Smart tv heeft geen internet verbinding

17-11-2015 09:45 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een smart tv van samsung. Na aankoop hadden we wel internetverbinding op de tv maar verder niet gebruikt.

Toen ik Netflix wilde regelen hadden we geen verbinding. Na een dag of 2 heb ik nog eens geprobeerd en was er wel internet verbinding. Daarna een ab. op Netflix aangegaan. Een paar weken heeft het internet het gedaan en dus ook Netflix.

Maar gisteravond kreeg Netflix geen verbinding en bleek ook het internetten geen verbinding te hebben. Ook vanmorgen was er geen verbinding.

Kan iemand zeggen waar dit aan ligt en of het vaker voorkomt en bij wie ik hiervoor moet zijn (bij de provider of bij Samsung)

Ik pruts liever zelf niet aan de TV, geen verstand van.



Ik heb wel internetverbinding op de pc en de telefoon doet het ook.
Alle reacties Link kopieren
heb je al es een nieuwe kabel geprobeert?
Heb je al gegoogeld op tv type en klachten internet verbinding?



Anders vraag stellen op tweakers.
Alle reacties Link kopieren
Ben je wireless verbonden of met de internetkabel?



Als het A is kan je B eens proberen, of andersom. Zo zou je kunnen zien of het misschien aan je kabel ligt of aan de wifi ontvangst in de tv.
Alle reacties Link kopieren
En hoe heb je die internetverbinding ?



Draadloos of via een kabel ?



Ik verwacht overigens niet dat dit in de TV zit alhoewel de TV wel enige instellingen zal hebben betreffende een internet verbinding.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Het gaat via wifi.

tweakers zeg me niets. Iets met een kabel regels ook niet.

Als je google op samsung smart tv en storing dan krijg je heel veel hits maar daar kun je verder niets mee.



Ik vroeg me af of iemand mijn probleem ook kent en of het zich vanzelf oplost.
Alle reacties Link kopieren
Probeer ipv de wifi eens om internet via de ethernetkabel aan te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Serieus: Heb je alles al een uit en aan gezet. En dan bedoel ik ook echt de spanning er af en niet op standby.

Een echte power reboot forceert het systeem opnieuw te initialiseren, dus ook het zoeken naar je modem en configureren.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb dat niet geprobeerd omdat ik van deze zaken totaal niets af weet. De winkel heeft alles geïnstalleerd en zelf zou ik dat niet opnieuw kunnen, dus daarom ga ik liever niet resetten of wat dan ook omdat ik zo meteen helemaal geen tv meer kan kijken.

Ik wel bij de tv gekeken naar netwerkstatus, daar wordt gezegd dat er draadloze verbinding is met onze wifi maar dat er geen internetverbinding is.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de handleiding van de tv al eens bekeken?
Alle reacties Link kopieren
je kan zo een kabel vanaf je modem inpluggen in de tv.

wifi voor de tv is een drama.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 17 november 2015 @ 10:45:

je kan zo een kabel vanaf je modem inpluggen in de tv.

wifi voor de tv is een drama.Bwa, dat hangt er ook maar vanaf hoe goed je signaal is. Bij ons geen probleem. Wij hebben zelfs nergens in huis internet via ethernet.
Ik heb het ook wel eens trouwens, dan is er iets met het modem en alle andere dingen pakken dan wel weer het signaal op maar moet ik met de Tv even opnieuw verbinding maken. Maar sinds nieuw modem hebben we dat eigenlijk nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa2 schreef op 17 november 2015 @ 10:42:

Ik wel bij de tv gekeken naar netwerkstatus, daar wordt gezegd dat er draadloze verbinding is met onze wifi maar dat er geen internetverbinding is.



In dat geval is of het IP-adres dubbel in gebruik, of het IP-adres past niet in het bereik van je lokale WIFI netwerk.



Opnieuw opstarten van de TV en/of router zou dit probleem op moeten lossen.
Niet geschoten is altijd mis
De helpdesk van Samsung bellen, wij hadden dat probleem ook. Overal internet behalve op de tv en de smarthub deed het ook niet meer of liep vast. Een hoop gezeik mee gehad, monteur geweest en uiteindelijk een hele nieuwe printplaat erin. De tv was nog maar 1,5 jaar oud toen dus gelukkig alles viel onder de garantie.
Alle reacties Link kopieren
Opnieuw opstarten is niet hetzelfde als alles resetten.

Gewoon stekker er uit, 15 seconden wachten, stekker er in. Begin bij de Modem.



Een aantal jaar geleden lag de Wifi nog op 10 Mbs snelheid terwijl door de kabel 100 Mbs kon. Vooral met streaming van HD films is snelheid van belang waardoor een juiste kabel voordelen biedt over Wifi.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
We hebben inmiddels wel weer internet verbinding op de TV is wel heel traag. Maar Netflix zegt met code nw-2-4 dat we geen internet verbinding hebben. Nog maar even afwachten.

Modem staat in een heel andere ruimte dan de tv dus die kabeldraad moet wel heel lang zijn. Als ik morgen nog geen netflix heb zal ik de stekker er uit trekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa2 schreef op 17 november 2015 @ 14:31:

We hebben inmiddels wel weer internet verbinding op de TV is wel heel traag. Maar Netflix zegt met code nw-2-4 dat we geen internet verbinding hebben. Nog maar even afwachten.

Modem staat in een heel andere ruimte dan de tv dus die kabeldraad moet wel heel lang zijn. Als ik morgen nog geen netflix heb zal ik de stekker er uit trekken.



Heb je in de buurt van je TV geen ethernet poort in de muur?

En waarom nu niet gewoon even van TV en model de stekker eruit?



En als je toevallig een Playstation of iets als Apple TV hebt, kan je eens proberen te kijken of Netflix via hen wel werkt. Bij ons werkt Netflix via de TV soms ook niet, maar dan werkt het wel via de Playstation of AppleTV.
Alle reacties Link kopieren
Als je naast de tv zit heb je dan wel een goede wifi verbinding met je tablet of telefoon? Zou eerst dat eens proberen.

En je modem even van de stroom af. Die dingen lopen wel een vol zeg maar, te veel fouten.

Verder lijkt het me stug dat de wifi goed genoeg is voor netflix als je kabel al zo lang moet zijn. Of heb je geen muren? Als ik 6 meter verder om een hoekje zit is de wifi al minimaal.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels wel weer verbinding zowel internet als netflix (nog wat moeizaam). Ik heb er verder niets aan gedaan. Maar ik blijft het raar vinden dat het internet het gewoon via de wifi goed doet maar dat het internet van de tv ineens wegvalt. Ligt dat nu aan de provider of aan de tv.
Alle reacties Link kopieren
Ligt niet aan de provider

Ligt niet aan de TV



Dit ligt aan je internetnetwerk bij jou thuis.



Een optie zou nog zijn om middels een homeplug een fatsoenlijk signaal van de router naar de TV te brengen, dan heb je 2 korte ethernet kabeltjes nodig.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Btw TO vind je het niet een beetje dom dat je echt helemaal niets weet? Ben je 80 en heb je geen digitale opvoeding gehad ala. Maar in deze tijd zo weinig weten, en ook niet weten waar je wat kan vinden, vind ik wel heel erg simpel. Ga je eens inlezen en ja doe es gek en google tweakers.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus heeft bij Ziggo gewerkt. Er was eens een brand in Japan/Korea/where-ever en dáárdoor werkten bepaalde internetfuncties op Samsungtelevisies niet. Zou zoiets weer aan de hand kunnen zijn ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Heb je je goede wachtwoord ingesteldvan je wifi?

Ik had dat dus in het begin, snapte er niks van, had waarschijnlijk een keer een foutief wachtwoord ingevuld en die heeft die geregistreerd zegmaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven