slome laptop

26-07-2015 04:37 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen, ik stream vaak filmpjes via het internet en popcorntime helaas lukt dit niet meer.. de filmpjes lopen vast. Ik gebruik maar een kwart van mijn opslag en heb mijn geschiedenis/cookies verwijderd en nog steeds doet ie niks.. heeft iemand een idee waardoor dit kan komen?
Alle reacties Link kopieren
Heeft mijn laptop ook last van, maar die is bejaard...
Ccleaner er al overheen gehaald?
Alle reacties Link kopieren
Bij PopcornTime kun je het beste de film op pauze zetten nadat hij is gedownload.

Ga dan een poosje wat anders doen en wacht tot hij helemaal binnen is.

Vervolgens kun je de film bekijken zonder dat hij telkens gaat bufferen.

Is je internetverbinding verder wel in orde?

Anders kun je altijd nog een speedtest doen via speedtest.net.
Alle reacties Link kopieren
Over dat vastlopen: reageert de computer dan nergens meer op of kun je nog Ctrl Alt Delete gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Je laptop is waarschijnlijk niet sloom, maar je internetverbinding. Doe inderdaad eens een speedtest!
Alle reacties Link kopieren
Nee het rare is dus dat mijn laptop supersnel is alleen met filmpjes doet ie sinds een week niks.. ik pauzeer de filmpjes voor uren maar dat werkt ook niet. De laptop is pas een jaar oud
Google eens op versnellen laptop: Deze bijv.



Evt. kan je intern geheugen erbij doen, maar zorg dat je eerst alle andere mogelijkheden gedaan hebt.

Soms is de oorzaak een virus.
Alle reacties Link kopieren
Het is zaak dat je erachter komt waar het probleem zit. Ik veronderstel dat dit een probleem is met je drivers, probeer die te updaten of opnieuw te installeren. Laat even weten of dit helpt.
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Dit kan ook aan Popcorntime liggen. Popcorntime maakt namelijk gebruik van Torrent en is dus afhankelijk van andere computers. Kort gezegd, bij Torrent hebben alle computers die 'seeden' een stukje van de film, en bij Popcorntime worden deze stukjes gedownload terwijl jij al aan het kijken bent. Dus dan kan het zo zijn dat er niet zoveel mensen zijn die stukjes aanbieden, waardoor jij als het waren sneller kijkt dan dat de film gedownload kan worden.



Is de laptop voor de rest wel snel? Als alleen films streamen het probleem is dan ligt dit waarschijnlijk niet aan je laptop maar of aan je internetverbinding of dus aan popcorntime. Een speedtest is voor je internetverbinding inderdaad een goede!
Alle reacties Link kopieren
Ik raad je aan om je harddisk (HDD) te vervangen met een solid state drive (SSD). Heb dit bij mijn dinosaurus van een laptop ook gedaan (het is niet moeilijk om de drive te vervangen) en hij draait HD films meer dan prima nu. Voor ong. 70 euro koop je al een SSD (bij de mediamarkt bijv.) Een echte aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips, ik ga ze heel langzaam nalezen ben echt een tech leek haha ik heb nu een systeemherstel gemaakt en hij doet het weer jeehhh .. hij geeft alleen aan dat shockdrive/wave ofzo iets crashed dan moett ik het vernieuwen en dan doet ie het weer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven