe foto's terug krijgen?

10-11-2015 10:33 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een digitale spiegelreflexcamera van Canon. Toen we op vakantie waren is de sd kaart helaas kapot gegaan. Terug in Nederland langs de foto winkel gegaan. Hier werd mij verteld dat ik de foto's er nog af kon halen via de computer. Dit op verschillende computers geprobeerd maar helaas nog niet gelukt. Daarna nog langs de computer winkel gegaan en hier konden ze ook niks voor me betekenen.

Is er iemand die een tip heeft waar ik dit kan laten doen?

Er staan van 3 jaar foto's op. De meeste heb ik er wel afgehaald. Ik dacht ze dubbel te bewaren door ze ook op mijn sd kaart te laten. Achteraf stom natuurlijk want nu is hij dus overvol.

De vakantie was de eerste vakantie van onze zoon en ik zou heel graag daar de foto's van terug willen.



Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf twee methoden:



Ik gebruik HDD regeneratotor 2011 om te proberen een hard disk te repareren, mocht de data niet meer te benaderen zijn. Ik ga ervan uit dat het ook wel met een SD kaart of USB stick lukt, maar het is geen garantie op herstel.



Mocht de hard disk wel benaderbaar zijn dan gebruik ik een data recovery programma om te proberen om de data te herstellen. Ik weet alleen zo niet uit mijn hoofd wat de naam van het programma is, dan zou ik thuis ff moeten kijken.



Anyway, het is absoluut geen garantie dat de data ook (volledig) te herstellen is. In veel gevallen zal het niet lukken.



Succes met je poging!
Hier ook ooit een kapotte kaart gehad. Zelf mbv diverse programmas geprobeerd, werkte niet.

Uiteindelijk naar een bedrijfje gestuurd (via google gevonden, geen idee meer hoe het heet) met no cure no pay.

Helaas konden zij ook niets doen, kreeg wel weer kosteloos mijn (kapotte) kaart terug, had ik dus niks aan maar wel nette service.

Hoop voor jou dat er nog wat te redden valt!
Alle reacties Link kopieren
quote:spell68 schreef op 10 november 2015 @ 10:48:

Mocht de hard disk wel benaderbaar zijn dan gebruik ik een data recovery programma om te proberen om de data te herstellen. Ik weet alleen zo niet uit mijn hoofd wat de naam van het programma is, dan zou ik thuis ff moeten kijken.

recuva
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 10 november 2015 @ 12:12:

[...]





recuvaDat is niet degene die ik heb, het is iets met data recovery, maar er zijn er wel meerdere natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Is dat ingewikkeld om het zelf te doen? En als het dan niet lukt kan het dan alsnog via een bedrijf? Of heb ik het dan echt verpest?
Alle reacties Link kopieren
Tja, wat is ingewikkeld. Dat zal van persoon tot persoon schelen. Ik ben goed met computers en software dus ik vind het niet zo moeilijk, maar dat is natuurlijk geen referentiekader, maar de handelingen zijn niet zo complex. Meestal is er op internet wel een tutorial te vinden.
Geef eens wat meer info.



Wat gebeurt er precies als je de SD kaart in een computer stopt? Hoor je iets? Gaat er ergens een lampje branden? Vaak zit er in een normale SD kaart een micro SD kaart. Mocht niets meer helpen, dan kan je hem (voorzichtig) openbreken en de micro SD kaart proberen uit te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Hij herkent de kaart wel maar kan de bestanden niet weergeven. Het duurt echt enorm lang en er gebeurt niks. Er zit geen micro sd kaart in helaas. In de camera wordt de kaart niet herkent en heb het op 3 verschillende laptops geprobeerd die allemaal nog geen jaar oud zijn. Er gebeurt helaas helemaal niks.
Die micro SD kaart zie je ook niet zitten. Veel fabrikanten stoppen die gewoon in een normale SD kaart.



Beschijf het eens exact. Je stopt hem in je computer. En dan? Wat gebeurt er? Wat zie je? Wat hoor je? Waar klik je op?



Doe eens wat screenshots?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben recent tegen hetzelfde aangelopen na een vakantie. SD kaart was corrupt geraakt en ik was al mijn foto's kwijt. Ik heb het destijds opgelost met data recovery software en zo het overgrote deel van mijn foto's nog kunnen redden.



Je SD kaart wordt nog herkend door de pc zeg je, mooi, dat betekent namelijk dat je hem kan scannen met de software. Ik heb Zero Assumption Recovery gebruikt. Het gedeelte van dit programma dat gebruikt kan worden om foto's te herstellen is gratis.



Mocht je het handig vinden hier is een handleiding hoe je je foto's kan herstellen met behulp van ZAR.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is dit wat±



Bestanden herstellen van sd kaart
Alle reacties Link kopieren
hugsncuddles ik ben begonnen met dat programma. Het lijkt wel enigszins te lukken. Helaas een hoop foto's die niet meer te openen zijn op de laptop. Zijn deze dan helemaal verloren?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt super blij! Ik heb al de foto's terug! Onwijs bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Super! Fijn dat het gelukt is :D
Alle reacties Link kopieren
Als u back-up van uw foto's ergens anders hebt gehouden, dan kunt u herstellen vanaf daar. Maar als u een back-up van uw Canon's niet hebben gehouden dan is de enige optie met u is om te gebruiken Foto Herstel gereedschap. Het is vooral bedoeld om verwijderde foto's te herstellen van een digitale camera, geheugenkaart, enz.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt henri2398. Ik had nog geen back up aangezien we op vakantie waren. Het is inmiddels gelukt dankzij de tip van hugsncuddles.
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-06-2018 09:53
Reden: Spam
0.00% gewijzigd
bobmans30 schreef:
23-06-2018 19:59
voor wie nog zijn sd kaart kapot is, kan hier terecht www.usbstickrecovery.nl . ik stuurde me sd kaart op per post aangetekend, na 6 dagen kreeg ik bericht dat mijn foto's waren terug gehaald voor 90%, en na betaling kreeg ik alles via ftp opgestuurd top jongens.
Zo, lekker spammen in een oud topic?
Alle reacties Link kopieren
per abuis probeer het bericht te corrigeren
Alle reacties Link kopieren
en u staat het er dubbel
Alle reacties Link kopieren
boefje2012 schreef:
10-11-2015 10:33
Wij hebben een digitale spiegelreflexcamera van Canon. Toen we op vakantie waren is de sd kaart helaas kapot gegaan. Terug in Nederland langs de foto winkel gegaan. Hier werd mij verteld dat ik de foto's er nog af kon halen via de computer. Dit op verschillende computers geprobeerd maar helaas nog niet gelukt. Daarna nog langs de computer winkel gegaan en hier konden ze ook niks voor me betekenen.

Is er iemand die een tip heeft waar ik dit kan laten doen?

Er staan van 3 jaar foto's op. De meeste heb ik er wel afgehaald. Ik dacht ze dubbel te bewaren door ze ook op mijn sd kaart te laten. Achteraf stom natuurlijk want nu is hij dus overvol.

De vakantie was de eerste vakantie van onze zoon en ik zou heel graag daar de foto's van terug willen.



Iemand tips?
Als men zelfs bij een fotozaak met alle moderne apparatuur je foto's niet kan herstellen/eraf halen, hoe verwacht je dan hier enige hulp te krijgen? Anders moet jezelf maar eventjes hier kijken voor mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
je had gewoon een backup moeten maken!!


Nu zijn ze weg, wat jammer is.
Lezen jullie geen topic datums? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
hamaika schreef:
25-06-2018 08:35
Lezen jullie geen topic datums? :facepalm:
Doe eens niet zo bot en kortzichtig. Het topic kwam om een of andere reden omhoog en bij de "actieven", en is het dus logisch als er een reactie wordt gegeven ter oplossing. Bedoel iemand neemt de moeite de vraag te lezen en er een oplossing voor aan te dragen. Wat heb jij bijgedragen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven